Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Dubaj – Doha: do 49 lotów dziennie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-11-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Dubaj – Doha: do 49 lotów dziennie
fot. Piotr Bożyk
Mundial w Katarze trwa od kilku dni. Położone na półwyspie małe arabskie państwo o wielkości województwa świętokrzyskiego nie ma zbyt dużej oferty hotelowej i z tego względu Qatar Airways nawiązały współpracę z liniami flydubai, które latają między Dubajem a Dohą ponad 30 razy dziennie. Każdego dnia między dwoma miastami odbywa się do 49 lotów. Każdego dnia flydubai oraz Qatar Airways oferują kibicom prawie 10 tys. miejsc. Wcześniej bilet lotniczy z Dubaju to Dohy kosztował około 500 złotych, teraz kibic za ten sam przelot musi liczyć się z wydatkiem ponad 8 tys. zł.

Około 33 lotów każdego dnia jest obsługiwanych przez flydubai. 15 rejsów oferują katarskie linie lotnicze. Tylko sześć operacji wykonywany się z głównego portu lotniczego w Dubaju (Dubai International). Aż 42 loty łączące największe miasto Zjednoczonych Emiratów Arabskich z stolicą Kataru  są dostępnez drugiego dubajskiego portu – Dubai World Central (Al Maktoum). W państwie-organizatorze mistrzostw świata w piłce nożnej 15 lotów odprawianych się z głównego portu lotniczego Doha Hamad, a 33 operacje realizowane są z lotniska Doha International, które zostało ponownie otwarte dla pasażerów lotów komercyjnych.

Do momentu wznowienia działalności starego portu lotnisko obsługiwało loty prywatnymi samolotami czy przyloty zagranicznych państwowych delegacji. Analiza harmonogramów Cirium pokazuje, że poprzedni rekord pod względem liczby lotów został ustanowiony pod koniec 2016 i na początku 2017 roku. Odbywało się wtedy 39 rejsów dziennie i były to normalne okoliczności. W przeciwieństwie do obecnej sytuacji, gdzie przed mundialem realizowane jest tylko sześć lotów dziennie. Liczba lotów na tej trasie nadal nie odbudowała się, mimo że na początku 2021 r. zakończona została trwająca trzy lata dyplomatyczna blokada Kataru, która została nałożona przez sąsiadujące państwa. Katar był oskarżany o wspieranie i finansowanie terroryzmu, jak i przetrzymywanie zbiegłych terrorystów.

Normalnie sześć rejsów dziennie

Do momentu rozpoczęcia mundialu każdego dnia, flydubai, jak i Qatar Airways wykonywały po trzy loty. Wszystkie rejsy były realizowane z głównego portu lotniczego w Dubaju. Rejsy tanich linie lotniczych ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich realizowane były z Terminalu 2. portu w Dubaju. Qatar Airways swoje operacje wykonywał z Terminalu 1., który wykorzystywany jest przez zagraniczne linie lotnicze, m.in. Air France, KLM, Lufthansę czy PLL LOT.

Sytuacja zmieniła się 21 listopada, kiedy na trasie Dubaj – Doha odbyło się 40 rejsów. W dziewięć dni w trakcie trwania mundialu odbędzie się rekordowe 48 rotacji. Szczyt przewozowy zostanie osiągnięty 1 i 2 października, kiedy obie linie zamierzają zaoferować 49 lotów. Od 23 grudnia, pięć dni po zakończeniu mistrzostw świata w piłce nożnej, liczba lotów między dwoma bliskowschodnimi aglomeracjami wróci do „normalnej”. Każdego dnia pasażerowie będą mogli skorzystać z sześciu lotów.

Oba miasta dzieli w linii prostej 383 km. Typowy czasu lotu wynosi około 45 minut. W ramach mundialu na tej trasie loty będą wykonywane samolotami wąskokadłubowymi, jak i szerokokadłubowymi. 23 listopada do lotów linie wykorzystały siedem różnych typów i wariantów samolotów. 21 lotów zostało wykonanych boeingami 737-800. B737 MAX 8 linii flydubai zrealizowały 12 rejsów. Qatar Airways wykonywały operacje szerokokadłubowymi samolotami. Do przewozu pasażerów katarski przewoźnik wykorzystał airbusy A330-300 (11 rotacji) oraz A330-200, A350-900, A350-1000 i boeinga 777-300ER, które wykonały po jednej rotacji.

Loty odbywają się przez całą dobę. Pierwszy samolot wylatuje ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich o godz. 00:20, a ostatni o 23:55. Najbardziej ruchliwe pod względem liczby lotów godziny to 06:00–07:00 i 17:00–18:00, kiedy wykonywane są cztery loty. Co godzinę w ciągu dnia odbywa się co najmniej jeden lot. Warto podkreślić, że dwa szerokokadłubowe samoloty linii Qatar Airways odlatują w ciągu zaledwie pięciu minut.

Loty między Dubajem a Dohą 23 listopada:

1. 00:20 Dubaj World Central – Doha International, flydubai, B737 MAX 8;
2. 00:50 Dubaj World Central – Doha International, flydubai, B737 MAX 8;
3. 01:40 Dubaj World Central – Doha International, flydubai, B737 MAX 8;
4. 02:10 Dubaj World Central – Doha International, flydubai, B737 MAX 8;
5. 03:05 Dubaj World Central – Doha International, flydubai, B737 MAX 8;
6. 04:05 Dubaj World Central – Doha International, flydubai, B737 MAX 8;
7. 04:45 Dubaj World Central – Doha International, flydubai, B737 MAX 8;
8. 05:15 Dubaj World Central – Doha International, flydubai, B737 MAX 8;
9. 05:20 Dubaj International – Doha Hamad, Qatar Airways, A350-1000;
10. 06:20 Dubaj World Central – Doha International, flydubai, B737-800NG;
11. 06:40 Dubaj World Central – Doha Hamad, Qatar Airways, A330-300;
12. 06:50 Dubaj World Central – Doha International, flydubai, B737-800NG;
13. 06:50 Dubaj World Central – Doha Hamad, Qatar Airways, A330-200;
14. 07:35 Dubaj World Central – Doha Hamad, Qatar Airways, A330-300;
15. 08:10 Dubaj World Central – Doha International, flydubai, B737-800NG;
16. 08:50 Dubaj International – Doha International, flydubai, B737-800NG;
17. 09:10 Dubaj World Central – Doha International, flydubai, B737 MAX 8;
18. 09:50 Dubaj World Central – Doha International, flydubai, B737-800NG;
19. 10:20 Dubaj World Central – Doha International, flydubai, B737 MAX 8;
20. 10:55 Dubaj World Central – Doha International, flydubai, B737-800NG;
21. 11:40 Dubaj World Central – Doha International, flydubai, B737-800NG;
22. 11:45 Dubaj World Central – Doha Hamad, Qatar Airways, A330-300;
23. 11:55 Dubaj World Central – Doha Hamad, Qatar Airways, A330-300;
24. 12:40 Dubaj World Central – Doha Hamad, Qatar Airways, A330-300;
25. 12:55 Dubaj World Central – Doha Hamad, Qatar Airways, A330-300;
26. 13:00 Dubaj World Central – Doha International, flydubai, B737-800NG;
27. 13:45 Dubaj World Central – Doha International, flydubai, B737 MAX 8;
28. 14:40 Dubaj World Central – Doha International, flydubai, B737-800NG;
29. 15:10 Dubaj World Central – Doha International, flydubai, B737 MAX 8;
30. 15:45 Dubaj World Central – Doha International, flydubai, B737 MAX 8;
31. 15:45 Dubaj International – Doha International, flydubai, B737-800NG;
32. 16:15 Dubaj World Central – Doha International, flydubai, B737-800NG;
33. 16:50 Dubaj World Central – Doha Hamad, Qatar Airways, A330-300;
34. 17:00 Dubaj World Central – Doha Hamad, Qatar Airways, A330-300;
35. 17:35 Dubaj World Central – Doha International, flydubai, B737 MAX 8;
36. 17:45 Dubaj World Central – Doha Hamad, Qatar Airways, A330-300;
37. 17:50 Dubaj World Central – Doha Hamad, Qatar Airways, A330-300;
38. 18:35 Dubaj World Central – Doha International, flydubai, B737-800NG;
39. 19:35 Dubaj World Central – Doha International, flydubai, B737 MAX 8
40. 19:50 Dubaj International – Doha International, flydubai, B737-800NG;
41. 20:05 Dubaj World Central – Doha International, flydubai, B737 MAX 8;
42. 21:00 Dubaj World Central – Doha International, flydubai, B737-800NG;
43. 21:15 Dubaj World Central – Doha International, flydubai, B737-800NG;
44. 22:30 Dubaj World Central – Doha International, flydubai, B737 MAX 8;
45. 22:50 Dubaj International – Doha Hamad, Qatar Airways, A350-900;
46. 23:30 Dubaj World Central – Doha International, flydubai, B737-800NG;
47. Dubaj International – Doha Hamad, Qatar Airways, B777-300ER.

Bilety miały być po 150 dolarów

W momencie zawiązania współpracy pomiędzy Qatar Airways a flydubai i udostępnienia biletów w internetowym systemie sprzedaży przewoźnika z Dubaju, bilety na loty między dwoma miastami kosztowały około 500 złotych. W tym momencie kibic, który ze względu na brak miejsc noclegowych w Dosze, wybiera Dubaj jako swoją bazę, i nie kupił wcześniej biletu, musi liczyć się z tym, że za bilet w jedną stronę zapłaci od 8 do 10 tys. złotych.

Warto podkreślić, że dyrektorzy generalni obu operatorów, Akbar Al Baker (Qatar Airways) i Ghaith Al Ghaith (flydubai), zapewniali podczas wspólnej konferencji prasowej, że bilety na loty dla posiadaczy biletów na mecz mundialu będą dostępne do kupienia po stałej cenie około 150 dolarów. Niestety, pierwotne zapewnienia się nie sprawdziły, a przewoźnicy oferujący loty na tej trasie, zauważyli, że jest bardzo duży popyt na przeloty z Dubaju do Dohy i można zarobić dodatkowe pieniądze. Z lotów oferowanych przez tanie linie lotnicze flydubai mogą skorzystać tylko kibice, którzy wylegitymują się ważnym biletem na mecz. Podróżny, od momentu wylądowania do wylotu, nie może przebywać w Dosze dłużej niż 24 godziny.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

Pasażer i linie lotnicze

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

inf pras. 13 września 2023

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Pasażer i linie lotnicze

Dreamlinery Norse połączą wiosną Paryż z Los Angeles

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Pasażer i linie lotnicze

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Rafał Dybiński 15 września 2023

Dreamlinery Norse połączą wiosną Paryż z Los Angeles

Pasażer i linie lotnicze

Wylot na mundial z eskortą F-16

Pasażer i linie lotnicze

Wylot na mundial z eskortą F-16

Redakcja 17 listopada 2022

Pozostałe z wątku:

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

Pasażer i linie lotnicze

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

inf pras. 13 września 2023

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Pasażer i linie lotnicze

Dreamlinery Norse połączą wiosną Paryż z Los Angeles

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Pasażer i linie lotnicze

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Rafał Dybiński 15 września 2023

Dreamlinery Norse połączą wiosną Paryż z Los Angeles

Pasażer i linie lotnicze

Wylot na mundial z eskortą F-16

Pasażer i linie lotnicze

Wylot na mundial z eskortą F-16

Redakcja 17 listopada 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5