Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Za 10 lat easyJet chce latać elektrycznymi samolotami


Wstecz Dalej

Autor:

Leonard Dolecki

Data publikacji:
2017-09-30 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Za 10 lat easyJet chce latać elektrycznymi samolotami
Fot. Easyjet
Tania linia lotnicza easyJet rozpoczęła współprace z firmą Wright Electric. Jej celem jest opracowanie całkowicie elektrycznego samolotu krótkodystansowego. Miałby być on używany przez linię w celach komercyjnych.
Airbus A320 neo ma mieć zasilanie bateryjne i ma móc pomieścić ok. 150 osób. Jego zasięg ma sięgać 482 km. Jak podaje easyJet – główną zaletą technologii ma być ograniczenie emisji dwutlenku węgla oraz hałasu.

– Wright Electric chce w ciągu dziesięciu lat opracować i skonstruować w pełni elektryczny samolot, który będzie w stanie obsługiwać komercyjne linie krótkodystansowe. Według planów ma on być wykorzystywany przy połączeniach na terenie Wielkiej Brytanii i całej Europy – informuje Wright Electric. Firma pracowała już nad elektrycznymi maszynami latającymi dla NASA.

Głównym celem easyJet w tym działaniu jest ekologia. Według raportów branża lotnicza jest odpowiedzialna za dużą część emisji dwutlenku węgla. Przewoźnik już od kilku lat działa na rzecz zmniejszenia ilości emitowanego CO2.

Ponadto samoloty elektryczne maja być o połowę cichsze niż te napędzane paliwem oraz o 10% tańsze. Szczególnie ciekawe byłoby zmniejszenie hałasu emitowanego przez samoloty. Dzięki temu lotniska nie byłyby tak uciążliwe dla mieszkańców, a zabudowa wokół portów mogłaby być gęstsza. To przekłada się na korzyści nie tylko w branży lotniczej, ale w innych gałęziach gospodarki.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Elon Musk chce użyć rakiet kosmicznych do podróży po ziemi

Infrastruktura i lotniska

Elon Musk chce użyć rakiet kosmicznych do podróży po ziemi

Leonard Dolecki 29 września 2017

Najszerszy samolot na świecie odpalił silniki po raz pierwszy

Biznes i przemysł

Najszerszy samolot na świecie odpalił silniki po raz pierwszy

Leonard Dolecki 25 września 2017

Na paryskim lotnisku za parkowanie aut odpowiada robot

Infrastruktura i lotniska

Na paryskim lotnisku za parkowanie aut odpowiada robot

Leonard Dolecki 03 lipca 2017

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5