Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

British Airways i easyJet odwołały w miniony weekend setki lotów


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2022-04-05 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

British Airways i easyJet odwołały w miniony weekend setki lotów
fot. Heathrow Airport
Od 28 marca do 3 kwietnia bieżącego roku odwołano aż 1143 lotów w Wielkiej Brytanii – informuje serwis "Cirium". To efekt niedoborów kadrowych krajowych przewoźników, zmagających się z kolejną falą infekcji wirusa COVID-19, która pojawiła się w szczycie przedświątecznych podróży.
Najwięcej anulacji dotknęło linie lotnicze British Airways. Narodowy przewoźnik odwołał w tym krótkim okresie 662 rejsy. Niskokosztowe easyJet wstrzymały natomiast 357 lotów do i z Anglii, Szkocji, Walii oraz Irlandii Północnej. Najgorzej było na lotniskach Heathrow, a także w Manchesterze i Birmingham.

– Podjęliśmy działania w celu złagodzenia sytuacji poprzez wdrożenie do pracy w miniony weekend dodatkowej załogi rezerwowej, jednak przy obecnym poziomie zachorowań, zdecydowaliśmy się również dokonać pewnych odwołań z wyprzedzeniem – tłumaczył się rzecznik easyJet. Niskokosztowiec dokonał jeszcze później prewencyjnie 62 anulacji lotów zaplanowanych na poniedziałek.

– Lotniska przygotowywały się już od jakiegoś czasu na takie zakłócenia w szczytowym okresie podróżowania. Nasi ludzie ciężko pracują nad rekrutacją większej liczby osób na tym bardzo konkurencyjnym rynku w celu rozwiązania tych problemów związanych z opóźnieniami oraz odwołaniami lotów – wyjaśniła z kolei Karen Dee, prezes brytyjskiego stowarzyszenia lotnisk, czyli Airport Operators Association (AOA).

Eksperci zwracają uwagę, że połączenie wzrostu infekcji COVID-19 wśród pracowników branży, wielkanocnego szczytu podróżowania oraz braków kadrowych, których źródeł należy również upatrywać w początkach kryzysu, kiedy redukowano zatrudnienie i ograniczano koszty, to mieszanka wyjątkowo trudna do opanowania. Teraz podstawowe pytania brzmi, ile czasu zajmie brytyjskim portom i liniom lotniczym kolejny powrót do "normalności".

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5