Po dwuletniej przerwie linie lotnicze Austrian Airlines wracają do skandynawskiego Göteborga. Plany przewoźnika z grupy Lufthansy potwierdziła Swedavia, która jest operatorem lotniska na południu Szwecji.
Austrian Airlines będą realizować trasę Göteborg Landvetter – Wiedeń od 27 marca, trzema rotacjami w tygodniu, a konkretnie w środy, piątki i niedziele. Rejsy obsłuży Embraer E195.
"W latach poprzedzających wybuch pandemii każdego roku z Göteborga do Wiednia latało około 25 tys. pasażerów” - przypomniała Swedavia w oficjalnym komunikacie.
"Trasa jest pożądana zarówno przez osoby podróżujące w celach wypoczynkowych, jak i biznesowych, a liczba pasażerów jest równomiernie rozłożona między Szwecją i Austrią” - podkreślił operator lotniska w Göteborgu, który podobnie jak Wiedeń, jest bardzo popularnym kierunkiem weekendowym wśród podróżujących z Europy Środkowej.
Powrót także do Los AngelesWcześniej narodowe linie lotnicze Austrii ogłosiły wznowienie bezpośrednich rejsów z Wiednia do Los Angeles. Ostatni lot na tej trasie odbył się w lecie 2019 roku. Letnia oferta przewoźnika z grupy Lufthansy osiągnie poziom prawie taki, jaki oferowany był przed wybuchem pandemii. W sezonie letnim planuje wykonywać 1300 lotów tygodniowo do 110 destynacji. Więcej o tym pisaliśmy w
TYM TEKŚCIE.
Szczuplejsza flotaFlotę Austrian Airlines opuścił niedawno
ostatni airbus A319. Odrzutowiec oznaczony rejestracją OE-LDE został przekazany siostrzanej spółce Lufthansa Cityline. Narodowy przewoźnik znad Dunaju zdecydował się sprzedać wszystkich siedem airbusów A319 podczas kryzysu wywołanego wirusem COVID-19. Pieniądze pozyskane w ten sposób pozwolą na
szybszą spłatę państwowej pożyczki.
Wcześniej linie lotnicze z grupy Lufthansy wycofały z floty
turbośmigłowe De Havilland Canada Dash 8. Sprzedano także trzy z sześciu boeingów 767. Szerokokadłubowe samoloty nabyła amerykańska firma Monocoque Diversified Interests.
Austrian Airlines w rezultacie tych ruchów, oprócz siedemnastu embraerów E195, będzie wykorzystywać na trasach krótko- i średniodystansowych jeszcze sześć airbusów A321 i 29 maszyn A320. Flota dalekiego zasięgu obecnie składa się natomiast z dziewięciu samolotów. Sześć z nich to boeingi 777-200ER, a pozostałe trzy do wspomniane wyżej boeingi 767-300ER. Średnia ich wieku to 22 lata.