Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Czy Praga potrzebuje drugiego lotniska?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-08-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Czy Praga potrzebuje drugiego lotniska?
fot. Prague Airport
Po raz pierwszy pomysł z uruchomieniem drugiego lotniska obsługującego Pragę pojawił się w 2006 roku. Dotyczył on wówczas opracowania alternatywnego portu dla rozwijającego się rynku tanich linii lotniczych (LCC). Port Vaclava Havla, obsługujący wówczas 10 mln pasażerów rocznie, w ubiegłym roku odnotował niemal 17 mln obsłużonych podróżnych.

Ostatni wzrost był napędzany głównie przez sektor LCC, który zwiększył swój udział w przewozach międzynarodowych z 59,6 proc. w 2015 r. do około 72 proc. w trzech kolejnych latach i nadal utrzymuje się powyżej 70 proc. w pierwszych dziewięciu miesiącach 2019 r. Nic więc dziwnego, że Penta Equity, spółka, która jako pierwsza mówiła o uruchomieniu drugiego lotniska dla Pragi, nawołuje teraz do przekształcenia praskiego lotniska Aero Vodochody, niegdyś ważnego zakładu produkcyjnego samolotów cywilnych i wojskowych, w obiekt komercyjny.

Rzecznik Penta Equity Ivo Mravinac uważa, że Praga z pewnością ucieszyłaby się z nowego lotniska LCC. Lotnisko Vodochody znajduje się na północ od Pragi, a lotnisko Václav Havel znajduje się na północny zachód od stolicy – dzieli je mniej niż 20 km.

Pomysł jest taki, aby nowe lotnisko przejęło ruch LCC, generowany obecnie na lotnisku Vaclava Havla przez linie Ryanair, easyJet i Wizz Air. Obecnie około 1 na 4 miejsca są obsługiwane przez LCC na głównym czeskim lotnisku. Jednak aspiracje związane z przebudową lotniska w Vodochody wiążą się z wieloma problemami. W 2012 r. burmistrz dzielnic Kralupy i Vltavou wystąpił z inicjatywą do ministra środowiska i Komisji Europejskiej, aby zapobiec planowanej rozbudowie tego portu.

Lotnisko im. Václava Havla przedstawiło również swój własny program rozwoju do 2035 r. Port przewiduje długoterminowy średni wzrost liczby pasażerów o 3 proc. rocznie, prognozując, że zwiększy ruch z 16,8 mln w 2018 r. do 30 mln w 2035 roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Najbardziej ruchliwe lotniska 2023 roku

Infrastruktura i lotniska

Najbardziej ruchliwe lotniska 2023 roku

Mateusz Kieruzal 28 grudnia 2023

Andora chce pobudzić turystykę. Będą loty do Paryża, Frankfurtu i Rzymu?

Infrastruktura i lotniska

Wietnam rozpoczyna budowę największego lotniska przy Ho Chi Minh

Infrastruktura i lotniska

Kambodża: Nowe lotnisko przy kompleksie Angkor Wat będzie gotowe w 2023 roku

Infrastruktura i lotniska

Chiny: 241 lotnisk cywilnych do końca roku

Infrastruktura i lotniska

Chiny: 241 lotnisk cywilnych do końca roku

Tomasz Śniedziewski 20 października 2020

Lotnisko w Monachium: Rekordowy rok 2019 pozwoli przetrwać kryzys

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Najbardziej ruchliwe lotniska 2023 roku

Infrastruktura i lotniska

Najbardziej ruchliwe lotniska 2023 roku

Mateusz Kieruzal 28 grudnia 2023

Andora chce pobudzić turystykę. Będą loty do Paryża, Frankfurtu i Rzymu?

Infrastruktura i lotniska

Wietnam rozpoczyna budowę największego lotniska przy Ho Chi Minh

Infrastruktura i lotniska

Kambodża: Nowe lotnisko przy kompleksie Angkor Wat będzie gotowe w 2023 roku

Infrastruktura i lotniska

Chiny: 241 lotnisk cywilnych do końca roku

Infrastruktura i lotniska

Chiny: 241 lotnisk cywilnych do końca roku

Tomasz Śniedziewski 20 października 2020

Lotnisko w Monachium: Rekordowy rok 2019 pozwoli przetrwać kryzys

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5