Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Deutsche Aircraft chce kształtować ekologiczną przyszłość nowym D328eco


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2020-12-13 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Deutsche Aircraft chce kształtować ekologiczną przyszłość nowym D328eco
D328eco ma być dostępny w wersji pasażerskiej, MedEvac oraz cargo Fot. Deutsche Aircraft
Deutsche Aircraft chce kształtować ekologiczną przyszłość nowym D328eco
Deutsche Aircraft chce kształtować ekologiczną przyszłość nowym D328eco
Spółka Deutsche Aircraft, nowy niemiecki producent samolotów, ogłosiła zamiar wprowadzenia na rynek samolotu komunikacji regionalnej D328eco. Wraz z udziałem rządu niemieckiego, spółka będzie liderem w nowej erze czystego lotnictwa dzięki opracowaniu bardziej wydajnego, opłacalnego i przyjaznego dla środowiska samolotu.
Wspierana przez rząd RFN Deutsche Aircraft jest częściowo własnością Sierra Nevada Corporation i 328 Support Services GmbH, podmiotu należącego do Sierra Nevada, który posiada Certyfikat Typu samolotów rodziny Dornier 328. Planując wejście na rynek do 2025 r. nowy D328eco będzie stanowić alternatywne, ekologiczne rozwiązanie na regionalnych rynkach samolotów regionalnych poniżej 50 foteli. Nowoczesna awionika ma umożliwić wykonywanie lotów komercyjnych z załogą jednoosobową. Napęd D328eco stanowić mają dwa silniki turbinowe Pratt & Whitney PW127S, zasilane biopaliwem, poruszające siedmiołopatowe śmigła. Samolot ma rozwijać prędkość przelotową 600 km/h i posiadać zdolność do operowania z lotnisk w strefach gorących, położonych w górach i pasów o nawierzchni nieutwardzonej.
Konstrukcja D328eco będzie oparta na oryginalnym Dornierze 328, jednak kadłub samolotu zostanie wydłużony o 2 m, do 23,31 m, wysokość wzrośnie o 19 cm – do 7,24 m. Rozpiętość pozostanie bez zmian i wynosić będzie 20,98 m. W kabinie o wysokości 1,86 m i szerokości 2,18 m będzie mogło podróżować do 50 pasażerów w układzie 2+1.

- Pandemia koronawirusa miała natychmiastowy i bardzo poważny wpływ na lotnictwo i przemysł lotniczy. Jest to zatem doskonały znak, że mimo kryzysu prace nad D328eco idą pełną parą. Rząd federalny wspierał projekt od samego początku i nadal będzie to robić. Kilka tygodni temu została uruchomiona druga transza naszego kredytu na pokrycie kosztów rozwoju. Rząd federalny finansuje również D328 w ramach programu badań lotniczych „LuFo” w celu urzeczywistnienia wizji zerowej emisji dwutlenku węgla - powiedział Thomas Jarzombek, koordynator rządu federalnego ds. Niemieckiej polityki lotniczej

Deutsche Aircraft przewiduje, że zmienią się nawyki podróżowania i wymagania wobec linii lotniczych. Tradycyjne operacje typu hub - szprychy na dużą skalę zostaną zrestrukturyzowane wraz ze wzrostem zapotrzebowania na niskoemisyjny transport krótkodystansowy z punktu do punktu. Linie lotnicze zmienią rozmiary swoich flot, aby pomieścić mniejsze, wydajniejsze i bardziej ekologiczne samoloty, a także będą starać się otworzyć trasy z bezpośrednimi usługami poprzez operacje „odpowiedniego rozmiaru”.

D328eco stanowi idealne rozwiązanie dla tej ewolucji branży, zapewniając korzyści ekonomiczne i środowiskowe. Program D328eco osiągnie cel polegający na zapewnieniu łatwego dostępu do niedrogich, energooszczędnych i opłacalnych, przyjaznych dla środowiska samolotów. Wytwarzając po drodze minimalny wpływ na środowisko, model D328eco będzie stymulować zrównoważony wzrost gospodarczy i społeczny.

Deutsche Aircraft planuje uruchomić nową linię montażu końcowego samolotów w Lipsku i spodziewa się, że D328eco zostanie wprowadzony na rynek w 2025. Producent zamierza oferować także samoloty w różnych konfiguracjach, takich jak ewakuacji medycznej czy cargo.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Dassault Aviation zaprezentowało pierwszego Falcona 6X

Biznes i przemysł

Dassault Aviation zaprezentowało pierwszego Falcona 6X

Avgeek 12 grudnia 2020

Air Saint Pierre odebrał pierwszego ATR-a 42-600

Pasażer i linie lotnicze

Air Saint Pierre odebrał pierwszego ATR-a 42-600

Avgeek 12 grudnia 2020

Z pomocą DHL najbardziej samotny słoń świata trafił do nowego domu [Zdjęcia]

Biznes i przemysł

Z pomocą DHL najbardziej samotny słoń świata trafił do nowego domu [Zdjęcia]

Tomasz Śniedziewski 12 grudnia 2020

 

Francja wystawia na aukcję dwa Airbusy A340

Biznes i przemysł

Francja wystawia na aukcję dwa Airbusy A340

15 grudnia 2020

Gliwice: Zmodernizowana płyta lotniska oddana do użytku

Infrastruktura i lotniska

Gliwice: Zmodernizowana płyta lotniska oddana do użytku

15 grudnia 2020

Stambuł powraca do siatki połączeń Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Stambuł powraca do siatki połączeń Emirates

15 grudnia 2020

Wiedeń: Powrotu City Airport Train do lotniska nie widać

Infrastruktura i lotniska

Wiedeń: Powrotu City Airport Train do lotniska nie widać

15 grudnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5