Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Boeing rozpoczyna montaż pierwszego powietrznego tankowca KC-46A


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2019-09-18 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ Boeing

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Boeing rozpoczyna montaż pierwszego powietrznego tankowca KC-46A
KC-46
Zespół Boeinga KC-46 rozpoczął w piątek (13 września) montaż pierwszego japońskiego latającego tankowca nowej generacji, umieszczając dźwigar o długości 25 metrów w swojej fabryce.
– To ekscytujący dzień dla programu i nie możemy się doczekać budowy i dostarczenia tych wielozadaniowych samolotów do Japońskich Sił Samoobrony Powietrznej (JASDF) – mówi Jamie Burgess, wiceprezes Boeinga i kierownik programu KC-46. – Od ulepszonej kabiny po zmodernizowany przewód sztywny, ten samolot zapewni Japonii niezrównane możliwości – dodaje.

W grudniu 2017 roku Boeing otrzymał kontrakt na sprzedaż zagraniczną jednego samolotu KC-46A i usługi logistyczne. Siły powietrzne Stanów Zjednoczonych skorzystały z opcji dla drugiego japońskiego samolotu w grudniu 2018 roku. – Z dumą wspieramy JASDF produktem, który kładzie nacisk na jakość, wydajność i bezpieczeństwo – podkreśla Bruce Dickinson, wiceprezes i dyrektor generalny Boeing 747/767.

Boeing montuje samoloty KC-46A zarówno dla amerykańskich sił powietrznych, jak i Japonii na linii produkcyjnej 767 w Everett. Po wstępnym montażu pracownicy instalują unikalne wojskowe systemy tankowca w Centrum Modyfikacji. Samoloty są następnie testowane w locie w Boeing Field przed dostawą.

Boeing rozpoczął opracowywanie KC-46A dla amerykańskich sił powietrznych w 2011 roku i dostarczył pierwszy powietrzny tankowiec w styczniu 2019 roku. Japonia jest pierwszym międzynarodowym klientem programu. Dostawy do JASDF rozpoczną się za dwa lata.

KC-46 będzie multiplikatorem sił w amerykańsko-japońskim sojuszu obronnym, certyfikowanym do bezpiecznego i wydajnego tankowania wszystkich samolotów US Air Force, US Navy i JASDF. Zbudowany do przewozu pasażerów, ładunku i pacjentów, będzie łatwiejszy w utrzymaniu niż poprzednie latające cysterny, poprawiając niezawodność i obniżając koszty cyklu życia.

KC-46A jest pochodną komercyjnego 767-2C, sprawdzonego płatowca służącego jako samolot pasażerski i frachtowiec. Boeing dostarczył ponad 1150 sztuk modelu B767 na całym świecie.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Fatalne wyniki produkcyjne Boeinga

Biznes i przemysł

Fatalne wyniki produkcyjne Boeinga

Aleksander Domański 13 września 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5