Partner serwisu
Biznes i przemysł

Delta straciła 6,9 mld dolarów w trzecim kwartale i wycofa z floty 383 samoloty

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-10-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Delta straciła 6,9 mld dolarów w trzecim kwartale i wycofa z floty 383 samoloty
fot. Piotr Bożyk
6,9 mld dolarów straciły w trzecim kwartale bieżącego roku Delta Air Lines - poinformowano w oficjalnym komunikacie. Przychody trzecich co do wielkości linii lotniczych Stanów Zjednoczonych osiągnęły 3,1 mld dolarów.

Udziałowcy na każdej akcji przewoźnika z Atlanty, gdzie znajduje się port z najwyższą liczbą obsłużonych pasażerów na świecie w ubiegłym roku, stracili 8,47 dolarów. Firma ze stanu Georgia spalała dziennie we wrześniu 18 mln dolarów. To 25 proc. poniżej tegorocznej średniej, która wynosi 24 mln dolarów.

Tylko spadek usług cargo mniejszy od pozostałych

Pomimo ogromnych strat władze Delta Air Lines zapowiadają powrót do rentowności oraz stabilności finansowej. - Chociaż wyniki za trzeci kwartał pokazują skalę wpływu pandemii w naszych liniach lotniczych, to jednak dostrzegamy ścieżkę stopniowej poprawy naszych finansów. Podejmujemy działania, które chronią naszych pracowników i wzmocnią markę firmy, a także przyspieszą proces odnowy - zaznaczył Ed Bastian, dyrektor wykonawczy przewoźnika z Ameryki Północnej.

Przychody z biletów pasażerów spadły aż o 83 proc. przy oferowaniu na poziomie 63 proc. słabszym od analogicznego okresu z ubiegłego roku. Tylko o 25 proc. spadły jedynie przychody z realizacji usług cargo. - Mogą minąć dwa lub trzy lata zanim wróci zaufanie klientów do podróży powietrznych, dlatego musimy tworzyć podstawy do zrównoważonego wzrostu w najbliższej przyszłości - stwierdził Glen Hauenstein, prezes Delta Air Lines.

Trzy fundamenty nowej strategii

Strategia linii lotniczych z Atlanty podczas kryzysu wywołanego wirusem COVID-19 opiera się na trzech fundamentach. Pierwszy dotyczy pracowników i obejmuje programy dobrowolnych odejść oraz wcześniejszych emerytur w celu uniknięcia zwolnień wśród personelu pokładowego, a także pilotów. Drugim filarem wdrożonej strategii będzie poprawa jakości obsługi klienta. Przewoźnik wyeliminował opłaty za zmiany rezerwacji w prawie całej sieci krajowej, a także wdrożył ulepszone środki bezpieczeństwa i sprzątania.

Trzecim fundamentem będzie restrukturyzacja floty Delta Air Lines. Do 2025 roku planowane jest wycofanie z usług 383 starszych samolotów. Ponad 200 takich maszyn zostanie usunięta z floty jeszcze przed końcem bieżącego roku. Dotychczas wycofano 47 samolotów McDonnell Douglas MD-88, kolejnych 26 wersji McDonnell Douglas MD-90, dziesięć Boeingów 737-700, dziesięć Airbusów A320, a także siedem Boeingów 767-300ER. Do końca grudnia podobny los spotka osiemnaście Boeingów 777 i prawdopodobnie niektóre Bombardiery CRJ-200, których posiada 125 i które znikną całkowicie do grudnia 2023 roku. Przewoźnik za pięć lat pozbędzie się także 91 Boeingów 717 oraz 49 Boeingów 767-300ER. Podstawą przyszłej floty linii lotniczych z Atlanty stanowić będą Airbusy A220, A321neo, A330 i A350.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Biznes i przemysł

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Piotr Bożyk 17 września 2023

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Biznes i przemysł

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Redakcja/inf. pras. 17 września 2023

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Mateusz Kieruzal 17 września 2023

Zobacz również:

Delta Air Lines po raz pierwszy w historii pojawią się w Auckland

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Biznes i przemysł

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Piotr Bożyk 17 września 2023

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Biznes i przemysł

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Redakcja/inf. pras. 17 września 2023

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Mateusz Kieruzal 17 września 2023

Zobacz również:

Delta Air Lines po raz pierwszy w historii pojawią się w Auckland

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5