Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing z zamówieniami na kolejne KC-46A „Pegasus”

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-09-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing z zamówieniami na kolejne KC-46A „Pegasus”
fot. Wikipedia
Siły powietrzne USA zamówiły kolejne osiemnaście samolotów-cystern KC-46A „Pegasus” wraz z częściami zamiennymi, sprzętem pomocniczym, silnikami zapasowymi i zestawami zasobników pod­skrzy­dło­wych dla gięt­kich prze­wo­dów tan­ku­ją­cych. Kontrakt opiewa na kwotę 2,9 mld dolarów.

Pierwsze zamówienie na nowe latające cysterny miało miejsce w 2016 roku. Razem z obecną umową Boeing sprzedał do tej pory Siłom Powietrznym Stanów Zjednoczonych pięćdziesiąt dwa egzemplarze KC-46A. 

Boeing ma w planach budowę w sumie stu siedemdziesięciu dziewięciu maszyn tego typu. Jest to związane z odmładzaniem floty Amerykańskich Siły Zbrojnych. Chodzi zwłaszcza o wymianę Boeingów KC-135 Stratotanker, które służą od 1957 roku.

Boeing otrzymał w 2011 roku wstępny kontrakt na zaprojektowanie i rozwój najnowszego samolotu tankowców Sił Powietrznych. KC-46A powstał na bazie wcześniejszej konstrukcji samolotu-cysterny – 767-2C. Ta z kolei czerpie z szerokokadłubowego samolotu pasażerskiego dalekiego zasięgu 767-200ER. Pegasus to wielozadaniowy tankowiec zdolny do tankowania każdego samolotu kompatybilnego z międzynarodowymi procedurami tankowania w powietrzu – więc prócz maszyn US Air Force, również armii sojuszniczych. Obecnie jedynym użytkownikiem KC-46A jest USAF, ale w okolicach 2020 do tego grona dołączą Japońskie Powietrzne Siły Samoobrony.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Boeing: Drastyczny spadek dostaw nowych samolotów

Biznes i przemysł

Boeing: Drastyczny spadek dostaw nowych samolotów

Mateusz Kieruzal 11 kwietnia 2024

B777 i Dreamlinery jak B737 MAX? Wady produkcji?

Biznes i przemysł

B777 i Dreamlinery jak B737 MAX? Wady produkcji?

Mateusz Kieruzal 14 kwietnia 2024

Porządki w Boeingu. Nie będzie spotkań z szefami linii

Biznes i przemysł

Boeing: Duże zmiany. Prezes rezygnuje!

Biznes i przemysł

Boeing: Duże zmiany. Prezes rezygnuje!

Mateusz Kieruzal 25 marca 2024

B737 MAX drenują finanse Boeinga. Pierwsze oznaki zmian

Biznes i przemysł

Opóźni się certyfikacja kolejnych B737 MAX

Biznes i przemysł

Opóźni się certyfikacja kolejnych B737 MAX

Mateusz Kieruzal 18 marca 2024

Zobacz również:

Boeing: Drastyczny spadek dostaw nowych samolotów

Biznes i przemysł

Boeing: Drastyczny spadek dostaw nowych samolotów

Mateusz Kieruzal 11 kwietnia 2024

B777 i Dreamlinery jak B737 MAX? Wady produkcji?

Biznes i przemysł

B777 i Dreamlinery jak B737 MAX? Wady produkcji?

Mateusz Kieruzal 14 kwietnia 2024

Porządki w Boeingu. Nie będzie spotkań z szefami linii

Biznes i przemysł

Boeing: Duże zmiany. Prezes rezygnuje!

Biznes i przemysł

Boeing: Duże zmiany. Prezes rezygnuje!

Mateusz Kieruzal 25 marca 2024

B737 MAX drenują finanse Boeinga. Pierwsze oznaki zmian

Biznes i przemysł

Opóźni się certyfikacja kolejnych B737 MAX

Biznes i przemysł

Opóźni się certyfikacja kolejnych B737 MAX

Mateusz Kieruzal 18 marca 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5