Edelweiss powiększy swoją flotę samolotów wąskokadłubowych do 16 maszyn, w tym o pierwszą maszynę A320neo. Szwajcarska linia wypoczynkowa przejmuje dwa samoloty od swojej siostrzanej spółki Swiss International Air Lines (SWISS).
Dzięki rozbudowie floty, Edelweiss umacnia swoją pozycję w hubie w Zurychu. Według podanych informacji, pierwszy airbus A320 o rejestracji HB-JLQ dołączy do floty w połowie października 2025 r. Jest to maszyna linii SWISS o numerze seryjnym MSN 4673 dostarczona do tego przewoźnika w kwietniu 2011 r.
Natomiast w kwietniu 2026 r. dołączy do floty pierwszy A320neo o rejestracji HB-JDB. Jest to również maszyna linii SWISS o numerze seryjnym MSN 9379 dostarczona do przewoźnika w lipcu 2020 r. Od 14 września 2023 r. samolot jest zaparkowany w Zurychu ze względu konieczność wymiany silników Pratt & Whitney, które maszyna ma otrzymać na początku przyszłego roku. Będzie to pierwszy tego typu samolot we flocie szwajcarskiej linii.
- Cieszę się, że Edelweiss nadal rozwija się na trasach krótko- i średniodystansowych oraz że robimy ważny krok w kierunku modernizacji naszej floty krótkodystansowej dzięki pierwszemu airbus A320neo. Samolot ten łączy w sobie najnowocześniejszą, przyjazną dla środowiska technologię z większym komfortem dla naszych gości – mówi Bernd Bauer, prezes i dyrektor generalny Edelweiss.
Edelweiss i jego flotaEdelweiss jest wiodącą szwajcarską linią lotniczą zajmującą się przewozami wypoczynkowymi i lata do najpiękniejszych miejsc wypoczynkowych na świecie. Linia jest siostrzaną spółką Swiss International Air Lines (SWISS) i członkiem Lufthansa Group.
Flota przewoźnika składa się obecnie z 21 airbusów: 14 A320, pięciu A340-300 oraz
dwóch A350, które docelowo będą zastępować A340. Linia oczekuje na dostawę sześciu airbusów: jednego A320, jednego A320neo oraz czterech A350-900.