Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Avia Prime i Finnair przedłużyły kontrakt na obsługę E190 w Katowicach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-09-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Katowice Airport

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Avia Prime i Finnair przedłużyły kontrakt na obsługę E190 w Katowicach
fot. Linetech
Linetech, polska spółka MRO (Maintenance, Repair, Overhaul) należąca do grupy Avia Prime zakończyła niedawno obsługę bazową samolotów linii Finnair, czyli narodowego przewoźnika Finlandii. Od listopada 2019 w bazie firmy w Katowice Airport, pomimo przeciwności spowodowanych pandemią, Linetech serwisował 1/3 floty Finnaira. Współpraca będzie kontynuowana w sezonie obsługi ciężkiej 2021/2022, który rozpocznie się jesienią. Pierwsze wizyty Embraerów E190 zostały już zaplanowane.

– To dla nas wyjątkowa okazja, ponieważ obecność przewoźników takiej rangi jak Finnair, zawsze nas rozwija. W tym przypadku wysokie wymagania fińskiego przewoźnika spotykają się z naszym bogatym doświadczeniem w obsłudze Embraerów. Dzięki tej współpracy znajdujemy nowe metody na rozwój i optymalizację, nawet w skali mikro. Nasz szybki czas przeglądu i eksperckie podejście do wymagań serwisowych pozostaje nie do pobicia w Polsce i Europie – komentuje Piotr Kaczor, Prezes grupy Avia Prime oraz Linetech.

– Bezpieczeństwo, efektywność kosztowa oraz punktualność są absolutnym filarem udanych przeglądów ciężkich. Współpraca MRO i przewoźnika musi być wręcz idealna, by zapewnić zadowalające rezultaty. Oparta na zaufaniu współpraca i integracja to podstawa, dlatego cieszymy się z tego, co wspólnie osiągnęliśmy, i przedłużamy współpracę. Czekamy z niecierpliwością na kolejne etapy rozwoju naszej relacji z Linetech i Avia Prime – dodaje Juha Ojala, VP Technical Operations, Finnair Oyj.

W roku 2020 Linetech dokonał przeglądów i wymaganych przez producenta modyfikacji około 30 proc. floty Embraerów należących do Finnaira. Grupa Avia Prime nawiązała współpracę z Finnairem poprzez Linetech w połowie 2019 roku. Od samego początku kooperacji Linetech obsłużył niemal 70 proc. ze wszystkich E190 należących do Finnaira. Polski Linetech słynie z obsługi Embraerów – E190 i jego mniejszego wariantu, E170. W bazie firmy w Katowicach przed pandemią rocznie przewijało się nawet ponad 60 maszyn tego typu.

– Dzięki konsekwentnie prowadzonemu programowi rozbudowy infrastruktury, Katowice Airport to nie tylko obsługa ruchu pasażerskiego i cargo, ale także duża baza w której przeprowadza się przeglądy techniczne samolotów. Linetech jest jednym z naszych najważniejszych partnerów w obszarze MRO, który od 2012 roku korzysta z wybudowanego przez GTL SA hangaru. Odpowiednie zaplecze infrastrukturalne pyrzowickiego lotniska powoduje, że Linetech może realizować tutaj duże kontrakty dla znaczących europejskich przewoźników, takich jak np. Finnair. Warto zaznaczyć, że w Pyrzowicach kontynuujemy proces rozbudowy bazy do obsługi technicznej. Trwa budowa trzeciego hangaru o powierzchni 9,3 tys. m kw. i przedhangarowej płyty postojowej o powierzchni 6,5 hektara z dziewięcioma stanowiskami dla samolotów wielkości np. Boeinga 737. Nowy fragment płyty do użytku chcemy oddać w czwartym kwartale br., a trzeci hangar w połowie 2022 roku – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, firmy zarządzającej Katowice Airport.

Linetech jest częścią polsko-czeskiej grupy Avia Prime. W jej skład wchodzą także słoweńskie MRO Adria Tehnika i zakupione pod koniec 2019 roku serbskie JAT Tehnika, również zajmujące się obsługą techniczną samolotów pasażerskich. Do przewoźników, którzy współpracują z grupą poprzez polską spółkę należą Lufthansa, SAS, Norwegian, ASL Airlines, TUI, Luke Air oraz British Airlines CityFlyer.

Dzięki działaniu w ramach międzynarodowej grupy o wspólnym kapitale i Zarządzie, polski Linetech zyskał dostęp do łącznie 34 miejsc obsługowych, zaplecza naprawy i testów silników oraz warsztatów i certyfikatów pokrywających 100% potrzeb klientów podczas przeglądów samolotów. Jako część grupy, Linetech należy do ścisłej czołówki dostawców usług serwisowych dla linii lotniczych w Europie.

Finnair specjalizuje się w przewozie pasażerów i frachtu pomiędzy Azją i Europą przez swój hub w Helsinkach. Położenie głównej bazy przewoźnika to jeden z punktów przewagi Finnaira, który może zagwarantować szybsze i bardziej ekologiczne połączenia pomiędzy europejskimi miastami a azjatyckimi megalopolis. Finnair pracuje również nad zmniejszeniem całkowitej emisji gazów cieplarnianych o 50% w latach 2019-2025 i osiągnieciem całkowitej neutralności węglowej do końca 2045 roku. Finnair jest częścią sojuszu Oneworld. Finnair jest również notowany na helsińskiej giełdzie Nasdaq.

Katowice Airport należy do grona największych lotnisk regionalnych w Polsce. W 2019 roku z jego siatki połączeń skorzystało rekordowe 4,84 mln pasażerów, w tym ponad 2 miliony w ruchu czarterowym. Prognoza na 2020 rok zakładała przewiezienie 5,5 miliona podróżnych. Ostatecznie, ze względu na pandemię koronawirusa, w minionym roku zanotowano 1,44 mln pasażerów. Lotnisko jest krajowym liderem w segmencie ruchu czarterowego i regionalnym w przewozach cargo.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Biznes i przemysł

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Piotr Bożyk 17 września 2023

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Biznes i przemysł

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Redakcja/inf. pras. 17 września 2023

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Mateusz Kieruzal 17 września 2023

Zobacz również:

Nowy kierunek czarterowy z Katowic. Rejsy A330 na wenezuelską Margaritę

Infrastruktura i lotniska

Nowy kierunek czarterowy z Katowic. Rejsy A330 na wenezuelską Margaritę

Redakcja/inf. pras. 21 sierpnia 2023

Katowice: Rekordowe półrocze i czerwiec w historii lotniska!

Infrastruktura i lotniska

Katowice: Rekordowy maj i ponad 471 tys. pasażerów

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Biznes i przemysł

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Piotr Bożyk 17 września 2023

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Biznes i przemysł

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Redakcja/inf. pras. 17 września 2023

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Mateusz Kieruzal 17 września 2023

Zobacz również:

Nowy kierunek czarterowy z Katowic. Rejsy A330 na wenezuelską Margaritę

Infrastruktura i lotniska

Nowy kierunek czarterowy z Katowic. Rejsy A330 na wenezuelską Margaritę

Redakcja/inf. pras. 21 sierpnia 2023

Katowice: Rekordowe półrocze i czerwiec w historii lotniska!

Infrastruktura i lotniska

Katowice: Rekordowy maj i ponad 471 tys. pasażerów

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5