W ramach ambitnego planu ekspansji islandzka linia Bluebird Nordic, należąca do wiodącej globalnej grupy usług lotniczych - Avia Solutions Group, zadeklarowała zamiar dodania 25 samolotów B737-800BCF do swojej floty do końca 2024 r.
Siggi Agustsson, dyrektor generalny Bluebird Nordic, wymienił rosnące zapotrzebowanie na transport ładunków podczas obecnej pandemii jako jeden z głównych powodów nowego planu w rozwoju firmy.
- Przybycie 25 B737-800BCF do naszej floty mocno pozycjonuje Nordic Bluebird na czele rynku czarterów cargo i jest częścią naszego kompleksowego planu ekspansji. Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na transport ładunków aktywnie reagujemy na rosnące potrzeby naszych klientów w zakresie frachtu i zapewniamy, że jesteśmy gotowi sprostać globalnemu zapotrzebowaniu na cargo. Dodatkowo, po tej znaczącej ekspansji, Bluebird Nordic planuje rozwój na Litwie i w Bułgarii - powiedział Siggi Agustsson.
Obecnie flota linii składa się z ośmiu B737 classic: jednego B737-300 oraz siedmiu B737-400. Nowe maszyny zwiększą wielkość floty do 33 samolotów, ponad trzykrotnie zwiększając jej wydajność, a także zaoferują znacznie zwiększoną pojemność i ogólną wydajność w obsłudze wymagań klientów. B737-800 może przewozić o dodatkowe 4 tony więcej niż obecnie eksploatowany B737-400, oferując jednocześnie większą pojemność ładunku z jedną dodatkową paletą na głównym pokładzie samolotu. Ponadto mniej spalanego paliwa i lepsza niezawodność techniczna sprawią, że nowy samolot stanie się bardziej zrównoważoną i wrażliwą na środowisko opcją dla klientów firmy.
Pierwszy B737-800BCF, który zostanie dostarczony przez siostrzaną spółkę Avia Solutions Group, AviaAM leasing – globalnego dostawcę dostosowanych usług leasingu i handlu samolotami – dołączy do floty we wrześniu 2021 r., a drugi miesiąc później.
Informacyjnie o B737-800BCF
B737-800BCF, który zadebiutował na Le Bourget w 2019 r., to najnowszy produkt Boeinga. Łącznie producentowi udało się dotąd zebrać zamówienia na nieco ponad 220 samolotów 737-800BCF od kilku podmiotów. B738BCF jest do 15 proc. oszczędniejszy i ma niższą emisję CO2 niż 737-400SF. Maszyny te mogą zabrać na pokład do 23,9 ton ładunków oraz mają zasięg 3750 km. Modyfikacje związane z przebudową samolotu z wersji pasażerskiej na towarową obejmujące m.in. instalacje głównego pokładu cargo, systemu obsługi ładunku, drzwi oraz miejsc dla czterech dodatkowych osób załogi, prowadzone są w zakładach Boeing Shanghai Aviation Services oraz Taikoo (Shandong) Aircraft Engineering w Chinach, a od pewnego czasu także w Cooperativa Autogestionaria de Servicios Aeroindustriales (COOPESA) w Kostaryce.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.