Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Duńskie linie Great Dane wybrały LOTAMS (Zdjęcia)


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-11-16 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ LOTAMS

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Duńskie linie Great Dane wybrały LOTAMS (Zdjęcia)
fot. LOTAMS/ Monika Siwek i Eliza Mosionek
Duńskie linie Great Dane wybrały LOTAMS (Zdjęcia)
Duńskie linie Great Dane wybrały LOTAMS (Zdjęcia)
Duńskie linie Great Dane wybrały LOTAMS (Zdjęcia)
Duńskie linie Great Dane wybrały LOTAMS (Zdjęcia)
Duńskie linie Great Dane wybrały LOTAMS (Zdjęcia)
Duńskie linie Great Dane wybrały LOTAMS (Zdjęcia)
Duńskie linie Great Dane wybrały LOTAMS (Zdjęcia)
Do grona klientów bazy technicznej LOTAMS dołączyła duńska linia lotnicza Great Dane Airlines. 2 listopada 2020 roku rozpoczął się przegląd strukturalny Embraera E195 OY-GDA. Nie jest to pierwsza wizyta skandynawskiego przewoźnika w Polsce.
Dwutygodniowy przegląd strukturalny

Wykonywany na OY-GDA przegląd strukturalny to „72 month check”, czyli prace obsługowe wykonywane na samolocie po sześciu latach eksploatacji. Samolot jest 12-letni, więc jest to już drugi tego typu przegląd na tej flocie. W skład przeglądu wykonywanego w LOTAMS weszła inspekcja struktury samolotu, a w szczególności połączeń podłużnic oraz wręg (w rejonie kabiny pasażerskiej), bagażników, a także belek podłogowych w tych rejonach. Nie zabrakło inspekcji struktury skrzydła i elementów zawieszenia głównego podwozia.

Aby wykonać pełen zakres inspekcji – pracownicy LOTAMS musieli wybudować z kabiny pasażerskiej elementy takie jak fotele, bufety, toalety oraz podłogi w strefach mokrych (rejony pod bufetami i toaletami w obrębie drzwi wejściowych i serwisowych).

Dodatkowo, zlecone zostały zadania z zakresu przeglądu typu A – rutynowy przegląd liniowy, czyli testy i sprawdzenia układów samolotu. Duński przewoźnik dodał do zadań obsługowych także smarowanie łopat wentylatora na silnikach.

Początek polsko-skandynawskiej współpracy


Dwutygodniowy przegląd strukturalny w listopadzie nie był pierwszą wizytą duńskiego przewoźnika w warszawskiej bazie technicznej. Kilka tygodni wcześniej Great Dane Airlines przekazała swoje dwa samoloty w leasing wietnamskiemu przewoźnikowi Bamboo Airways. Przedstawiciele Biura Sprzedaży, Działu Projektowo-Konstrukcyjnego Part-21J, obsługi bazowej, warsztatowej oraz liniowej połączyli siły, aby wypuścić z hangaru dwa Embraery 195 w pięknym zielono-niebieskim malowaniu.

O Great Dane Airlines pisaliśmy jeszcze na początku 2019 roku. Wtedy przewoźnik dopiero szykował się do startu na lotniczym rynku. Usługi linii są zorientowane na przewozów pasażerów czarterowych i biznesu. Great Dane rozpoczęły działalność z dwoma samolotami typu Embraer E195 i dwudziestoma pracownikami – członkami personelu pokładowego oraz pilotami.

Rozszerzone portfolio klientów pomimo panującej na całym świecie pandemii koronawirusa

Według prognoz Olivera Wymana i badań, które przeprowadził – w 2020 roku światowe zapotrzebowanie na obsługę techniczną samolotów wyniesie o 45 proc. mniej niż zakładano w 2019 roku. Za autorami raportu– wszyscy dostawcy usług technicznych (oprócz Chin) będą musieli się liczyć z min. 40 proc. spadkiem obsługowym w porównaniu do poprzednich lat. Mimo pesymistycznych prognoz dla całego rynku MRO – przewoźnicy, którzy zdecydowali się ponownie realizować połączenia lotnicze, będą musieli nadal serwisować samoloty, aby latanie było całkowicie bezpieczne.
  
Na początku pandemii (marzec-kwiecień) dało się odczuć znaczny spadek zainteresowania usługami obsługi technicznej. Było to spowodowane zamknięciem granic, zawieszeniem międzynarodowych połączeń lotniczych oraz zmniejszonym popytem na latanie (strach przed zakażeniem koronawirusem). W miarę stabilizowania się sytuacji, otwarcia granic, wznowienia połączeń oraz uświadamiania, że sam samolot nie jest siedliskiem bakterii i istnieje małe prawdopodobieństwo zakażenia się wirusem na jego pokładzie – LOTAMS nie tylko kontynuował wcześniej zleconą obsługę dotychczasowych klientów, lecz także rozszerzył swoje portfolio o nowe linie lotnicze, wykorzystując nieprzewidzianą sytuację na swoją korzyść.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Samoloty Bamboo Airways przed wylotem do Wietnamu (Zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Samoloty Bamboo Airways przed wylotem do Wietnamu (Zdjęcia)

Emilia Derewienko 07 listopada 2020

LOTAMS: Aktualną sytuację obrócimy na swoją korzyść

Biznes i przemysł

LOTAMS: Aktualną sytuację obrócimy na swoją korzyść

Emilia Derewienko 04 listopada 2020

LOTAMS: Trzeci przegląd samolotu linii Air Europa

Biznes i przemysł

LOTAMS: Trzeci przegląd samolotu linii Air Europa

Red. ed 24 lutego 2020

 

Akcja Zima na Lotnisku Chopina (Zdjęcia)

Infrastruktura i lotniska

Akcja Zima na Lotnisku Chopina (Zdjęcia)

19 listopada 2020

Air Asia Japan bankrutują

Biznes i przemysł

Air Asia Japan bankrutują

19 listopada 2020

LOT o powrocie B737 MAX: Czekamy na EASA

Pasażer i linie lotnicze

LOT o powrocie B737 MAX: Czekamy na EASA

19 listopada 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5