Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

EASA ma zastrzeżenia co do niektórych części silników Rolls-Royce Trent 900


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2021-07-25 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

EASA ma zastrzeżenia co do niektórych części silników Rolls-Royce Trent 900
fot Piotr Bożyk
Agencja Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) skierowała do operatorów airbusów A380 napędzanych silnikami Rolls-Royce Trent 900 ostrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa, po tym jak producent tych jednostek napędowych stwierdził, że stracił kontrolę nad niektórymi częściami silnika o ograniczonej żywotności, które powinny zostać wymienione i zniszczone.
Rolls-Royce, podobnie jak inni producenci silników, przywraca silniki poddawane próbom w lotach technicznych do standardu produkcyjnego, aby potem mogły zostać wykorzystywane do celów komercyjnych. Podczas tego procesu usuwa się kilka części o ograniczonej żywotności, które powinny zostać zniszczone.

Jednak w wydanej 22 lipca br. dyrektywie zdatności do lotu EASA stwierdziła, że dokumentacja Rolls-Royce'a obejmująca ten proces dla silników Trent 900 była niekompletna.

– Po przeprowadzeniu dochodzenia nie można było zlokalizować niektórych z tych komponentów, ani uzyskać potwierdzenia zniszczenia tych części, które powinny były zostać usunięte z silników podczas ich wstępnej modernizacji z prób w locie do standardu eksploatacyjnego – można przeczytać w oświadczeniu EASA.

Według EASA instalacja tych części – w tym określonych wirników i tarcz z turbin i sprężarek średnio- i wysokociśnieniowych – mogła doprowadzić do ich uszkodzenia z możliwością uwolnienia wysokoenergetycznych odłamków, co w konsekwencji spowodowałoby uszkodzenie i ograniczenie kontroli nad samolotem.

Dyrektywa EASA dotycząca zdatności do lotu nakazuje wycofanie z eksploatacji wszystkich części, których to dotyczy, a także zakazuje (ponownego) montażu części, których to dotyczy, w jakimkolwiek silniku.

– Przy tej okazji odkryliśmy, że status niektórych części nie może być w pełni zidentyfikowany. W rezultacie zapewniamy, że nie mogą one zostać ponownie zainstalowane na żadnym silniku Trent 900, o czym poinformowaliśmy naszych klientów i partnerów MRO w 2018 r. Ta dyrektywa potwierdza tylko i nakazuje to jako dalszy środek ostrożności – można przeczytać w oświadczeniu Rolls-Royce'a.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5