Linie lotnicze Azur Air wystąpiły o pozwolenie na wykonywanie dwóch lotów w tygodniu do Stanów Zjednoczonych. Stosowny wniosek przewoźnika z Rosji wpłynął 27 sierpnia do Departamentu Transportu USA.
Transatlantyckie rejsy z portu Moskwa-Szeremietiewo do Miami, które będą częściowo pasażerskie oraz cargo, mają obsłużyć Boeingi 767-300 i 777-300. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem usługa ruszy od grudnia bieżącego roku.
Obecnie tylko jedna rosyjska linia lotnicza oferuje całoroczne połączenia do Stanów Zjednoczonych. Aerofłot obsługuje rejsy z Moskwy do Los Angeles, Nowego Jorku, Waszyngtonu i właśnie Miami.
Narodowy przewoźnik Rosji lata na Florydę w soboty, niedziele i wtorki.
Założone w 2015 roku linie z Kraju Krasnojarskiego początkowo realizowałby usługę z Moskwy do Miami w poniedziałki lub środy lub czwartki oraz piątki, czyli w dniach, w których nie lata krajowy gigant Aerofłot.
Flota Azur Air składa się wyłącznie z 31 boeingów, z dominacją wersji 767-300. Tych maszyn, uwzględnionych w planach lotów na Florydę jest dwanaście. Przewoźnik z Krasnojarska posiada także cztery wersji 777-300. Linie lotnicze z Rosji obsługiwały przed wybuchem pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 międzynarodowe rejsy do kilku krajów Afryki, Azji Południowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Europy.