Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Chiny zbudują ponad 200 nowych lotnisk i 500 lądowisk general aviation


Wstecz Dalej

Autor:

Tomasz Śniedziewski

Data publikacji:
2018-12-26 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Chiny zbudują ponad 200 nowych lotnisk i 500 lądowisk general aviation
Lotnisko w HongkonguFot. Tomasz Śniedziewski
Władze Chin ogłosiły, iż do 2035 r. zbudują 216 lotnisk, w tym kilka hubów światowej klasy. Jeszcze szybciej, bo już do 2020 r., powstanie 500 aerodromów.
W październiku tego roku, Chiny dysponowały dokładnie 234 lotniskami cywilnymi. Do 2035 r. liczba lotnisk wzrośnie do 450, przewidują plany ogłoszone 10 grudnia przez Urząd Lotnictwa Cywilnego Chin (CAAC).

Chiny przygotowują się do roli lidera

W 2017 r. chińskie lotniska obsłużyły łącznie 552 mln rejsów, w 2020 r. liczba rejsów wzrośnie do 720 mln, przewiduje CAAC, dodając iż to dopiero początek wzrostów. W 2035 r. Chiny staną się największym rynkiem lotniczym świata, obsługując 25 proc. wszystkich pasażerów na świecie. Wśród nowo budowanych lotnisk, pojawią się porty lotnicze “światowej klasy”, które zlokalizowane będą w regionie Delty Rzeki Yangtze, w regionie Beijing-Tianjin-Hebei, w regionie Delty Rzeki Perłowej obok miast Guangdong-Hongkong-Makau oraz w klastrze miast Chongqing i Chengdu.

– Poziom obsługi na lotniskach znacząco się poprawił, ale istniejące porty lotnicze są nieadekwatne do potrzeb i nierówno rozmieszczone w kraju – powiedział Dong Faxin, dyrektor Departamentu Rozwoju i Planowania CAAC, podkreślając, iż konieczny jest dalszy rozwój infrastruktury, gdyż przy obecnie obserwowanym gwałtownym wzroście liczby pasażerów, już za kilka lat obecne lotniska staną u kresu przepustowości. Oznacza to, że należy przyspieszyć budowę większej liczby lotnisk.

Więcej lotnisk na zachodzie kraju oraz współpraca z KDP

– Rozwój lotnictwa cywilnego w Chinach napędzają dwa główne czynniki - powoływanie do życia nowych linii lotniczych operujących na trasach międzynarodowych, które nie mogą być zastąpione przez kolej dużych prędkości oraz budowa większej liczby małych i średnich portów lotniczych Południowym zachodzie i północnym zachodzie kraju – tłumaczy Li Xiaojin, profesor ekonomii lotnictwa na Uniwersytecie Lotnictwa Cywilnego w Tianjin.

Budowa lotnisk na zachodzie kraju usprawni lokalny transport oraz wypromuje rozwój lokalnej turystyki oraz gospodarki. Ma to też istotne znaczenie w zapewnieniu stabilności w regionach przygranicznych, służącej obronności narodowej, wyjaśnia Li. Wytyczne CAAC przewidują bliską współpracę z kolejami dużych prędkości, opartą na plusach i minusach każdego ze środków transportu, tak by promować system transportu “samolot plus kolej dużej prędkości”, który zagwarantowałby łatwiejsze i szybsze transfery oraz umożliwiłby bardziej efektywne podróżowanie.

500 lotnisk dla general aviation

W październiku informowaliśmy o tym, że Chiny stworzą trzypoziomowy system obsługi lotów na niższych wysokościach, tak aby sprostać rozwojowi sektora general aviation. Pierwsza faza tworzenia systemu obsługi lotów na niższych wysokościach przestrzeni powietrznej zostanie ukończona w 2020 r. W ramach tworzonej struktury powstanie narodowy system zarządzania informacjami, siedem systemów regionalnego przetwarzania informacji oraz grupa lotniczych centrów serwisowych. System dostarczy informacje w zakresie planowania tras, warunków atmosferycznych, będzie wykorzystywany do wydawania ostrzeżeń i udzielania innych form pomocy, a także do koordynacji akcji ratowniczych. Jak poinformowało w ubiegłym tygodniu międzynarodowe wydanie chińskiej gazety People's Daily, rząd zaplanował, iż do 2020 r. w ramach realizacji strategii wspierania general aviation powstanie 500 wysokiej jakości lądowisk.

Chiński sektor general aviation przeżywa okres bardzo szybkiego wzrostu. Pod koniec 2015 r. w Państwie Środka funkcjonowało ponad 300 portów lotniczych general aviation obsługujących prawie 1,9 tys. statków powietrznych, wynika z informacji CAAC. Według prognoz, do 2020 r. liczba statków powietrznych w sektorze general aviation przekroczy 5 tys., a wartość tego rynku osiągnie 144 mld dolarów. Otwarcie rozwoju rynku general aviation w Chinach, ważne dla tego kraju, stanowi też bardzo istotną wiadomość dla globalnego rynku pracy pilotów. Wcześniejsza słabość sektora general aviation w Państwie Środka przez lata odbijała się na liczbie pilotów z odpowiednimi kwalifikacjami i nalotem, którzy byliby w stanie zasiąść za sterami samolotów chińskich linii lotniczych – przewoźnicy musieli polegać na pilotach z przeszłością wojskową, chińskich pilotach szkolonych w innych krajach lub zagranicznych pilotach.


Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lotnisko Londyn-Gatwick zamknięte przez drony

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Londyn-Gatwick zamknięte przez drony

Justyna Urbaniak 20 grudnia 2018

Kolejne opóźnienie pełnego otwarcia lotniska w Stambule

Infrastruktura i lotniska

Kolejne opóźnienie pełnego otwarcia lotniska w Stambule

Justyna Urbaniak 20 grudnia 2018

Lotniska w kryzysie. Rozwiązaniem nowe technologie?

Biznes i przemysł

Lotniska w kryzysie. Rozwiązaniem nowe technologie?

Justyna Urbaniak 11 grudnia 2018

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5