Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Delta odebrała pierwszego airbusa A330neo


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-05-26 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Delta odebrała pierwszego airbusa A330neo
Fot. Clement Alloing
Linia Delta Air Lines odebrała w piątek (24 maja) pierwszego airbusa A330-900neo. Przewoźnik jest pierwszym w Ameryce Północnej i piątym na świecie, który skorzysta ze wszystkich nowinek najnowszej wersji popularnego A330.
Pierwszy A330neo w Ameryce Północnej

A330-900neo numer jeden dla amerykańskiego przewoźnika, to samolot o oznaczeniu MSN 1915, napędzany silnikami Rolls-Royce Trent 7000 i rejestracji N401DZ. A330neo Delty zabierze na pokład 281 pasażerów w konfiguracji czterech klas podróży. W klasie biznes zobaczymy 29 foteli ustawionych w wygodnej konfiguracji 1-2-1, w klasie premium będzie ich 28 (2-3-2), w ekonomicznej plus (ze zwiększonym miejscem na nogi) znajdzie się 56 foteli (2-4-2), natomiast w klasie ekonomicznej poleci 168 pasażerów (2-4-2). Przewoźnik twierdzi, że mimo lekkiego opóźnienia pierwsze A330neo zostaną zbazowane według pierwotnych planów na lotnisku Seattle Tacoma i polecą na trzech trasach ze Seattle do Szanghaju, Seulu i Tokio (Narita), które obecnie są obsługiwane przez A330-300 lub B767-300ER. Jako ciekawostkę warto dodać, że nowy A330-900 został przebazowany z Tuluzy do Atlanty wykorzystując paliwo do silników odrzutowych, które było mieszanką z odnawialnych źródeł i paliwa syntetycznego bez zawartości ropy naftowej.

Flota Delta Air Lines składa się obecnie z 908 samolotów: 199 airbusów z rodziny A320, 12 A220-100, 42 A330, jednego A330neo, 13 A350-900, 91 boeingów B717, 213 z rodziny B737NG, 127 B757, 78 B767, 18 B777, 78 MD-88 oraz 36 MD-90. Delta oczekuje na dostawę 275 samolotów, w tym 270 airbusów: 100 A321neo, 46 A321ceo, 34 A330-900neo, 12 A350-900, 28 A220-100 oraz 50 A220-300.

A330neo – nowy szerokokadłubowy samolot w rodzinie Airbusa

A330neo jest produkowany w dwóch wersjach A330-800neo oraz A330-900neo. Ten ostatni zmniejszy zużycie paliwa o ponad 14 proc. na jeden fotel w porównaniu z obecnymi A330, co uczyni go jednym z najbardziej oszczędnych, średniego i dalekiego zasięgu samolotów szerokokadłubowych na rynku. A330neo jest wyposażony w najnowszej generacji silniki Rolls-Royce Trent 7000 o większej średnicy (112 cali). Skrzydła samolotu są wzorowane na A350, co spowodowało ich wydłużenie z 60,3 m do 64 m. Nowe maszyny w wersji -900 zabiorą 10 pasażerów więcej, w typowej dwuklasowej konfiguracji, a ich zasięg wydłużony jest o 400 mil morskich (740 km).

Warto dodać, że rodzina A330 to najpopularniejsze szerokokadłubowe samoloty Airbusa. Do tej pory producent zebrał zamówienia na 1738 samoloty, z czego 1441 zostało już dostarczonych. Większość kontraktów (1023) stanowi większy wariant -300 oraz -900neo. Od kwietnia 2013 r. A330 są produkowane w tempie 10 sztuk miesięcznie. Obecnie na dostawę oczekuje 309 samolotów A330, w tym cztery w wersji cargo oraz pięć wojskowych. Więcej na temat nowego airbusa A330neo w naszym artykule "Podsumowanie: Jaki będzie A330neo?".

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Airbus świętuje dostawę 12-tysięcznego samolotu

Biznes i przemysł

Airbus świętuje dostawę 12-tysięcznego samolotu

Piotr Bożyk 20 maja 2019

Alitalia wciąż czeka na nowy plan restrukturyzacji

Biznes i przemysł

Alitalia wciąż czeka na nowy plan restrukturyzacji

Piotr Bożyk 07 kwietnia 2019

Praga liczy na sukces połączeń z Ameryką Północną

Pasażer i linie lotnicze

Praga liczy na sukces połączeń z Ameryką Północną

Aleksander Domański 01 kwietnia 2019

 

Airbus Polska: Strajk trwa już ponad tydzień

Biznes i przemysł

Airbus Polska: Strajk trwa już ponad tydzień

05 czerwca 2019

PLL LOT: Wyniki finansowe za 2018 r. w czerwcu

Biznes i przemysł

PLL LOT: Wyniki finansowe za 2018 r. w czerwcu

05 czerwca 2019

Łódź kusi LOT. Lublinek bazą dla Dasha?

Biznes i przemysł

Łódź kusi LOT. Lublinek bazą dla Dasha?

04 czerwca 2019

Inwestycje na lotnisku Chopina wstrzymane czy nie?

Prawo i polityka

Inwestycje na lotnisku Chopina wstrzymane czy nie?

04 czerwca 2019

Pomorze Zachodnie promuje się na lotniskach

Prawo i polityka

Pomorze Zachodnie promuje się na lotniskach

04 czerwca 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5