Linie lotnicze Norwegian Air obsłużyły w październiku bieżącego roku 1 005 380 pasażerów – poinformował w oficjalnym komunikacie nordycki przewoźnik. To drugi z rzędu miesiąc z siedmiocyfrowym wynikiem.
Skandynawski niskokosztowiec w jedenastym miesiącu 2021 roku przewiózł o ponad 850 tys. więcej podróżnych w odniesieniu do analogicznego okresu z 2020 roku. Wówczas obsłużono zaledwie 124 481 pasażerów.
Przychód mierzony w pasażerokilometrach (RPK) wzrósł aż o 1007 proc. Oferowanie (ASK) było natomiast większe o 541 proc. Wskaźnik wypełnienia samolotów osiągnął poziom 76,6 proc.
Norwegian Air eksploatowały w minionym miesiącu 49 samolotów, które obsługiwały połączenia nie tylko w Skandynawii, ale także w innych regionach Starego Kontynentu. Zrealizowano 99,8 proc. regularnych rejsów. Ponad 91 proc. z nich odleciało na czas.
– Poradziliśmy sobie dobrze z elastycznością i dostosowaniem oferowania do potrzeb naszych klientów. Obserwujemy duże wzrosty rezerwacji zwłaszcza na trasach do Hiszpanii – ujawnił Geir Karlsen, prezes Norwegian Air, który rozszerzył o kolejny miesiąc możliwość jednej bezpłatnej zmiany rezerwacji na najbardziej obleganych kierunkach.
Przypomnijmy, że skandynawski niskokosztowiec w październiku obsłużył 1 203 205 pasażerów. Nigdy wcześniej od wybuchu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 z jego usług nie skorzystało tak wielu podróżnych. Więcej o tym pisaliśmy w
TYM TEKŚCIE.