Partner serwisu
Biznes i przemysł

Największy Dreamliner we flocie Singapore Airlines

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ Reuters

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Największy Dreamliner we flocie Singapore Airlines
Fot. Boeing
Boeing 787-10, trzeci i największy wariant 787, w niedzielę trafił do pierwszego klienta – Singapore Airlines. Ceremonia przekazania maszyny miała miejsce w fabryce Boeinga w Karolinie Południowej, którą producent wykorzystuje do budowy odrzutowców z kompozytu węglowego.

Singapore Airlines był pierwszym przewoźnikiem z Azji Południowo-Wschodniej, który kupił odrzutowiec Boeinga 747 w 1972 roku i jest obecnie jedyną linią posiadającą we flocie całą rodzinę modeli z serii 787. Największy z Dreamlinerów uzyskał certyfikat Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) w styczniu 2018 roku, po 900 godzinach lotów testowych.

Transakcja z singapurskimi narodowymi liniami lotniczymi wyceniana jest na 13,8 mld dolarów (10,4 mld funtów) i obejmuje 19 samolotów Dreamliner 787-10 oraz 20 maszyn 777-9. Amerykański producent deklaruje, że zdobył już dziewięciu klientów, którzy łącznie zamówili 170 Boeingów 787-10. Oprócz przewoźnika z Singapuru wymieniane są między innymi linie: United Airlines (14 zamówień), Air France-KLM (7 maszyn), Air Lease Corp. (25), All Nippon Airways (3), British Airways (12), Etihad Airways (30), EVA Air (18) i GE Capital Aviation Services (10).

W 2017 r. rodzina Dreamlinerów 787 zebrała prawie 100 zamówień, a Boeingi 777 zamówiło 60 przewoźników. Łącznie koncern zdobył rekordową liczbę 912 zamówień, wycenianą na 134,8 miliarda dolarów po cenach katalogowych. Dostarczył także więcej samolotów komercyjnych niż jakikolwiek producent w ciągu ostatnich sześciu lat.

Tymczasem Boeing 787-9 właśnie dołączył do flotu LOT-u. Narodowy przewoźnik posiada jeszcze osiem Dreamlinerów LOT-u w wersji B787-8. Jeszcze w marcu zacznie obsługiwać popularną trasę między Warszawą i Chicago. LOT zamówił w sumie cztery Boeingi 787-9, a pierwszy z nich przyleci do kraju już w najbliższy piątek. Kolejne dwa zostaną dostarczone linii do końca tego roku, natomiast ostatni – w roku 2019. Każdy z nich będzie w stanie zabrać na pokład 294 pasażerów (24 w klasie biznesie, 21 w premium economy i 249 w klasie ekonomicznej). Druga z zamówionych maszyn jest już bliska ukończenia i mieliśmy ją okazję zobaczyć w zakładach Boeinga, o czym piszemy tutaj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LPR wycofało pierwszego piaggio P180 SP-MXH (zdjęcia)

Biznes i przemysł

LPR wycofało pierwszego piaggio P180 SP-MXH (zdjęcia)

Redakcja 26 maja 2024

Samoloty napędzane wodorem? Airbus kontynuuje badania

Biznes i przemysł

Brussels Airlines wykluczają A321XLR i A330neo

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Sygnalista Boeinga: Podzespoły samolotów miały poważne wady

Biznes i przemysł

Sygnalista Boeinga: Podzespoły samolotów miały poważne wady

Mateusz Kieruzal 09 maja 2024

B737 MAX drenują finanse Boeinga. 4 mld dolarów przepalone w Q1

Biznes i przemysł

Boeing zainwestował w symulator na Politechnice Warszawskiej

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

LPR wycofało pierwszego piaggio P180 SP-MXH (zdjęcia)

Biznes i przemysł

LPR wycofało pierwszego piaggio P180 SP-MXH (zdjęcia)

Redakcja 26 maja 2024

Samoloty napędzane wodorem? Airbus kontynuuje badania

Biznes i przemysł

Brussels Airlines wykluczają A321XLR i A330neo

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Sygnalista Boeinga: Podzespoły samolotów miały poważne wady

Biznes i przemysł

Sygnalista Boeinga: Podzespoły samolotów miały poważne wady

Mateusz Kieruzal 09 maja 2024

B737 MAX drenują finanse Boeinga. 4 mld dolarów przepalone w Q1

Biznes i przemysł

Boeing zainwestował w symulator na Politechnice Warszawskiej

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5