Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Belgrad: Wzrost opłat i nowy system zniżek

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
24-11-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Belgrad: Wzrost opłat i nowy system zniżek
fot. kallerna, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.org
Operowanie z belgradzkiego portu lotniczego stanie się droższe. Vinci – francuska spółka będąca operatorem lotniska im. Nikoli Tesli – podwyższy o pięć proc. wysokość kilku opłat lotniskowych. Serbski port zmieni również politykę oferowanych zniżek opłat i zachęt do otwierania nowych połączeń.

W styczniu 2018 roku firma Vinci została wybrana, jako preferowany operator portu lotniczego w stolicy Serbii. 11 miesięcy spółka Vinci Airports, lotniskowy oddział francuskiej firmy budowlanej Vinci, oficjalnie przejęła zarządzanie belgradzkim lotniskiem. Firma otrzymała 25-letnią koncesję na zarządzanie lotniskiem w Belgradzie w zamian za jednorazową opłatę koncesyjną w wysokości 501 mln euro.

Francuski operator lotnisk zgodził się także zainwestować kolejne 732 mln euro w nową infrastrukturę lotniskową. Rozbudowie uległ budynek terminala pasażerskiego, zmodernizowane zostały płyty postojowe dla samolotów i droga startowa. Nowy terminal jest nowoczesny i funkcjonalny, choć od bramki przylotowej do punktu kontroli granicznej trzeba sporo przejść.

Wzrost kilku opłat

1 stycznia 2024 roku operator portu podniesie wysokość kilku opłat. O pięć proc. wzrośnie opłata ponoszona przez linie lotnicze za obsługę pasażerską osób, które podróżują za granicę. Od początku nowego roku opłata wynosić będzie 20,18 euro.

Operator portu nie będzie pobierał opłaty za obsługę pasażerów w ruchu krajowym i tranzytowym. Linie lotnicze będą musiały przeznaczyć dodatkowe środki na korzystanie z infrastruktury lotniska i sprzętu powszechnego użytku. Korzystanie z ww. rzeczy będzie droższe o pięć proc. Na takim samym poziomie pozostanie opłata za ochronę.

Lotnisko zdecydowało się zrezygnować z początkowych planów pobierania od linii lotniczych dodatkowej opłaty za korzystanie z infrastruktury w godzinach szczytu i oferowania zniżek w spokojniejszych porach dnia. Implementację nowej opłaty oprotestowały niewskazane dokładnie linie lotnicze, lecz można domyślić się, że chodziło o Air Serbię – przewoźnika, dla którego belgradzki port jest portem macierzystym portem hubowym.

W komunikacie lotniska dot. niewprowadzania nowej opłaty wskazano, że „mogłaby ona zagrozić rozwojowi regionalnego węzła przesiadkowego, co obejmuje rozwój operacji na nowych rynkach, zarówno w zakresie lotów krótko- i średniodystansowych, jak i ruchu międzykontynentalnego”.

Nowy system zachęt

Wraz z początkiem roku lotnisko w Belgradzie zmieni również swoją politykę zachęt, zastępującą poprzednią, która weszła w życie w kwietniu tego roku. Linie lotnicze, uruchamiające loty na nowych połączeniach na krótkich lub średnich dystansach, będą mogły korzystać ze zniżek w opłatach za obsługę pasażerską przez okres trzech lat. W przypadku opłaty za lądowania rabat będzie udzielany na okres dwóch lat. Z kolei przewoźnicy uruchamiający nowe połączenia długodystansowe będą mogli korzystać z obniżek obu opłat w trzyletnim okresie.

Tzw. zachęty są dostępne wyłącznie w przypadku wprowadzenia tras, które nie były obsługiwane z portu lotniczego w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Lotnisko w Belgradzie stara się skutecznie dostosowywać do nowych trendów i poprzez własny rozwój stymulować szybsze ożywienie i rozwój rynku lotniczego. Celem portu w Belgradzie jest stworzenie, poprzez nowy (zmieniony) system rabatów, warunków do ożywienia ruchu lotniczego, dalszego rozwoju koncepcji regionalnego węzła przesiadkowego oraz ułatwiania otwierania połączeń na nowych rynkach – wskazał operator portu w stolicy Serbii.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Horała: Umowa CPK z Vinci najwcześniej w lutym

Prawo i polityka

Horała: Umowa CPK z Vinci najwcześniej w lutym

Roman Czubiński 23 listopada 2023

Warszawa-Modlin: Jakie plany rozbudowy? Co zamiast CPK?

Infrastruktura i lotniska

Warszawa-Modlin: Jakie plany rozbudowy? Co zamiast CPK?

Łukasz Malinowski 21 listopada 2023

Wild vs Furgalski. Za i przeciw budowie CPK

Infrastruktura i lotniska

Wild vs Furgalski. Za i przeciw budowie CPK

Redakcja 18 listopada 2023

Wilk: CPK warunkiem sukcesu LOT w Europie Środkowej i Wschodniej

Infrastruktura i lotniska

Kolejny wzrost opłat na fińskich lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Kolejny wzrost opłat na fińskich lotniskach

Mateusz Kieruzal 21 listopada 2023

Zobacz również:

Horała: Umowa CPK z Vinci najwcześniej w lutym

Prawo i polityka

Horała: Umowa CPK z Vinci najwcześniej w lutym

Roman Czubiński 23 listopada 2023

Warszawa-Modlin: Jakie plany rozbudowy? Co zamiast CPK?

Infrastruktura i lotniska

Warszawa-Modlin: Jakie plany rozbudowy? Co zamiast CPK?

Łukasz Malinowski 21 listopada 2023

Wild vs Furgalski. Za i przeciw budowie CPK

Infrastruktura i lotniska

Wild vs Furgalski. Za i przeciw budowie CPK

Redakcja 18 listopada 2023

Wilk: CPK warunkiem sukcesu LOT w Europie Środkowej i Wschodniej

Infrastruktura i lotniska

Kolejny wzrost opłat na fińskich lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Kolejny wzrost opłat na fińskich lotniskach

Mateusz Kieruzal 21 listopada 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5