Partner serwisu
Biznes i przemysł

Cat Aviation odebrały pierwszego na świecie Falcona 6X

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
27-04-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Cat Aviation odebrały pierwszego na świecie Falcona 6X
fot. Dassault Aviation
Szwajcarskie Cat Aviation odebrały pierwszy na świecie biznesowy samolot dalekiego zasięgu Dassault Aviation Falcon 6X. Samolot został przebazowany, po doposażeniu przez Satcom Direct w Little Rock, bezpośrednio do Zurychu 21 lutego 2024 r., a od 29 lutego br. wykonuje loty komercyjne po Europie - donosi branżowy portal ch-aviation.

Pierwszy odebrany na świecie Falcon 6X otrzymał rejestrację HB-JTO, a jego numer seryjny to MSN5. Na pokład maszyna może zabrać do 16 pasażerów.

- Jako operator samolotów Dassault Aviation od ponad 20 lat, jesteśmy bardzo dumni z tego, że jesteśmy pierwszym na świecie operatorem Falcona 6X. W 2008 r. byliśmy również jednym z pierwszych operatorów Falcona 7X. Nasza flota stale rośnie i staliśmy się największym operatorem Dassault Falcon w Szwajcarii. Nie trzeba dodawać, że nasze lojalne i długoletnie zespoły CAMO, załogi i operacji lotniczych zdobyły ogromne doświadczenie w obsłudze samolotów Dassault Falcon - powiedziała Helene Niedhart, założycielka Cat Aviation.

Flota Cat Aviation, to obecnie sidem samolotów: jeden Falcon 6X, dwa Falcon 2000LXS, dwa Falcon 7X, jeden Pilatus PC-24 i jeden Gulfstream G650ER.

Falcon 6X

Kabina Falcona 6X oferuje największy komfort i przekrój kabiny spośród wszystkich specjalnie zaprojektowanych odrzutowców biznesowych. Ma dokładnie 1,98 m wysokości, 2,58 m szerokości oraz 12,3 m długości i będzie mogła pomieścić do 16 pasażerów w trzech oddzielnych częściach wypoczynkowych, dając miejsce na wiele konfiguracji, w tym dużą przestrzeń wejściową samolotu, miejsce do odpoczynku dla załogi oraz przestronny tylny salon.

Zasięg samolotu to 5500 mil morskich czyli 10 186 km, dzięki któremu połączy takie pary miast jak Paryż i Tokio czy Moskwę i Los Angeles. Jego prędkość przelotowa ma wynosić Mach .90 czyli 1 073 km/h. Nowy dwusilnikowiec Dassault jest również wyposażony w najnowsze innowacyjne technologie, w tym cyfrowy system sterowania lotem nowej generacji (DFCS), który zapewnia niezrównaną zwrotność w locie oraz kontroluje wszystkie ruchome powierzchnie i jest zaadaptowany z myśliwców Dassault. Tu warto dodać, że Falcon 6X jest pierwszym samolotem biznesowym wyposażonym w nowe klapolotki (flaperon), aktywne powierzchnie sterujące o dużym wychyleniu, które mogą działać zarówno jako klapy (zwiększające siłę nośną), jak i lotki (sterowanie przechyleniem samolotu).

Do napędu Falcona zostały wybrane silniki PW800 od Pratt & Whitney. PW800 to seria silników turbowentylatorowych w klasie ciągu 10 000-20 000 lbf (44-89 kN), produkowanych przez Pratt & Whitney Canada. Zastosowany w Falconie 6X PW812D jest najbardziej nowoczesnym, wydajnym i przyjaznym dla środowiska silnikiem w swojej klasie. Oferuje dwucyfrową poprawę w zakresie spalania paliwa, emisji spalin i hałasu w porównaniu z silnikami obecnej generacji. Oferuje również o 40 proc. mniej zaplanowanych czynności konserwacyjnych i o 20 proc. mniej przeglądów niż inne silniki w tej klasie
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Airlink odebrały pierwszego embraera E195-E2

Pasażer i linie lotnicze

Airlink odebrały pierwszego embraera E195-E2

Piotr Bożyk 26 września 2025

Trzeci A350 we flocie Edelweiss. Linia pozyska kolejne A320neo

Pasażer i linie lotnicze

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Piotr Bożyk 24 września 2025

Zobacz również:

AMC Aviation: Do floty dołączył bombardier Challenger 3500

Pasażer i linie lotnicze

AMC Aviation: Do floty dołączył bombardier Challenger 3500

Piotr Bożyk 22 września 2025

VistaJet: Rośnie zapotrzebowanie na loty prywatne [zdjęcia]

Biznes i przemysł

Embraer dostarczył już 2 tys. samolotów biznesowych

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Airlink odebrały pierwszego embraera E195-E2

Pasażer i linie lotnicze

Airlink odebrały pierwszego embraera E195-E2

Piotr Bożyk 26 września 2025

Trzeci A350 we flocie Edelweiss. Linia pozyska kolejne A320neo

Pasażer i linie lotnicze

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Piotr Bożyk 24 września 2025

Zobacz również:

AMC Aviation: Do floty dołączył bombardier Challenger 3500

Pasażer i linie lotnicze

AMC Aviation: Do floty dołączył bombardier Challenger 3500

Piotr Bożyk 22 września 2025

VistaJet: Rośnie zapotrzebowanie na loty prywatne [zdjęcia]

Biznes i przemysł

Embraer dostarczył już 2 tys. samolotów biznesowych

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij