Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Belavia wyleasinguje embraery E-Jet E2


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2020-02-21 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Belavia wyleasinguje embraery E-Jet E2
fot. Piotr Bożyk
Białoruska linia Belavia podpisała wczoraj (20 lutego) kontrakt dotyczący leasingu regionalnych embraerów E195-E2. Tym samym wkrótce przewoźnik dołączy do użytkowników rodziny E2 popularnych E-Jetów.
Belavia ma odebrać pierwszego z trzech E195-E2 z silnikami Pratt & Whitney PW1900G w grudniu tego roku. Samoloty będą leasingowane od firmy AerCap. Pozostałe dwa samoloty lessor dostarczy w marcu i kwietniu 2021 r. AerCap posiada 50 maszyn E2 na zamówieniu.

– Wraz z wprowadzeniem najbardziej zaawansowanych samolotów Embraera, Belavia będzie cieszyć się zmniejszonymi kosztami operacyjnymi i wszechstronnością swoich nowych maszyn – powiedział prezes i dyrektor handlowy AerCap, Philip Scruggs.

Nowy embraer, największy w rodzinie zmodernizowanych odrzutowców regionalnych E2, to równocześnie największy samolot kiedykolwiek produkowany w Brazylii. Samolot będzie mógł przewozić do 146 pasażerów w konfiguracji jednoklasowej oraz 120 w konfiguracji dwóch klas. Maszyna została powiększona o maksymalnie 18 miejsc w stosunku do obecnego wariantu E195, ma też zasięg większy o 450 mil morskich (833 km), który wynosi 2600 mil morskich (4800 km). Samoloty E2 mają być o ponad 20 proc. tańsze w użytkowaniu niż obecna generacja odrzutowców embraera. Dzięki powiększeniu modelu E195-E2 Embraer będzie konkurował przede wszystkim z airbusem A220-100, a nie z tylko rodziną bombardiera CRJ1000, jak do tej pory.

Obecnie we flocie przewoźnika znajdują się 32 samoloty: pięć boeingów B737-300, sześć B737-500, siedem B737-800, dwa bombardiery CRJ200, cztery embraery E175 oraz siedem E195. Linia oczekuje na dostawę pięciu samolotów: czterech B737 MAX 8 oraz jednego B737-800NG. Wymiana i odświeżanie floty ma się zakończyć na przełomie 2021 i 2022 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Belavia odebrała kolejnego embraera E195

Pasażer i linie lotnicze

Belavia odebrała kolejnego embraera E195

Piotr Bożyk 15 grudnia 2019

Belavia zwiększa limit bagażu podręcznego i wprowadza nowe taryfy

Pasażer i linie lotnicze

Belavia zwiększa limit bagażu podręcznego i wprowadza nowe taryfy

Piotr Bożyk 19 listopada 2019

Belavia zmieni model biznesowy na przewoźnika hybrydowego

Pasażer i linie lotnicze

Belavia zmieni model biznesowy na przewoźnika hybrydowego

Piotr Bożyk 12 listopada 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5