Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

CPK wybrał wykonawcę studium dla kolei do Zamościa i Bełżca


Wstecz Dalej

Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-05-28 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

CPK wybrał wykonawcę studium dla kolei do Zamościa i Bełżca
fot. PKP PLK
Centralny Port Komunikacyjny rozstrzygnął przetarg na opracowania studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla budowy linii kolejowych nr 54 Trawniki – Krasnystaw i 56 Wólka Orłowska – Zamość – Tomaszów Lubelski – Bełżec (w sumie 89 km). Ma to być część korytarza międzynarodowego w kierunku Lwowa.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla budowy dwóch nowych tras kolejowych w województwie lubelskim, poprawiających dojazd do Zamościa i Tomaszowa Lubelskiego oraz utworzenie w perspektywie międzynarodowego korytarza transportowego w kierunku Rawy Ruskiej i Lwowa. Celem opracowania jest przygotowanie dokumentacji, wraz ze wskazaniem rekomendowanego przebiegu linii kolejowej, w zakresie koniecznym do prowadzenia działań w kolejnych etapach procesu inwestycyjnego.

W rejonie miasta Zamość część przebiegów zakłada przejście pod miastem tunelem wraz z lokalizacją podziemnej stacji pasażerskiej. Założono ruch mieszany – pasażerski i towarowy, obsługę pociągów towarowych o długości do 750 m oraz zasilanie 2x25 kV AC (zmiana względem pierwotnego opisu przedmiotu zamówienia, gdzie zakładano 3 kV DC). Prędkość projektowa dla pociągów pasażerskich na liniach 54 oraz 56 to – w zależności od wariantu trasowania – to 200 lub 250 km/h, a dla pociągów towarowych 100 lub 120 km/h. Więcej o szczegółach pisaliśmy tutaj.

Oferty poznaliśmy pod koniec marca. Wystartowały cztery podmioty z ofertami od 23,955 mln zł do 47,945 mln zł. To dużo powyżej budżetu określonego na blisko 8 mln zł brutto. Ostatecznie CPK postanowił dopłacić i dzisiaj (28 maja) wybrał ofertę konsorcjum firm Egis Poland, Egis Rail i Jaf-Geotechnika, które złożyło najtańszą propozycję. Na realizację przeznaczono 584 dni, czyli nieco ponad 19 miesięcy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
CPK: Jest wykonawca studium dla linii kolejowej Łętownia – Rzeszów

Infrastruktura i lotniska

CPK: Jest wykonawca studium dla linii kolejowej Łętownia – Rzeszów

Witold Urbanowicz 26 maja 2021

CPK ogłasza przetarg na STEŚ dla kilku linii kolejowych

Infrastruktura i lotniska

CPK ogłasza przetarg na STEŚ dla kilku linii kolejowych

Witold Urbanowicz 22 maja 2021

Wykonawca studium linii Warszawa – CPK – Łódź wybrany

Infrastruktura i lotniska

Wykonawca studium linii Warszawa – CPK – Łódź wybrany

inf. pras oprac. JM 14 maja 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5