Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Demonstracyjny samolot Airbusa przechodzi próby w tunelu aerodynamicznym


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-02-11 13:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Airbus

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Demonstracyjny samolot Airbusa przechodzi próby w tunelu aerodynamicznym
fot. Airbus
W Filton w Wielkiej Brytanii przeprowadzono testy napędu hybrydowo-elektrycznego E-FAN X. Próby odbyły się w tunelu aerodynamicznym. Podobne próby przechodzą w tym centrum wszystkie samoloty Airbusa, przygotowujące się do lotu – informuje producent.
Testowanie demonstracyjnego samolotu testowego Airbusa w tunelu aerodynamicznym jest kamieniem milowym dla rozwoju każdego odrzutowca. W przypadku E-Fan X program testowy miał zapewnić bardzo dokładny wgląd w aerodynamikę tej hybrydowo-elektrycznej maszyny i przygotować ją do pierwszego lotu w 2021 roku.

E-Fan X to hybrydowo-elektryczny demonstrator Airbusa, oparty na samolocie BAe 146. W samolocie testowym jeden z czterech silników odrzutowych zostanie zastąpiony silnikiem elektrycznym o mocy 2 MW. Inne modyfikacje BAe 146 RJ100 obejmują dodanie dużych, montowanych zewnętrznie wymienników ciepła do układów chłodzenia cieczą, a także wlotów i spalin dla układu wytwarzania energii montowanego na kadłubie.

Jeśli E-Fan X ma rozpocząć swój pierwszy lot w 2021 roku, inżynierowie muszą zrozumieć, w jaki sposób te modyfikacje wpłyną na ogólną wydajność aerodynamiczną i właściwości pilotażowe. A testy w tunelu aerodynamicznym mogą zapewnić nieoceniony wgląd w tym zakresie. – Samoloty BAe 146 RJ100 nie są zaprojektowane tak, aby mieć na pokładzie systemy hybrydowo-elektryczne. Staramy się wykorzystać coś, co istnieje, i przekształcić to w demonstrację hybrydowo-elektryczną – mówi Anna Calder, inżynier ds. projektowania samolotów z ramienia E-Fan X.

Tunele aerodynamiczne to rury, w których potężne wentylatory służą do wywierania siły i nacisku na model samolotu. Powietrze poruszające się wokół statycznego modelu testowego pomaga inżynierom zrozumieć, jak prawdziwy samolot zareagowałby na to ciśnienie podczas lotu.

Podczas testowania wentylator E-Fan X został przymocowany do tunelu aerodynamicznego niskiej prędkości Filton, którego odcinek testowy ma wymiary 3,65 na 3,05 m. Wielkie wentylatory wydmuchiwały powietrze z prędkością do 216 mil/ godz.. Małe czujniki dołączone do modelu testowego umożliwiły inżynierom analizowanie ruchu powietrza pod różnymi kątami. W modelu w skali 1:8 E-Fan X został przetestowany przy ponad 3-metrowej rozpiętości skrzydeł.

Pomyślne zakończenie testów w tunelu aerodynamicznym stanowi kolejny kluczowy kamień milowy w rozwoju E-Fan X. Przyszłe kamienie milowe obejmują testy w locie w celu scharakteryzowania i instalacji silnika o mocy 2 MW na testowym samolocie w 2020 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Maveric czyli latające skrzydło od Airbusa [wizualizacje]

Biznes i przemysł

Maveric czyli latające skrzydło od Airbusa [wizualizacje]

Łukasz Malinowski 11 lutego 2020

Breeze Airways to nowa linia start-up Neelemana

Pasażer i linie lotnicze

Breeze Airways to nowa linia start-up Neelemana

Avgeek 10 lutego 2020

Airbus UK wyprodukował ostatnie skrzydła dla A380

Biznes i przemysł

Airbus UK wyprodukował ostatnie skrzydła dla A380

Avgeek 09 lutego 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5