Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Chiński operator Boeinga wybierze samoloty Airbusa?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-10-2018
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Chiński operator Boeinga wybierze samoloty Airbusa?
fot. Xiamen Airlines/ FB
Chińskie linie lotnicze, które od ponad 30 lat są wyłącznym operatorem samolotów Boeinga, rozmawiają z Airbusem o potencjalnym zakupie ich samolotu, w obliczu narastających napięć handlowych między Pekinem a Stanami Zjednoczonymi - podaje Bloomberg, powołując się na swoje źródło.

Kierownictwo linii lotniczych Xiamen Airlines, które w większości należą do państwowego przedsiębiorstwa China Southern Airlines, spotkało się w zeszłym miesiącu z delegacją Airbusa, aby przyspieszyć negocjacje. Proces nie jest publiczny. Xiamen Airlines są w przeważającej mierze zainteresowane wersją samolotów wąskokadłubowych Airbus A321 o dłuższym zasięgu, jednak nie ustalono jeszcze wielkości potencjalnego zamówienia.

Zakup Airbusa przez Xiamen Airlines byłby ciosem dla Boeinga, bowiem w ubiegłym roku przewoźnik został klientem startowym dla jego najnowszego wariantu najlepiej sprzedającego się samolotu 737 Max, bezpośredniego konkurenta A320.

Wizyta Airbusa

Rozmowy między Xiamen i Airbusem rozpoczęły się nieoficjalnie około maja, gdy wzrosło napięcie w handlu między USA a Chinami. Dyskusje zyskały na intensywności we wrześniu, kiedy to starsi dyrektorzy Airbusa, w tym Chief Executive Officer Tom Enders i przyszły CEO Guillaume Faury odwiedzili Chiny - podaje źródło Bloomberg.

Potencjalna transakcja, do której nie wiadomo, czy w ogóle dojdzie, miałaby być warta 18 miliardów dolarów. Chociaż ostateczne porozumienie w sprawie tej transakcji może nie zostać osiągnięte w odpowiednim czasie, Chiny chcą złożyć zamówienie na targach importowo-eksportowych w listopadzie, gdzie rząd ma przedstawić szereg umów, aby zademonstrować siłę i wagę narodu w globalnym handlu.

Chociaż linie lotnicze Xiamen były w przeszłości w kontakcie z Airbusem, zaczęły poważnie traktować europejską firmę dopiero wtedy, gdy rozgorzała wojna handlowa pomiędzy USA a Chinami. Linia lotnicza niechętnie traci przewagę kosztową polegającą na obsłudze floty samolotów od jednego producenta i może poprosić firmy leasingowe o pomoc przy zakupie, w zależności od liczby zamówionych statków powietrznych.

Flota Boeinga rośnie

Xiamen wykorzystywał samoloty Boeing, ponieważ w latach 80. rozpoczął działalność jako regionalny przewoźnik w Chinach. Operował 737s przed rozszerzeniem na dłuższe trasy z maszyną 787 Dreamliner w 2015 roku. Obecnie przewoźnik ma ponad 170 samolotów odrzutowych Boeing.

Podczas ubiegłorocznego pokazu lotniczego w Paryżu Xiamen zamówił u Boeinga 30 maszyn 737 Max (20 Boeingów 737 Max 8 i 10 Boeingów 737 MAX 10) i zapowiedział, że zamierza podnieść całkowitą liczbę maszyn do 280 do końca dekady.

Chiny stały się polem bitwy dla dwóch tytanów - Airbusa i Boeinga, którzy chcą rządzić rynkiem lotniczym, który ma olbrzymi potencjał, by stać się największym na świecie. Rząd, który negocjuje umowy dotyczące samolotów za pośrednictwem centralnej grupy zakupowej, zazwyczaj rozdziela zlecenia między firmami, aby osiągnąć szybkie cele ekspansji.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Boeing: Duże zmiany. Prezes rezygnuje!

Biznes i przemysł

Boeing: Duże zmiany. Prezes rezygnuje!

Mateusz Kieruzal 25 marca 2024

B737 MAX drenują finanse Boeinga. Pierwsze oznaki zmian

Biznes i przemysł

Opóźni się certyfikacja kolejnych B737 MAX

Biznes i przemysł

Opóźni się certyfikacja kolejnych B737 MAX

Mateusz Kieruzal 18 marca 2024

EASA będzie sama certyfikować nowe boeingi?

Biznes i przemysł

EASA będzie sama certyfikować nowe boeingi?

Mateusz Kieruzal 18 marca 2024

Audyt FAA miażdży Boeinga. Duże zaniedbania!

Biznes i przemysł

Audyt FAA miażdży Boeinga. Duże zaniedbania!

Mateusz Kieruzal 14 marca 2024

Boeing z ultimatum od FAA

Biznes i przemysł

Boeing z ultimatum od FAA

Mateusz Kieruzal 04 marca 2024

Zobacz również:

Boeing: Duże zmiany. Prezes rezygnuje!

Biznes i przemysł

Boeing: Duże zmiany. Prezes rezygnuje!

Mateusz Kieruzal 25 marca 2024

B737 MAX drenują finanse Boeinga. Pierwsze oznaki zmian

Biznes i przemysł

Opóźni się certyfikacja kolejnych B737 MAX

Biznes i przemysł

Opóźni się certyfikacja kolejnych B737 MAX

Mateusz Kieruzal 18 marca 2024

EASA będzie sama certyfikować nowe boeingi?

Biznes i przemysł

EASA będzie sama certyfikować nowe boeingi?

Mateusz Kieruzal 18 marca 2024

Audyt FAA miażdży Boeinga. Duże zaniedbania!

Biznes i przemysł

Audyt FAA miażdży Boeinga. Duże zaniedbania!

Mateusz Kieruzal 14 marca 2024

Boeing z ultimatum od FAA

Biznes i przemysł

Boeing z ultimatum od FAA

Mateusz Kieruzal 04 marca 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5