Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing prognozuje popyt na 42,5 tys. nowych samolotów w najbliższych 20 latach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-06-2023
Ostatnia modyfikacja:
22-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing prognozuje popyt na 42,5 tys. nowych samolotów w najbliższych 20 latach
fot. Piotr Bożyk
Wraz z ożywieniem ruchu międzynarodowego i powrotem podróży lotniczych do poziomu prawie sprzed pandemii, Boeing prognozuje w Paryżu globalny popyt na ponad 42,5 tys. nowych komercyjnych odrzutowców do 2042 r., o wartości 8 bln dolarów.

Boeing właśnie opublikował swoją prognozę rynku komercyjnego na 2023 r. (Commercial Market Outlook - CMO) dotyczącą 20-letniego popytu na komercyjne samoloty i usługi. Nowa prognoza pojawia się trzy lata po tym, jak pandemia uziemiła większość globalnej floty.

Według producenta ruch pasażerski nadal przewyższa globalny wzrost gospodarczy o 2,6 proc., a światowa flota niemal podwoiła się do 48,6 tys. odrzutowców, zwiększając się o 3,5 proc. rok do roku. Boeing prognozuje, że linie lotnicze wymienią w najbliższym czasie około połowy globalnej floty na nowe, bardziej paliwooszczędne samoloty.

- Branża lotnicza wykazała się odpornością i zdolnością adaptacji po bezprecedensowych zakłóceniach, a linie lotnicze reagowały na wyzwania, upraszczając swoje floty, poprawiając wydajność i wykorzystując odradzający się popyt. Patrząc w przyszłość podróży lotniczych, nasza CMO na 2023 r. odzwierciedla dalszą ewolucję ruchu pasażerskiego związaną z globalnym wzrostem klasy średniej, inwestycjami w zrównoważony rozwój, ciągłym rozwojem tanich przewoźników oraz popytem na ładunki lotnicze w celu obsługi zmieniających się łańcuchów dostaw i ekspresowych dostaw ładunków - powiedział Brad McMullen, starszy wiceprezes Boeinga ds. sprzedaży komercyjnej i marketingu.

Prognozy Boeinga dotyczące popytu regionalnego i kluczowych trendów do 2042 r. pokazują, że :

  • Rynki Azji i Pacyfiku będą stanowić ponad 40 proc. globalnego popytu, z czego połowa przypadnie na Chiny;
  • Flota w Azji Południowej będzie rozwijać się w tempie ponad 7 proc. rocznie, co jest najszybszym tempem na świecie, a Indie będą odpowiadać za ponad 90 proc. ruchu pasażerskiego w regionie;
  • Ameryka Północna i Europa będą odpowiadać za około 20 proc. globalnego popytu;
  • Przewoźnicy niskokosztowi będą obsługiwać ponad 40 proc. floty jednokadłubowej w 2042 r., w porównaniu z 10 proc. 20 lat temu;
  • Po pominięciu popytu na Rosję i Azję Środkową w zeszłorocznej CMO ze względu na niepewność w regionie, tegoroczna prognoza obejmuje Rosję i Azję Środkową w regionie Eurazji, który obejmuje około 3 proc. globalnej floty do 2042 r.;
  • Commercial Services prognozuje całkowity obsługiwany rynek o wartości 3,8 biliona dolarów, w tym rozwiązania cyfrowe, które zwiększają wydajność i obniżają koszty; solidny popyt na części i rozwiązania w zakresie łańcucha dostaw; rosnące opcje konserwacji i modyfikacji; oraz skuteczne szkolenia w celu zwiększenia bezpieczeństwa i wspierania pilotów i techników.

W 20-letnim okresie prognozy Boeing przewiduje 75 proc. popyt na nowe samoloty wąskokadłubowe, co stanowi nieznaczny wzrost w porównaniu z prognozą z 2022 r. i ponad 32 tys. samolotów. Nowe maszyny szerokokadłubowe mają stanowić prawie 20 proc. dostaw, z ponad 7,4 tys. samolotami umożliwiającymi liniom lotniczym otwieranie nowych rynków. Ostatnie 5 proc., to zamówienia samolotów cargo z łączną liczbą 2,8 tys. samolotów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

SAS pożegnał ostatniego B737-700 (zdjęcia)

Biznes i przemysł

SAS pożegnał ostatniego B737-700 (zdjęcia)

Mateusz Kieruzal 21 listopada 2023

Kolejny wzrost opłat na fińskich lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Kolejny wzrost opłat na fińskich lotniskach

Mateusz Kieruzal 21 listopada 2023

Dania wprowadza podatek lotniczy. Ceny biletów pójdą do góry

Prawo i polityka

Zobacz również:

Podsumowanie Paris Air Show 2023

Biznes i przemysł

Podsumowanie Paris Air Show 2023

Piotr Bożyk 02 lipca 2023

Targi i pokazy lotnicze Paris Air Show 2021 odwołane!

Biznes i przemysł

Paris Air Show 2019 w obiektywie Rynku Lotniczego

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

SAS pożegnał ostatniego B737-700 (zdjęcia)

Biznes i przemysł

SAS pożegnał ostatniego B737-700 (zdjęcia)

Mateusz Kieruzal 21 listopada 2023

Kolejny wzrost opłat na fińskich lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Kolejny wzrost opłat na fińskich lotniskach

Mateusz Kieruzal 21 listopada 2023

Dania wprowadza podatek lotniczy. Ceny biletów pójdą do góry

Prawo i polityka

Zobacz również:

Podsumowanie Paris Air Show 2023

Biznes i przemysł

Podsumowanie Paris Air Show 2023

Piotr Bożyk 02 lipca 2023

Targi i pokazy lotnicze Paris Air Show 2021 odwołane!

Biznes i przemysł

Paris Air Show 2019 w obiektywie Rynku Lotniczego

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5