Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

China Airlines odebrały pierwszego airbusa A321neo


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2021-12-01 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

China Airlines odebrały pierwszego airbusa A321neo
Fot. Airbus Media
Tajwańskie linie China Airlines odebrały wczoraj (30 listopada) w Hamburgu pierwszego nowego airbusa A321neo. Pierwsza z 25 zamówionych maszyn tego typu dla przewoźnika jest leasingowana przez firmę Air Lease Corporation (ALC), a napędzają ją najnowsze silniki Pratt & Whitney PW1100G.
Najnowszy i pierwszy nowy odebrany airbus A320neo linii China Airlines, to maszyna o numerze seryjnym MSN 10730 i rejestracji B-18101 wyprodukowana w zakładach Airbusa w Hamburgu. Nowy Airbus napędzany silnikami Pratt & Whitney PW1100G na pokład kabiny Airbus Cabin-Flex (ACF) zabiera 180 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży: 12 w klasie biznes (2-2) oraz 168 w ekonomicznej (3-3). Dzięki A321neo tajwańska linia odniesie korzyści z najniższych kosztów operacyjnych i najwyższego poziomu komfortu w segmencie wąskokadłubowym, rozpoczynającym tym samym wymianę floty boeingów B737-800, które to właśnie będą zastępowane przez nowe A321neo.

Obecnie flota linii składa się z 86 samolotów: jednego airbusa A321neo, 20 A330-300, 14 A350-900, 17 boeingów B737-800, B747, 10 B777-300ER oraz trzech B777F. China Airlines oczekują na dostawę 27 samolotów: 24 airbusów A321neo oraz trzech boeingów B777F.

Rodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 120 firm leasingowych i linii zamówiło 7563 maszyny z rodziny A320neo (w tym 3643 A321neo), to około 60 proc. rynku wąskokadłubowego (dane na koniec października).

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Brisbane: 56 proc. mniej pasażerów w ciągu minionego roku

Infrastruktura i lotniska

Brisbane: 56 proc. mniej pasażerów w ciągu minionego roku

Rafał Dybiński 23 lipca 2021

LOT i China Airlines walczą o czartery z Tajwanu do Polski

Biznes i przemysł

LOT i China Airlines walczą o czartery z Tajwanu do Polski

Tomasz Śniedziewski 14 czerwca 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5