Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Berlin-Brandenburg: Ostry zakręt przy starcie wywołuje wymioty


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-09-10 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl/One Mile At A Time

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Berlin-Brandenburg: Ostry zakręt przy starcie wywołuje wymioty
fot. Berlin Brandenburg Airport
Piloci wyrażają swoje obawy do startów wywołujących wymioty z portu lotniczego Berlin-Brandenburg, który zostanie udostępniony podróżnym w przyszłym miesiącu – informuje "Der Tagesspiegel".
Nowe lotnisko, którego otwarcie zostało opóźnione aż o dziewięć lat, powstało w zasadzie jako dodatek do innego stołecznego portu Berlin-Schoenefeld. Obiekt zyskał nowy terminal i nowy pas startowy na południu (7R). W przypadku wiatrów wschodnich zostanie wykorzystany właśnie pas 7R, co z kolei będzie wymagało od pilotów ostrego skrętu w prawo zaraz po starcie.

Niecałe 30 sekund po starcie, na wysokości około 180 metrów, samoloty zaczną manewr zwany "zakrętem Hoffmana". Maszyna obróci się w sumie o 145 stopni. Powodem takiego manewru jest zminimalizowanie hałasu na zaludnionych obszarach, które w przeciwnym razie znajdowałyby się na kursie odlotu. Przed pasem startowym znajdują się bowiem gęsto zamieszkałe tereny.

Sekwencja manewru, oficjalnie nazwana "LULUL1B", jest zgodna z normami Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO). Została także zatwierdzona przez organizację reprezentującą kontrolerów ruchu lotniczego. W czym więc problem? Otóż, takie starty mogą wywoływać wymioty.

Piloci uważają, że zakręt tuż po starcie niepotrzebnie zwiększa ryzyko i sprawia, że sterujący samolotem są bardziej podatni na błędy. Piloci woleliby skoncentrować się wyłącznie na prostym wznoszeniu podczas tej krytycznej fazy lotu, ale raczej będą musieli skupić się na tych niebezpiecznych zakrętach. To może zwiększyć także zagrożenie w przypadku sytuacji awaryjnej, takiej jak zderzenie z ptakami lub usterka silnika bądź hydrauliki. Podobne procedury obowiązują na innych lotniskach, niemniej podyktowane są ukształtowaniem terenu, a nie tylko ograniczeniem ze względu na hałas. Alternatywny odlot obejmuje proste wznoszenie na długim dystansie, ale z kolei zwiększy zużycie paliwa i wydłuży czas lotu.

Port lotniczy Berlin-Brandenburg dostarczył już inwestorom wystarczająco dużo problemów, ale ich liczba znów się zwiększyła. Protesty pilotów okazały się bezskuteczne, bowiem procedura startów została ostatecznie zatwierdzona.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Port Berlin-Brandenburg buduje 144 nowe stanowiska dla samolotów

Infrastruktura i lotniska

Port Berlin-Brandenburg buduje 144 nowe stanowiska dla samolotów

Rafał Dybiński 20 lipca 2020

Berlińskie lotnisko Tegel jednak pozostanie otwarte do listopada br.

Infrastruktura i lotniska

Berlińskie lotnisko Tegel jednak pozostanie otwarte do listopada br.

Avgeek 07 czerwca 2020

 

Kloskowski: Nikt nie przeszedł suchą stopą przez ten kryzys

Infrastruktura i lotniska

Kloskowski: Nikt nie przeszedł suchą stopą przez ten kryzys

17 września 2020

Qantas przejmuje krajowe trasy Virgin Australia

Biznes i przemysł

Qantas przejmuje krajowe trasy Virgin Australia

17 września 2020

LOT po raz drugi przekłada inaugurację trasy do Tiencin

Pasażer i linie lotnicze

LOT po raz drugi przekłada inaugurację trasy do Tiencin

16 września 2020

LOT organizuje czartery dla wracających z Francji

Pasażer i linie lotnicze

LOT organizuje czartery dla wracających z Francji

16 września 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5