Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Dostawa kolejnego ATR-a dla Hokkaido Air System częściowo na paliwie SAF


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2021-10-02 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dostawa kolejnego ATR-a dla Hokkaido Air System częściowo na paliwie SAF
Fot. ATR Aircraft
Dostawa kolejnego ATR-a dla Hokkaido Air System częściowo na paliwie SAF
Dostawa kolejnego ATR-a dla Hokkaido Air System częściowo na paliwie SAF
Dostawa kolejnego ATR-a dla Hokkaido Air System częściowo na paliwie SAF
Dostawa kolejnego ATR-a dla Hokkaido Air System częściowo na paliwie SAF
Dostawa kolejnego ATR-a dla Hokkaido Air System częściowo na paliwie SAF
Dostawa kolejnego ATR-a dla Hokkaido Air System częściowo na paliwie SAF
W środę (29 września) najnowszy ATR 42-600 linii Hokkaido Air System, należącej do grupy Japan Airlines, opuścił Tuluzę i udał się do Japonii wykorzystując zrównoważone paliwo lotnicze (SAF) do pierwszego etapu lotu dostawczego. Samolot posiada także specjalne nowe malowanie sojuszu oneworld.
ATR okazał się skuteczny w łączeniu społeczności na całym archipelagu japońskim, dzięki swojej efektywności dot. startów i lądowań na krótkich pasach startowych. Jest to trzeci ATR 42-600, który linia lotnicza otrzymała od czasu pierwszej dostawy w grudniu 2019 r. i staje się 14. ATR w wersji -600, który lata w Japonii.

Innym powodem japońskiego sukcesu samolotu jest jego wydajność spalania paliwa w kraju, który jest niezwykle dokładny w ograniczaniu emisji dwutlenku węgla. Samoloty ATR spalają do 40 proc. mniej paliwa niż podobnej wielkości regionalne odrzutowce, a tym samym emitują do 40 proc. mniej CO2. Dalsze ograniczenie emisji jest możliwe dzięki tankowaniu samolotu paliwem SAF, a firma ATR ogłosiła niedawno projekt lotu samolotu ATR zasilanego w 100 proc. paliwem SAF. Lot demonstracyjny planowany jest na wiosnę 2022 r., a docelowo do 2025 r. ma powstać możliwość wykorzystania 100 proc. paliwa SAF w komercyjnych lotach ATR.

Flota linii Hokkaido składa się z pięciu samolotów: trzech ATR-ów 42-600 oraz dwóch saabów 340B+. Przewoźnik oczekuje jeszcze na dostawę kolejnych dwóch ATR-ów 42-600, które zastąpią starzejące się saaby.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:

 

PAŻP zmniejszy zatrudnienie o 7 proc.

Infrastruktura i lotniska

PAŻP zmniejszy zatrudnienie o 7 proc.

28 października 2021

Renfe chce kursować między Londynem a Paryżem

Pasażer i linie lotnicze

Renfe chce kursować między Londynem a Paryżem

28 października 2021

Pomorze Zachodnie z uchwałą i apelem o więcej lotów do Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Pomorze Zachodnie z uchwałą i apelem o więcej lotów do Warszawy

28 października 2021

A350 Iberii zderzył się z czarnym sępem. Uszkodzony nos odrzutowca

Pasażer i linie lotnicze

A350 Iberii zderzył się z czarnym sępem. Uszkodzony nos odrzutowca

28 października 2021

Nowy prezes ACI Europe. Marin zastąpił Lammersa

Pasażer i linie lotnicze

Nowy prezes ACI Europe. Marin zastąpił Lammersa

28 października 2021

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5