Spółka Centralny Port Komunikacyjny rozstrzygnęła przetarg na studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe dla nowej linii kolejowej nr 29 na odc. Ostrołęka – Łomża – Pisz – Orzysz – Giżycko. Zamawiający postanowił zwiększyć znacząco budżet, co pozwoliło na wybór najtańszej oferty za blisko 25 mln zł.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla projektu budowy linii kolejowej nr 29 na odc. Ostrołęka – Łomża – Pisz – Orzysz – Giżycko. Celem opracowania jest przygotowanie dokumentacji, wraz ze wskazaniem rekomendowanego przebiegu linii kolejowej. Więcej o zamierzeniu piszemy
tutaj.
Oferty poznaliśmy pod koniec marca.
Wystartowało sześć podmiotów, które zamówienie wyceniły na kwoty od 24,8 mln zł do 73,7 mln zł brutto. To znacznie powyżej budżetu, który określono na kwotę 11,1 mln zł brutto.
Ostatecznie zamawiający zwiększył budżet i wczoraj wybrał ofertę konsorcjum firm Egis Polska, Egis Rail, Jaf-Geotechnika, które złożyło najtańszą propozycję. Na realizację prac przeznaczono 584 dni, czyli nieco ponad 19 miesięcy.
W tym tygodniu CPK
podpisał pierwszą umowę na STEŚ. Dotyczy ona linii kolei dużych prędkości Warszawa – CPK– Łódź.