Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Port Berlin-Brandenburg buduje 144 nowe stanowiska dla samolotów


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-07-20 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Port Berlin-Brandenburg buduje 144 nowe stanowiska dla samolotów
fot. Berlin Brandenburg Airport
Port Lotniczy Berlin-Brandenburg im. Willy Brandta zyska dodatkowe 144 miejsca parkingowe dla samolotów - informuje serwis "rbb24". Operator powstającego wciąż obiektu w stolicy Niemiec liczy na dobry zarobek, bo wielu przewoźników w najbliższych miesiącach nie będzie w stanie wrócić do optymalnego oferowania sprzed wybuchu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2.  
Port Lotniczy Berlin-Brandenburg im. Willy Brandta nie jest jeszcze udostępniony pasażerom, ale na pewno będzie miał wystarczająco dużo przestrzeni dla maszyn linii lotniczych, które widzą w przyszłości stolicę Niemiec jako swoją bazę.

Po zachodniej stronie głównego Terminala powstaje odpowiedni plac dla samolotów obsługujących trasy krótkiego i średniego dystansu, takie jak Airbusy A320 i Boeingi B737. Takie stanowiska, zwłaszcza w czasach pandemii, kiedy spora liczba maszyn musi pozostać uziemiona, są niezwykle cenne dla każdego portu.

- Lotnisko Tegel oferuje obecnie 50 miejsc parkingowych dla samolotów, a dokładnie 51. Tutaj będziemy mieć ich ponad 140 - podkreślił Engelbert Luetke-Daldrup, szef związku portów lotniczych w Berlinie.

- Na powierzchni o długości 800 metrów i szerokości na 100 metrów wylewamy warstwę 40 centymetrów betonu - wyjaśnił Luetke-Daldrup. Koszt budowy 15 stanowisk dla oczekujących na operacje maszyn wynosi 50 mln euro. Prace budowlane powinny zakończyć się do końca 2021 roku.

Port Berlin-Brandenburg (BER) ma zostać otwarty dla podróżnych w październiku bieżącego roku. Wcześniej aż sześć dat uruchomienia lotniska zostało anulowanych, ponieważ wady konstrukcyjne, problemy techniczne i błędy planowania uniemożliwiły jego inaugurację. Koszty gwałtownie wzrosły z powodu opóźnień. Ostatnio oszacowano je na ponad siedem mld euro. Pierwsze prognozy z 1995 roku były siedem razy niższe pod tym względem.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
CBA zatrzymała byłego ministra transportu

Biznes i przemysł

CBA zatrzymała byłego ministra transportu

ep 20 lipca 2020

Otwarcie portu Berlin-Brandenburg w październiku

Infrastruktura i lotniska

Otwarcie portu Berlin-Brandenburg w październiku

Rafał Dybiński 21 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5