easyJet ogłosił w ostatnim czasie, że zamówi kolejnych 19 samolotów wykorzystując siedem opcji oraz 12 praw zakupu na airbusy A320neo ze swojego zamówienia złożonego kilka lat temu. Dostawy samolotów zaplanowane są od 2025 r.
Flota samolotów z rodziny A320neo easyJet Group, w skład której wchodzą: easyJet UK, easyJet Europe oraz easyJet Switzerland, to 55 samolotów: 41 A320neo oraz 14 A321neo. Dostawy nowo zamówionych airbusów A320neo zaplanowane są dokładnie na okres od stycznia 2025 r. do września 2027 r.
- Umowa ta zapewnia cenne, ograniczone podażą czasy dostaw między styczniem 2025 r. a wrześniem 2027 r. dla samolotów o wartości 2,25 miliarda dolarów z dostawą po cenach katalogowych z 2021 r. Jednak wszystkie samoloty zakupione przez easyJet zgodnie z warunkami pierwotnej umowy z Airbusem z 2013 r. podlegają znacznej zniżce od pierwotnej ceny katalogowej – poinformował przewoźnik w swoim rocznym sprawozdaniu finansowym.
Zgodnie z nowym zamówieniem, easyJet ma teraz zamówione u producenta 122 samoloty: 106 A320neo i 16 A321neo, z kolejnymi sześcioma opcjami dla A320neo i 53 prawami zakupu samolotów z tej rodziny. Przewoźnik podkreślił, że zachowuje znaczną elastyczność pod względem zaległych dostaw i potencjalnej konwersji między A320neo a A321neo. Według stanu na 30 listopada 2021 r. przewoźnik spodziewa się ośmiu dostaw do końca września 2022 r., kolejnych siedmiu do końca września 2023 r. i 18 w ciągu kolejnych 12 miesięcy, choć może to ulec zmianie w zależności od dynamiki ożywienia na rynku. Flota całej grupy easyJet składa się z 311 airbusów: 89 A319, 167 A320, 41 A320neo oraz 14 A321neo.
Przewoźnik poinformował również, że dodał nowe sloty w swoich bazach w Londynie Gatwick, Mediolanie Linate, Porto i Lizbonie, aby uchwycić dodatkowe możliwości wzrostu. Podczas prezentacji, dyrektor generalny Johan Lundgren ujawnił, że niskokosztowiec wydzierżawił sloty na Gatwick od British Airways na "średnioterminowy" okres, obowiązujący od sezonu letniego 2022. Nie ujawnił jednak, na jaki dokładnie okres.
Podczas gdy easyJet będzie starał się wykorzystać te sloty za pomocą własnej floty, Lundgren powiedział, że przewoźnik będzie również rozważał wet lease (wynajem z załogą) dla swoich rosnących lotów na lotnisku Gatwick. Linia planuje w następnym sezonie letnim bazować na londyńskim lotnisku aż 79 samolotów, w porównaniu do 63 w czasach sprzed pandemii COVID-19.
LCC zanotował stratę netto w wysokości 858 mln funtów (1,14 mld dolarów amerykańskich) za rok finansowy zakończony 30 września 2021 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.