Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Brytyjska grupa lotnicza przewiduje wzrost cen biletów w drodze do “net zero”

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-04-2023
Ostatnia modyfikacja:
17-04-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Brytyjska grupa lotnicza przewiduje wzrost cen biletów w drodze do “net zero”
Fot: Heathrow Airports Limited
Brytyjski sektor lotniczy przewiduje spowolnienie tempa wzrostu popytu na loty w najbliższych dekadach spowodowane wyższymi cenami biletów będącymi następstwem prób obniżenia poziomu emisji przez branżę poprzez wykorzystywanie droższych technologii, informuje Financial Times.

“Brytyjskie linie lotnicze, lotniska oraz producenci z branży, zobowiązali się do osiągnięcia zerowego poziomu emisji do 2050 r. i przekonują, że lotnictwo może w dalszym ciągu się rozwijać, nawet gdy w tym samym czasie branża przechodzi dekarbonizację. Jednak w raporcie opublikowanym w poniedziałek (17.4.) koalicja złożona z największych firm w branży przyznaje, że ich przyszły wzrost będzie przyhamowany przez wyższe koszty związane z redukcją emisji, takie jak przejście na czystsze i droższe paliwa oraz systemy handlu emisjami” - czytamy na łamach Financial Times.

“Wzrost kosztów dekarbonizacji lotnictwa nieuchronnie ograniczy popyt pasażerów na loty” - brzmi stanowisko grupy Sustainable Aviation.

Latanie będzie droższe

Według osoby zaznajomionej ze szczegółami raportu, która rozmawiała z FT, władze branży lotniczej opracowały model wzrostu cen biletów w granicach od 10 do 20 proc., który pomógłby sfinansować odejście od zależności od zanieczyszczających środowisko paliw ropopochodnych. Według założeń dokumentu, “ludzie wciąż będą chcieli latać”, dlatego do 2050 r. pojawi się 250 mln dodatkowych pasażerów rocznie.

Matt Gorman, przewodniczący grupy Sustainable Aviation, zasiadający we władzach Międzynarodowego Portu Lotniczego Londyn Heathrow powiedział, że w przyszłości można spodziewać się “zielonego kosztu dodatkowego” dołączonego do latania.

- Jako branża zawsze wspieraliśmy zasadę, że zanieczyszczający muszą płacić… i że branża, oraz ostatecznie pasażerowie, powinni płacić koszty węglowe podróżowania - powiedział Gorman.

Nowe szczegóły

Grupa Sustainable Aviation przedstawiła nowe szczegóły dotyczące tego, w jaki sposób spodziewa się obniżyć emisje pochodzące z lotów startujących z Wielkiej Brytanii o prawie 70 mln ton rocznie, tak by osiągnąć poziom “net zero” do 2050 r. Redukcja popytu w wyniku “zielonego kosztu dodatkowego” dołączonego do latania przełoży się na około 14 proc. z łącznego ograniczenia emisji. Prawie 40 proc. udziału w redukcji emisji wygeneruje przejście na bardziej zrównoważone paliwa, odznaczające się 70 proc. niższym śladem węglowym niż tradycyjne paliwa lotnicze. Kolejne zakładane ograniczenia emisji będą wynikiem m. in. usprawnienia operacji lotniczych, bardziej wydajnych jednostek napędowych oraz offsetu emisji.

W poniedziałek rząd Wielkiej Brytanii ponowił swoje wsparcie dla celu osiągnięcia przez branżę lotniczą neutralnego poziomu emisji do 2050 r., wliczając w to zasadę subwencjonowania niektórych form przejścia na zrównoważone paliwa, bez informowania o szczegółach finansowania, czytamy w FT.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Francja: Loty muszą być drogie!

Prawo i polityka

Francja: Loty muszą być drogie!

Mateusz Kieruzal 31 sierpnia 2023

Włochy chcą ograniczyć ceny lotów krajowych na wyspy

Prawo i polityka

Spory wzrost cen przelotów krajowych w USA

Pasażer i linie lotnicze

Spory wzrost cen przelotów krajowych w USA

Kieruzal Mateusz 30 kwietnia 2023

Ceny biletów a zarobki. Które miasto najdroższe?

Pasażer i linie lotnicze

Unijna ekopolityka spowoduje wzrost cen biletów

Biznes i przemysł

Unijna ekopolityka spowoduje wzrost cen biletów

Mateusz Kieruzal 14 lutego 2023

Obniżka cen biletów PKP Intercity w ciągu dwóch tygodni

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Francja: Loty muszą być drogie!

Prawo i polityka

Francja: Loty muszą być drogie!

Mateusz Kieruzal 31 sierpnia 2023

Włochy chcą ograniczyć ceny lotów krajowych na wyspy

Prawo i polityka

Spory wzrost cen przelotów krajowych w USA

Pasażer i linie lotnicze

Spory wzrost cen przelotów krajowych w USA

Kieruzal Mateusz 30 kwietnia 2023

Ceny biletów a zarobki. Które miasto najdroższe?

Pasażer i linie lotnicze

Unijna ekopolityka spowoduje wzrost cen biletów

Biznes i przemysł

Unijna ekopolityka spowoduje wzrost cen biletów

Mateusz Kieruzal 14 lutego 2023

Obniżka cen biletów PKP Intercity w ciągu dwóch tygodni

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5