Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Dania tylko pakowane, czyli jak pandemia zmieniła produkt pokładowy LOT-u


Wstecz Dalej

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2020-08-01 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dania tylko pakowane, czyli jak pandemia zmieniła produkt pokładowy LOT-u
fot. Piotr Bożyk
Pandemia koronawirusa wymusiła na portach i liniach lotniczych szczególną dbałość o kwestie epidemiczne. Przewoźnicy robią wszystko, aby podróż na pokładzie samolotu przebiegła zgodnie z nowymi zasadami bezpieczeństwa. Jednak klasa biznes czy Premium Economy nadal mają wyróżniać się wysokim standardem pokładowym. Jak zmienił się w dobie COVID-19?
To, co jest wspólne dla klas premium w Polskich Liniach Lotniczych LOT to brak prasy papierowej, przewoźnik udostępnia ją w formie cyfrowej. Przy boardingu w klasie biznes rozdawana jest kosmetyczka uzupełniona o małe żele antybakteryjne, a chusteczki odświeżające zostały zastąpione chusteczkami odkażającymi. Załoga ograniczyła także przejazdy wózkiem.

Rejsy krótkodystansowe

Na rejsach krótkiego dystansu w klasie Biznes zrezygnowano z powitalnego drinka. Zestawy cateringowe zawierają posiłki na tacy, w porcelanowych naczyniach z przykrywkami. Na rejsach krótszych niż 3 godziny to połowa tacy, sztućce metalowe z chusteczką odświeżającą, kartą menu oraz dwoma przystawkami.

Na rejsach powyżej 3 godzin taca zawiera pełną porcję i podobnie jak w przypadku krótszych lotów – sztućce metalowe z chusteczką odświeżającą, kartą menu, dwoma przystawkami i daniem gorącym – niestety bez wyboru. Pieczywo jest indywidualnie pakowane na tacy. Dostępne są również zapakowane przekąski, a także napoje w małych butelkach czy puszkach i herbata lub kawa podawane w szkle.

Identyczne założenia panują na rejsach w Premium Economy, jednak z bardziej ograniczoną ofertą napojów oraz naczyniami luranowymi zabezpieczonymi folią i szklankami plastikowymi.
  
Rejsy długodystansowe

W ofercie Business Class i Premium Economy LOT-u na dłuższych trasach jest powitalny drink w postaci butelki wody w kieszeniach foteli. Karty menu z opisem posiłków zostają dokładane na tacę. Przekąska zostaje pakowana w miejsce amuse bouche, tj. wafelek muza w rejsach zachodnich i ciasteczko kukia w rejsach azjatyckich, oferowane ze srebrnej tacy, razem z chusteczkami odświeżającymi.

Serwis przystawkowy odbywa się w standardzie „nocnym” sprzed pandemii COVID-19 – na tacy z przykrywkami, pieczywo zaś zostaje indywidualnie zapakowane. Dostępne są dania gorące w formie kelnerskiej do wyboru. Zmodyfikowany został serwis deserów – oferowany z wózka serwisowego, ale wyporcjowany, z przykrywkami. Także na posiłkach znajdują się przykrywki.

Napoje dostępne są w małych, zamkniętych butelkach, puszkach, oferowane podczas przejazdu z wózkiem razem z orzeszkami pakowanymi 15 g. Między serwisami pasażerowie mogą liczyć na zestaw przekąsek – oczywiście pakowanych. Podróżujący klasą biznes mają do dyspozycji szklane szklanki.

Po każdym z dwóch posiłków odbywa się sprzątanie – załoga z wózkiem przejeżdża jeden raz. Serwis odbywa się w rękawiczkach.

Więcej o długoterminowym wpływie COVID-19 na produkt pokładowy w naszym raporcie pt. "Lotnictwo w dobie pandemii. Zmiany na pokładach samolotów".

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Huzar. Taki będzie callsign LOT Polish Airlines

Prawo i polityka

Huzar. Taki będzie callsign LOT Polish Airlines

simetrArtur Bogdanowicz/ współpraca Simetra 31 lipca 2020

LOT: Dreamlinery wylądują w najtrudniejszych warunkach pogodowych

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Dreamlinery wylądują w najtrudniejszych warunkach pogodowych

Red. ed 23 lipca 2020

LOT będzie ciął wynagrodzenia. „Celem jest utrzymanie miejsc pracy”

Pasażer i linie lotnicze

LOT będzie ciął wynagrodzenia. „Celem jest utrzymanie miejsc pracy”

Emilia Derewienko 22 lipca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5