Partner serwisu
Biznes i przemysł

Chiński gaśniczy AG600 z certyfikatem typu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
02-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Chińska Administracja Lotnictwa Cywilnego (CAAC) wydała 20 kwietnia br. certyfikat typu dla chińskiego samolotu gaśniczego - amfibii AG600 produkowanej przez Aviation Industry Corporation of China (AVIC). Otrzymany certyfikat otwiera drogę do produkcji seryjnej i dostaw komercyjnych tego specjalistycznego samolotu.

AG600 ma zasięg do 4,5 tys. km, może rozwinąć prędkość przelotową 220 km/h i jest największym na świecie cywilnym samolotem amfibijnym pod względem masy startowej. Jego długość wynosi 38,9 m, wysokość 11,7 m, a rozpiętość skrzydeł 38,8 m. W konfiguracji do misji przeciwpożarowych może przewozić do 12 ton wody, to dwukrotnie więcej niż kanadyjski Canadair CL-415, który jest obecnie standardem tej kategorii statków powietrznych. Warto dodać, że AG600 został opracowany z myślą o rynku międzynarodowym i oczekuje się, że będzie konkurował z innymi dużymi amfibiami, takimi jak rosyjski Beriev Be-200 i nieco mniejszy Canadair CL-515, który jest nadal w fazie rozwoju.

Jak podkreśla producent, jest to pierwszy w Chinach duży samolot specjalistyczny, opracowany zgodnie z wymogami przepisów dotyczących zdatności do lotu lotnictwa cywilnego. Samolot zaspokoi potrzeby systemu ratownictwa kryzysowego oraz zapobiegania klęskom żywiołowym i kontroli nad nimi.

Podczas wykonywania zadań związanych z gaszeniem pożarów lasów, ilość wody zebranej przez samolot w ciągu 20 sekund może osiągnąć 12 tys. kg. Samolot może latać do i od źródła wody oraz miejsca pożaru, aby kilkukrotnie zrzucać wodę. Podczas wykonywania zadań poszukiwawczo-ratowniczych na wodzie minimalna wysokość lotu samolotu wynosi 50 metrów. Może również wylądować na wodzie w celu przeprowadzenia zadań poszukiwawczo-ratowniczych, które mogą ewakuować do 50 osób jednocześnie.

Uzyskanie certyfikatu typu kończy proces rozwoju, który trwał ponad 15 lat. Projekt rozpoczął się w 2009 r., a oblot prototypu miał miejsce w 2017 r. W 2023 r. AG600 przeprowadził pierwsze operacje zrzutu wody, aby przetestować zdolności gaśnicze. AVIC spodziewa się rozpocząć dostarczanie pierwszych egzemplarzy produkcyjnych AG600 w październiku 2025 r., po otrzymaniu certyfikatu produkcyjnego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowe specjalne malowanie Disneya we flocie Alaska Air (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Nowe specjalne malowanie Disneya we flocie Alaska Air (zdjęcia)

Piotr Bożyk 03 maja 2025

Rewolucja Etihad. Pierwsza klasa w A321XLR!

Pasażer i linie lotnicze

Rewolucja Etihad. Pierwsza klasa w A321XLR!

Mateusz Kieruzal 02 maja 2025

Zobacz również:

Gulfstream G800 z certyfikatem typu od FAA i EASA

Biznes i przemysł

Gulfstream G800 z certyfikatem typu od FAA i EASA

Piotr Bożyk 17 kwietnia 2025

LOT z pełną koroną certyfikatów IATA CEIV

Biznes i przemysł

Brak certyfikacji B737 MAX 10? Ryanair ma plan

Pasażer i linie lotnicze

Brak certyfikacji B737 MAX 10? Ryanair ma plan

Mateusz Kieruzal 14 kwietnia 2025

Pozostałe z wątku:

Nowe specjalne malowanie Disneya we flocie Alaska Air (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Nowe specjalne malowanie Disneya we flocie Alaska Air (zdjęcia)

Piotr Bożyk 03 maja 2025

Rewolucja Etihad. Pierwsza klasa w A321XLR!

Pasażer i linie lotnicze

Rewolucja Etihad. Pierwsza klasa w A321XLR!

Mateusz Kieruzal 02 maja 2025

Zobacz również:

Gulfstream G800 z certyfikatem typu od FAA i EASA

Biznes i przemysł

Gulfstream G800 z certyfikatem typu od FAA i EASA

Piotr Bożyk 17 kwietnia 2025

LOT z pełną koroną certyfikatów IATA CEIV

Biznes i przemysł

Brak certyfikacji B737 MAX 10? Ryanair ma plan

Pasażer i linie lotnicze

Brak certyfikacji B737 MAX 10? Ryanair ma plan

Mateusz Kieruzal 14 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5