Partner serwisu
Prawo i polityka

Czartery Zielona Góra – Egipt będą dotowane?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
04-09-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Czartery Zielona Góra – Egipt będą dotowane?
fot. Mateusz Kieruzal
Wczasy na półwyspie Synaj z wylotami z Zielonej Góry okazały się wielkim sukcesem. Boeingi 737 LOT-u latały wypełnione po brzegi. Biuro podróży Itaka, widząc duży popyt, postanowiło ponownie zaoferować taką usługę. Lubuski urząd marszałkowski chce dotować loty między Zieloną Górą a Tabą. Przetarg na „promocję regionu” w lotach do Egiptu został unieważniony, gdyż nie złożono żadnej oferty.

Z zielonogórskiego portu lotniczego można obecnie polecieć krajowymi rejsami regularnymi Polskich Linii Lotniczych LOT do Krakowa i Warszawy. Przewoźnik oferuje także połączenie lotnicze między Babimostem a chorwackim Zadarem. W siatce połączeń lotniska w Babimoście jest także turecka Antalya, do której latają samoloty czarterowe na zlecenie biur podróży.

Loty na wszystkich trasach są dotowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego. Na „promocję regionu” poprzez oferowane przez przewoźników połączenia lotnicze samorząd wydaje krocie. Łącznie ponad siedem milionów złotych. Do realizacji lotów do Krakowa, Warszawy i Zadaru urząd marszałkowski przeznaczył 6,8 mln złotych. Rejsy czarterowe do Turcji kosztują 755 tys. złotych.

W maju informowaliśmy, że w sezonie zimowym 2023/2024 biuro podróży Itaka znów ponownie zaoferuje wczasy w Tabie z wylotem z Zielonej Góry. Loty czarterowe mają odbywać się, tak jak w poprzednim sezonie, w każdą środę. Wylot pierwszego wyczarterowanego samolotu do Egiptu zaplanowano na 27 grudnia. 28 lutego 2024 r. do Zielonej Góry przylecą ostatni wczasowicze.

Tak jak w przypadku lotów do czterech portów lotniczych (dwóch polskich i dwóch zagranicznych) lubuski urząd marszałkowski zdecydował, że będzie wspierał realizację lotów czarterowych i rozpisał na ten cel przetarg, który został unieważniony, gdyż nie wpłynęła żadna oferta. Samorząd na realizację 10 rotacji, a więc 20 lotów, chciał przeznaczyć, jak dowiedział się Rynek Lotniczy, 1,3 mln złotych netto.

W zeszłym roku loty czarterowe Zielona Góra – Taba – Zielona Góra wykonywały boeingi 737 Polskich Linii Lotniczych LOT, a rejsy były realizowane „na zakładkę” z lotami do i z Katowic. Te wąskokadłubowe samoloty mogą na pokład zabrać maksymalnie 186 pasażerów. Na tę chwilę Itaka nie udostępniła rozkładu lotów z Babimostu, lecz wczasy z wylotem z Katowic mają już podane dokładne godziny rejsów. Są takie
same, jak w zeszłym roku. Będą je obsługiwać samoloty LOT-u. Zatem, połączenia z Zielonej Góry powinny być realizowane, tak jak w ubiegłym roku, na podstawie rotacji W.

W takim razie podaż miejsc w rejsach do i z Zielonej Góry wyniesie 3 720. Samorząd przeznaczając na „promocję regionu” w lotach do Egiptu 1 300 000 złotych netto (1 599 000 złotych brutto), dopłaciłby do jednego fotela 349 złotych netto (429 złotych brutto). Z naszych informacji wynika, że lubuski urząd marszałkowski w najbliższym czasie rozpisze drugi przetarg celowy, a realizacja lotów czarterowych na Półwysep Synaj nie jest zagrożona. Chcąc nie chcąc, aktualna/przyszła siatka połączeń zielonogórskiego portu lotniczego zależna jest w pełni od tego, czy lubuski urząd marszałkowski wyasygnuje publiczne środki i będzie dane połączenie lotnicze dotował.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Sabre i Polskie Linie Lotnicze LOT rozszerzają współpracę

Pasażer i linie lotnicze

Sabre i Polskie Linie Lotnicze LOT rozszerzają współpracę

inf. pras. 15 listopada 2023

LOT. Testujemy Airbus A330 Air Belgium [zdjęcia]

Pasażer i linie lotnicze

LOT. Testujemy Airbus A330 Air Belgium [zdjęcia]

Łukasz Malinowski 14 listopada 2023

Jaka flota dla PLL LOT?

Pasażer i linie lotnicze

Jaka flota dla PLL LOT?

Łukasz Malinowski 14 listopada 2023

Zobacz również:

Jordańskie dotacje dla lotów w cieniu wojny w Izraelu

Prawo i polityka

Jordańskie dotacje dla lotów w cieniu wojny w Izraelu

Mateusz Kieruzal 02 listopada 2023

CPK dofinansuje drogi wokół planowanego lotniska

Infrastruktura i lotniska

Słowacja tnie kolejowe połączenia

Pasażer i linie lotnicze

Słowacja tnie kolejowe połączenia

Przemysław Farsewicz 18 czerwca 2022

Pozostałe z wątku:

Sabre i Polskie Linie Lotnicze LOT rozszerzają współpracę

Pasażer i linie lotnicze

Sabre i Polskie Linie Lotnicze LOT rozszerzają współpracę

inf. pras. 15 listopada 2023

LOT. Testujemy Airbus A330 Air Belgium [zdjęcia]

Pasażer i linie lotnicze

LOT. Testujemy Airbus A330 Air Belgium [zdjęcia]

Łukasz Malinowski 14 listopada 2023

Jaka flota dla PLL LOT?

Pasażer i linie lotnicze

Jaka flota dla PLL LOT?

Łukasz Malinowski 14 listopada 2023

Zobacz również:

Jordańskie dotacje dla lotów w cieniu wojny w Izraelu

Prawo i polityka

Jordańskie dotacje dla lotów w cieniu wojny w Izraelu

Mateusz Kieruzal 02 listopada 2023

CPK dofinansuje drogi wokół planowanego lotniska

Infrastruktura i lotniska

Słowacja tnie kolejowe połączenia

Pasażer i linie lotnicze

Słowacja tnie kolejowe połączenia

Przemysław Farsewicz 18 czerwca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5