Zakończenie współpracy wet-lease z Braathens Regional Airlines nie wpłynie negatywnie na rejsy Wiedeń – Kraków Austrian Airlines. Przewoźnik z Grupy Lufthansa nie zawiesi trasy, a program lotów obsłużą embraery 195.
Poniedziałkowy wieczór (15 grudnia) nie był spokojny dla austriackich linii lotniczych, gdyż wypowiedziana ze skutkiem natychmiastowym została
umowa współpracy ACMI z Braathens Regional Airlines. Szwedzi wydzierżawili Austrian Airlines dwa ATR 72-600. Prolongowana umowa miała być w mocy do końca sezonu zimowego 2026 – do ostatniej soboty marca.
Turbośmigłowe samoloty realizowały operacje pasażerskie na trasach, na których popyt nie uzasadniał eksplotacji embraerów 195, będących na wyposażeniu floty Austriaków. Wyleasingowane samoloty (wraz z załogą) realizowały więc regularne loty do m.in.: Belgradu, Budapesztu, Grazu, Lipska, Pragi, Zagrzebia, jak i
Krakowa.
Zerwanie współpracy ACMI – powód:
upadek Braathens International Airways wpłynął negatywie na sytuację operacyjną siostrzanych linii lotniczych, co uniemożliwia rzetelną ocenę parametrów operacyjnych zgodnie ze standardami Grupy Lufthansa – mogłoby oznaczać, że pod znakiem zapytania pozostaje realizacja lotów Wiedeń – Kraków – Wiedeń.
Operacje Austrian Airlines między stolicami Austrii i Małopolski nie będą zawieszone – przewoźnik tymczasowo desygnuje do krótkodystansowych lotów embraery 195, czyli samoloty, które wykonywały rejsy na tej trasie od momentu wycofania bombardierów Q400. Możliwe są jednorazowe anulacje lotów z przyczyn niedoboru samolotów. W późniejszym czasie możliwa jest realizacja rotacji (do dwóch dziennie) innymi samolotami.