Partner serwisu
Biznes i przemysł

Chiny będą miały centrum dostaw i wyposażenia A350XWB

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-11-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Chiny będą miały centrum dostaw i wyposażenia A350XWB
Fot. Airbus Media
Airbus podpisał umowę z władzami Chin dotyczącą lokalizacji zakładu wyposażania wnętrz i dostaw samolotów A350XWB w tym kraju. Ma on powstać w Tianjinie, gdzie jest już chińska linia montażu końcowego samolotów A320/A320neo oraz zakład wyposażania wnętrz i dostaw maszyn z rodziny A330.

Umowa w sprawie dalszego rozwoju współpracy przemysłowej została podpisana 6 listopada w Pekinie przez He Lifenga, przewodniczącego Chińskiej Narodowej Komisji Rozwoju i Reform (NDRC) oraz Guillaume Faury, dyrektora generalnego Airbusa w obecności chińskiego prezydenta Xi Jinpinga i wizytującego Prezydenta Francji Emmanuela Macrona. Europejski producent liczy, że z uwagi na gwałtownie rosnącą liczbę pasażerów na trasach krajowych w Chinach i ograniczenia przepustowości, coraz częściej nawet na krótkich trasach będą wykorzystywane samoloty szerokokadłubowe, które przy dobrym wypełnieniu mogą być tańsze na miejsce niż wąskokadłubowe.

Nowy hangar przy Airbus C&DC (Airbus Tianjin wide-body Completion and Delivery Centre) będzie mniej zaawansowany niż linia montażu końcowego w Tianijn. Samoloty A350, po montażu końcowym w Tuluzie, będą dostarczane do Chin tylko w celu instalacji wyposażenia kabiny pasażerskiej oraz malowania kadłuba. Prawdopodobnie, podobnie jak ma to miejsce z maszynami montowanymi w Państwie Środka, zakład będzie wyposażał A350 głównie na lokalny rynek, choć producent nie wyklucza dostaw także do innych azjatyckich państw. Dzięki temu zakład w Tuluzie zwiększy swoją przepustowość. Nowa część centrum dla A350 będzie gotowa operacyjnie w drugiej połowie 2020 r. Pierwszy samolot tego typu ma zostać dostarczony z Tianjin na przełomie 2020 i 2021 r.

Współpraca przemysłowa między Airbusem a chińskim przemysłem lotniczym w zakresie komercyjnych samolotów sięga 1985 r., kiedy podpisano pierwszą umowę podwykonawstwa z Xi'an Aircraft Company (obecnie AVIC Aircraft Co.Ltd) w sprawie produkcji i montażu drzwi pokładowych do szerokokadłubowych airbusów A300 i A310. Natomiast od 2008 r. w Tianjin znajduje się linia montażu końcowego, która jest spółką joint venture Airbusa i chińskiego konsorcjum obejmującego Wolną Strefę Handlu Tianjin i firmę AVIC, China Aviation Industry Corporation. Od pierwszej dostawy pierwszego złożonego w Chinach Airbusa A320 liniom Sichuan Airlines w 2009 r. 14 linii lotniczych w Chinach odebrało już ponad 450 maszyn producenta zmontowanych w tym kraju. Na koniec stycznia br. we flotach chińskich linii latało ponad 1700 airbusów z rodzin A320, A330, A350 oraz A380. Warto dodać, że w Tianjin znajduję się także zakład wyposażania wnętrz i dostaw samolotów z rodziny A330 dla chińskich linii lotniczych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Mandarin Airlines odebrały pierwszego ATR-a 72-600 z silnikami PW127XT

Biznes i przemysł

Mandarin Airlines odebrały pierwszego ATR-a 72-600 z silnikami PW127XT

Piotr Bożyk 31 grudnia 2023

Air India odebrały pierwszego airbusa A350 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Airbus dostarczył pierwszy samolot z nowej linii montażu końcowego

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Airbus dostarczył pierwszy samolot z nowej linii montażu końcowego

Pasażer i linie lotnicze

Airbus dostarczył pierwszy samolot z nowej linii montażu końcowego

inf. pras. Airbus 30 grudnia 2023

Airbus sprzedał w listopadzie 113 samolotów i dostarczył 64 maszyny

Biznes i przemysł

Airbus potwierdza wzrost produkcji A220. Wersja 500 nieco później

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Mandarin Airlines odebrały pierwszego ATR-a 72-600 z silnikami PW127XT

Biznes i przemysł

Mandarin Airlines odebrały pierwszego ATR-a 72-600 z silnikami PW127XT

Piotr Bożyk 31 grudnia 2023

Air India odebrały pierwszego airbusa A350 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Airbus dostarczył pierwszy samolot z nowej linii montażu końcowego

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Airbus dostarczył pierwszy samolot z nowej linii montażu końcowego

Pasażer i linie lotnicze

Airbus dostarczył pierwszy samolot z nowej linii montażu końcowego

inf. pras. Airbus 30 grudnia 2023

Airbus sprzedał w listopadzie 113 samolotów i dostarczył 64 maszyny

Biznes i przemysł

Airbus potwierdza wzrost produkcji A220. Wersja 500 nieco później

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5