Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Dania tylko pakowane, czyli jak pandemia zmieniła produkt pokładowy LOT-u

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
01-08-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Dania tylko pakowane, czyli jak pandemia zmieniła produkt pokładowy LOT-u
fot. Piotr Bożyk
Pandemia koronawirusa wymusiła na portach i liniach lotniczych szczególną dbałość o kwestie epidemiczne. Przewoźnicy robią wszystko, aby podróż na pokładzie samolotu przebiegła zgodnie z nowymi zasadami bezpieczeństwa. Jednak klasa biznes czy Premium Economy nadal mają wyróżniać się wysokim standardem pokładowym. Jak zmienił się w dobie COVID-19?

To, co jest wspólne dla klas premium w Polskich Liniach Lotniczych LOT to brak prasy papierowej, przewoźnik udostępnia ją w formie cyfrowej. Przy boardingu w klasie biznes rozdawana jest kosmetyczka uzupełniona o małe żele antybakteryjne, a chusteczki odświeżające zostały zastąpione chusteczkami odkażającymi. Załoga ograniczyła także przejazdy wózkiem.

Rejsy krótkodystansowe

Na rejsach krótkiego dystansu w klasie Biznes zrezygnowano z powitalnego drinka. Zestawy cateringowe zawierają posiłki na tacy, w porcelanowych naczyniach z przykrywkami. Na rejsach krótszych niż 3 godziny to połowa tacy, sztućce metalowe z chusteczką odświeżającą, kartą menu oraz dwoma przystawkami.

Na rejsach powyżej 3 godzin taca zawiera pełną porcję i podobnie jak w przypadku krótszych lotów – sztućce metalowe z chusteczką odświeżającą, kartą menu, dwoma przystawkami i daniem gorącym – niestety bez wyboru. Pieczywo jest indywidualnie pakowane na tacy. Dostępne są również zapakowane przekąski, a także napoje w małych butelkach czy puszkach i herbata lub kawa podawane w szkle.

Identyczne założenia panują na rejsach w Premium Economy, jednak z bardziej ograniczoną ofertą napojów oraz naczyniami luranowymi zabezpieczonymi folią i szklankami plastikowymi.
  
Rejsy długodystansowe

W ofercie Business Class i Premium Economy LOT-u na dłuższych trasach jest powitalny drink w postaci butelki wody w kieszeniach foteli. Karty menu z opisem posiłków zostają dokładane na tacę. Przekąska zostaje pakowana w miejsce amuse bouche, tj. wafelek muza w rejsach zachodnich i ciasteczko kukia w rejsach azjatyckich, oferowane ze srebrnej tacy, razem z chusteczkami odświeżającymi.

Serwis przystawkowy odbywa się w standardzie „nocnym” sprzed pandemii COVID-19 – na tacy z przykrywkami, pieczywo zaś zostaje indywidualnie zapakowane. Dostępne są dania gorące w formie kelnerskiej do wyboru. Zmodyfikowany został serwis deserów – oferowany z wózka serwisowego, ale wyporcjowany, z przykrywkami. Także na posiłkach znajdują się przykrywki.

Napoje dostępne są w małych, zamkniętych butelkach, puszkach, oferowane podczas przejazdu z wózkiem razem z orzeszkami pakowanymi 15 g. Między serwisami pasażerowie mogą liczyć na zestaw przekąsek – oczywiście pakowanych. Podróżujący klasą biznes mają do dyspozycji szklane szklanki.

Po każdym z dwóch posiłków odbywa się sprzątanie – załoga z wózkiem przejeżdża jeden raz. Serwis odbywa się w rękawiczkach.

Więcej o długoterminowym wpływie COVID-19 na produkt pokładowy w naszym raporcie pt. "Lotnictwo w dobie pandemii. Zmiany na pokładach samolotów".
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Izrael zbombardował lotniska w Syrii

Prawo i polityka

Izrael zbombardował lotniska w Syrii

Mateusz Kieruzal 12 października 2023

20 tys. iPhonów dla pracowników Emirates

Pasażer i linie lotnicze

20 tys. iPhonów dla pracowników Emirates

inf. prasowa Emirates 12 października 2023

Enter Air i TUI stworzą linie lotnicze Fly4

Biznes i przemysł

Enter Air i TUI stworzą linie lotnicze Fly4

Polska Agencja Prasowa 12 października 2023

Zobacz również:

LOT rozszerza code-share z TAP Portugal

Biznes i przemysł

LOT rozszerza code-share z TAP Portugal

Mateusz Kieruzal 12 października 2023

Jak LOT będzie wybierał nowe kierunki?

Pasażer i linie lotnicze

Jak LOT będzie wybierał nowe kierunki?

Roman Czubiński 09 października 2023

LOT będzie woził amerykańską administrację

Pasażer i linie lotnicze

LOT będzie woził amerykańską administrację

Mateusz Kieruzal 08 października 2023

Pozostałe z wątku:

Izrael zbombardował lotniska w Syrii

Prawo i polityka

Izrael zbombardował lotniska w Syrii

Mateusz Kieruzal 12 października 2023

20 tys. iPhonów dla pracowników Emirates

Pasażer i linie lotnicze

20 tys. iPhonów dla pracowników Emirates

inf. prasowa Emirates 12 października 2023

Enter Air i TUI stworzą linie lotnicze Fly4

Biznes i przemysł

Enter Air i TUI stworzą linie lotnicze Fly4

Polska Agencja Prasowa 12 października 2023

Zobacz również:

LOT rozszerza code-share z TAP Portugal

Biznes i przemysł

LOT rozszerza code-share z TAP Portugal

Mateusz Kieruzal 12 października 2023

Jak LOT będzie wybierał nowe kierunki?

Pasażer i linie lotnicze

Jak LOT będzie wybierał nowe kierunki?

Roman Czubiński 09 października 2023

LOT będzie woził amerykańską administrację

Pasażer i linie lotnicze

LOT będzie woził amerykańską administrację

Mateusz Kieruzal 08 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5