Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Czech Airlines zamawiają A220 i zamieniają A320neo na A321XLR


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-10-23 12:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Czech Airlines zamawiają A220 i zamieniają A320neo na A321XLR
A220-300 w barwach Czech Airlines Fot. Airbus Media
Czech Airlines zamawiają A220 i zamieniają A320neo na A321XLR
Czech Airlines zamawiają A220 i zamieniają A320neo na A321XLR
Linie Czech Airlines (CSA) pojawiły się wśród nowych klientów Airbusa A220, zamawiając cztery maszyny w wersji -300. Nowa umowa obejmuje także konwersję trzech zamówionych A320neo na samoloty dalekiego zasięgu - A321XLR.
Nowy klient A220 i A321XLR

Czeska linia poinformowała dziś (23 października), że dwa nowe typy samolotów o niskim zużyciu paliwa uzupełnią istniejącą flotę A319 i A330-300, a także umożliwią jej dalszą dalszą rozbudowę siatki połączeń, aby dotrzeć na więcej rynków. Według najnowszych informacji przewoźnika pokład A220-300 będzie skonfigurowany dla 149 pasażerów w jednej klasie podróży, podczas gdy A321XLR zapewni najwyższy komfort w układzie dwóch klas podróży dla 195 pasażerów.

- A220 i A321XLR dobrze pasują do naszej długoterminowej strategii biznesowej w zakresie rozbudowy siatki połączeń. Samoloty te z pewnością zapewnią Czech Airlines przewagę konkurencyjną i zwiększą przepustowość naszych regularnych lotów. Wierzę, że ten krok docenią także nasi pasażerowie, ponieważ samoloty oferują najlepszy w swojej klasie komfort nawet podczas lotów długodystansowych dzięki zupełnie nowej konfiguracji kabiny - powiedział Petr Kudela, prezes zarządu Czech Airlines.

Warto dodać, że na początku tego miesiąca Czech Airlines anulowały część zamówienia na A320neo. Przewoźnik posiadał zamówienie na siedem maszyn tego typu i zrezygnował z czterech. Dlatego najprawdopodobniej Airbus nie chcą stracić klienta zaoferował nową kombinację w postaci A220 i A321XLR.

- Co za zwycięska kombinacja dla Czech Airlines! A220 udowodnił, że osiąga dobre wyniki w Europie, a jego wysokie dzienne wykorzystanie świadczy o jego wszechstronności. Natomiast A321XLR ma najdłuższy zasięg z naszej rodziny A320. Pasażerowie mogą teraz latać dalej bez uszczerbku na komforcie, a Czech Airlines będą czerpać korzyści ze znacznie niższego zużycia paliwa - powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbusa.

Obecnie flota CSA, której właścicielem jest linia Smartwings, składa się z 14 samolotów: sześciu ATR-ów 72-500, sześciu airbusów A319, jednego A330-300 oraz jednego boeinga B737-800. Przewoźnik oczekuje na dostawę siedmiu airbusów: czterech A220-300 oraz trzech A321XLR.

Airbus A220

Rodzina maszyn A220 jest produkowana w dwóch wersjach A220-100 (CS100) i A220-300 (CS300), które zabierają na pokład kolejno od 110/120 do 145/160 pasażerów. A220 został zaprojektowany z myślą o wydajności. Łączy on najnowocześniejsze elementy aerodynamiki, zaawansowane materiały kompozytowe i najnowszej generacji silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney, zapewniając co najmniej 20-25 proc. niższe zużycie paliwa w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji. Nowy samolot jest również znacznie cichszy i posiada czterokrotnie mniejszy ślad akustyczny. Do tej pory zamówiono 551 maszyn A220: 88 A220-100 oraz 463 A220-300 (potwierdzone zamówienia tzw. firm), z czego dostarczono 90 samolotów tego typu. Największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Swiss (29), Delta Air Lines (26) oraz airBaltic (20).

Airbus A321XLR

Nowy airbus A321XLR został ogłoszony podczas tegorocznego Paris Air Show. Będzie on wyposażony w zmienione zbiorniki paliwa tzw. Rear Center Tank (RCT), które dadzą możliwość zwiększenia ładowności cargo, ale także pozwolą na zwiększenie zasięgu w porównaniu z airbusem A321LR, który ustanowił rekord największego zasięgu dla samolotów wąskokadłubowych. Samolot ma być bardziej ekologiczny i pozwoli zaoszczędzić 30 proc. paliwa na pasażera. A321XLR ma posiadać większą o 4 tony maksymalną masę startową MTOW (101 ton), dlatego jego podwozie również zostanie przeprojektowane. Maszyna ma mieć także zwiększony zasięg do 4700 mil morskich (8797 km) w porównaniu do zasięgu A321LR (4000 mil morskich – 7408 km). W typowej dwuklasowej konfiguracji samolot będzie mógł zabrać na pokład od 180 do 220 pasażerów, natomiast w trzyklasowej maksymalnie do 200 pasażerów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Grecja: Do 2021 r. zakończy się modernizacja 14 lotnisk regionalnych

Infrastruktura i lotniska

Grecja: Do 2021 r. zakończy się modernizacja 14 lotnisk regionalnych

Justyna Urbaniak 23 października 2019

Orzeczenie TSUE w sprawie odpowiedzialności linii przy lotach łączonych

Prawo i polityka

Orzeczenie TSUE w sprawie odpowiedzialności linii przy lotach łączonych

Aleksander Domański 16 lipca 2019

Travel Service kupuje większościowy pakiet udziałów czeskiego, narodowego przewoźnika

Pasażer i linie lotnicze

Travel Service kupuje większościowy pakiet udziałów czeskiego, narodowego przewoźnika

Justyna Urbaniak 07 października 2017

 

Modlin: Modernizacji nie będzie. PPL blokuje inwestycje

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Modernizacji nie będzie. PPL blokuje inwestycje

25 października 2019

LSAS: Współpraca ze szkołami branżowymi to podstawa

Biznes i przemysł

LSAS: Współpraca ze szkołami branżowymi to podstawa

25 października 2019

Wrocław: Zimowa siatka połączeń. W sumie 55 kierunków

Pasażer i linie lotnicze

Wrocław: Zimowa siatka połączeń. W sumie 55 kierunków

25 października 2019

Prezes IATA: Centralny Port Komunikacyjny ma szanse stać się sukcesem

Infrastruktura i lotniska

Prezes IATA: Centralny Port Komunikacyjny ma szanse stać się sukcesem

25 października 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5