Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Dubajskie lotniska wciąż rozwijają swoją infrastrukturę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-05-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy,pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Dubajskie lotniska wciąż rozwijają swoją infrastrukturę
fot. youtube
– Wzrost sektora lotniczego w Dubaju był w ostatnim dziesięcioleciu "fenomenalny", ale potrzebne są znaczne inwestycje, by odpowiedzieć na potrzeby wciąż rosnącego ruchu lotniczego – powiedział dyrektor naczelny lotnisk w Dubaju.

Fenomen dubajskiego lotniska

– W ciągu ostatnich 10 lat wzrost ruchu lotniczego był fenomenalny – przyznał Paul Griffiths, prezes Dubai Airport, w internetowym magazynie Hadley Gamble.

Griffiths przyznał też, że Międzynarodowy Port Lotniczy w Dubaju – trzecie najbardziej ruchliwe lotnisko na świecie według całkowitego ruchu pasażerskiego – miał "stosunkowo skromną infrastrukturę i zajmował stosunkowo mały obszar", ale wciąż był w stanie obsłużyć ruch pasażerski, "który pokonuje wszystkie globalne rekordy".

– Rozrastamy się szybciej niż dwa pozostałe największe lotniska na świecie, które są nieco większe od nas pod względem całkowitej przepustowości pasażerów, (chodzi o lotniska w Atlancie i Pekinie). Bardzo szybko je dogonimy – wyjawił Griffiths.

Dubai Airport jest właścicielem i zarządcą obu lotnisk w Dubaju – Dubai International (DXB) i Dubai World Central (DWC).

Kluczem efektywne wykorzystanie infrastruktury

Według danych ujawnionych przez prezesa Dubai Airport, liczba pasażerów obsługiwanych przez oba lotniska ma wzrosnąć do 90 milionów w tym roku.

– Od 2007 roku potroiliśmy nasze roczne przepływy pasażerskie. W miarę rozwoju ruchu musimy jednak znaleźć sposoby na bardziej efektywne wykorzystanie obecnej infrastruktury – przyznał Griffiths.

Międzynarodowe lotnisko w Dubaju to największe lotnisko na świecie i najbardziej ruchliwe lotnisko w międzynarodowym ruchu pasażerskim. Jest to również 3. najbardziej ruchliwe lotnisko na świecie pod względem całkowitego ruchu pasażerskiego.

Port realizuje obecnie inwestycje w wysokości 7,8 miliarda dolarów w ramach planu ekspansji na rok 2020. Polegają one na rozbudowie i modernizacji obecnych terminali w celu zwiększenia przepustowości. Griffiths powiedział, że wkrótce podobnych inwestycji będzie potrzebować więcej lotnisk.

Ruch lotniczy będzie rósł

– Obecnie 10 milionów ludzi na całym świecie każdego dnia wchodzi na pokład samolotu, ale liczba ta wzrośnie do 21 milionów w ciągu około 15 lat. Infrastruktura lotniskowa musi ewoluować, aby poradzić sobie z tym ogromnym wzrostem – przyznał Griffiths.

Przedstawiciel dubajskich lotnisk przyznał również, że "eksplozja zamożności w Azji" napędzi wzrost na azjatyckim rynku, podczas gdy rynki takie jak Ameryka Północna i Europa będą rosły, ale w wolniejszym tempie.

W Chinach budowane są kolejne porty lotnicze, aby poradzić sobie z oczekiwanym wzrostem popytu. Jednak zdaniem przedstawiciela Dubai Airport nie zrobiono wystarczająco dużo, aby poprawić infrastrukturę istniejących lotnisk w innych częściach świata.

– Będziemy musieli dokonać znacznych inwestycji zarówno na naszym nowym lotnisku, jak i w naszym istniejącym porcie lotniczym, ponieważ rząd naprawdę widzi sens w rozbudowie infrastruktury lotniczej – dodał Griffiths.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Andora chce pobudzić turystykę. Będą loty do Paryża, Frankfurtu i Rzymu?

Infrastruktura i lotniska

Andora chce pobudzić turystykę. Będą loty do Paryża, Frankfurtu i Rzymu?

Emilia Derewienko 07 stycznia 2021

Wietnam rozpoczyna budowę największego lotniska przy Ho Chi Minh

Infrastruktura i lotniska

Kambodża: Nowe lotnisko przy kompleksie Angkor Wat będzie gotowe w 2023 roku

Infrastruktura i lotniska

Chiny: 241 lotnisk cywilnych do końca roku

Infrastruktura i lotniska

Chiny: 241 lotnisk cywilnych do końca roku

Tomasz Śniedziewski 20 października 2020

Lotnisko w Monachium: Rekordowy rok 2019 pozwoli przetrwać kryzys

Infrastruktura i lotniska

Indonezyjska tania linia wchodzi do Europy

Pasażer i linie lotnicze

Indonezyjska tania linia wchodzi do Europy

Justyna Urbaniak 15 marca 2020

Zobacz również:

Andora chce pobudzić turystykę. Będą loty do Paryża, Frankfurtu i Rzymu?

Infrastruktura i lotniska

Andora chce pobudzić turystykę. Będą loty do Paryża, Frankfurtu i Rzymu?

Emilia Derewienko 07 stycznia 2021

Wietnam rozpoczyna budowę największego lotniska przy Ho Chi Minh

Infrastruktura i lotniska

Kambodża: Nowe lotnisko przy kompleksie Angkor Wat będzie gotowe w 2023 roku

Infrastruktura i lotniska

Chiny: 241 lotnisk cywilnych do końca roku

Infrastruktura i lotniska

Chiny: 241 lotnisk cywilnych do końca roku

Tomasz Śniedziewski 20 października 2020

Lotnisko w Monachium: Rekordowy rok 2019 pozwoli przetrwać kryzys

Infrastruktura i lotniska

Indonezyjska tania linia wchodzi do Europy

Pasażer i linie lotnicze

Indonezyjska tania linia wchodzi do Europy

Justyna Urbaniak 15 marca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5