Boeing i firma Avolon ogłosili w grudniu kolejne zamówienie 40 samolotów B737 MAX 8. Wartość kontraktu opiewa na kwotę około 4 mld dolarów amerykańskich. Jest to także drugie zamówienie w tym roku na boeingi 737 MAX od tego irlandzkiego lessora, które powiększa całkowitą liczbę zamówionych samolotów tego typu do 110 maszyn MAX 8 i MAX 10.
Nowe zamówienie podlega zatwierdzeniu przez Bohai Leasing Co, Ltd, głównego udziałowca Avolon, a po jego sfinalizowaniu zostanie opublikowane na stronie internetowej Boeinga dotyczącej zamówień i dostaw.
- Dzisiejsze zamówienie odzwierciedla nasz ciągły optymizm co do perspektyw dla sektora lotniczego i wzmacnia naszą zdolność do zaspokajania potrzeb klientów w zakresie dostaw do 2030 r., kiedy dostępność samolotów jest bardzo ograniczona. W tym roku zobowiązaliśmy się do zamówienia 80 nowych, paliwooszczędnych samolotów 737 MAX, wspierając transformację naszej floty w kierunku samolotów o niższej emisji. Avolon od dawna wspiera platformę 737 MAX, dostarczając 1000. samolot 737 MAX wyprodukowany na początku tego roku i pierwszy w historii samolot 737 MAX w 2017 r. To przyjemność ponownie współpracować z Boeingiem przy tym nowym zamówieniu - powiedział Andy Cronin, dyrektor generalny Avolon.
Avolon posiada w swoim portfolio obecnie flotę 900 samolotów (łącznie odebranych i zamówionych) Airbusa, Boeinga i Embraera: 73 A330neo, 201 A320ceo, 293 A320neo, 46 A330ceo, 22 A350, 120 B737 NG, 99 B737 MAX, 3 B777-300ER, 33 B787-8/9 oraz 10 E195-E2. Boeing 737 MAX
Rodzina samolotów B737 MAX jest oszczędniejszą wersją B737 NG, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki CFM LEAP-1B napędzające maszynę, które zostały zoptymalizowane pod kątem B737, są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu lub przewiezienia więcej ładunku niż dotychczas. Producent również zaprojektował nowy rodzaj wingletów, które będą montowane w maszynach 737 MAX. Łącznie 75 firm leasingowych i linii zamówiło 5902 maszyny z rodziny B737 MAX (w tym 2370 B737 MAX 8), to około 39 proc. rynku wąskokadłubowego.
Do tej pory Boeing dostarczył 1376 MAX-ów w dwóch wersjach: MAX 8 i MAX 9. Ponad 50 linii lotniczych na całym świecie obsługuje obecnie około 3 tys. lotów B737 MAX dziennie. Od końca 2020 r. eksploatowana flota 737 MAX wykonała ponad 1,5 mln lotów komercyjnych o łącznej długości ponad 2,9 mln godzin lotu z niezawodnością wynoszącą 99,4 proc.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.