Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
BIZNES I PRZEMYSŁ

ATR: Pierwszy lot na 100 proc. zrównoważonym paliwie lotniczym (SAF)


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2022-02-06 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

ATR: Pierwszy lot na 100 proc. zrównoważonym paliwie lotniczym (SAF)
Fot. ATR Aircraft
ATR ogłosił w środę (2 lutego), że z powodzeniem przeprowadził serię testów naziemnych i w locie prototypu samolotu ATR 72-600, uzyskując siedem godzin lotu z wykorzystaniem w 100 proc. zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) w jednym z silników. Samolot był napędzany paliwem Neste MY Sustainable Aviation Fuel™ wyprodukowanym w 100 proc. z odnawialnych odpadów i pozostałości surowcowych, takich jak zużyty olej kuchenny.
Testy te są częścią procesu certyfikacji 100 proc. SAF dla samolotów ATR. We wrześniu 2021 r. firma ATR ogłosiła współpracę z Braathens Regional Airlines i Neste w celu przyspieszenia procesu certyfikacji. Trzy firmy ściśle ze sobą współpracują i planują odbyć lot demonstracyjny w 2022 r. na samolocie ATR należącym do Braathens Regional Airlines. Celem jest zakończenie procesu certyfikacji samolotów ATR na 100 proc. SAF maksymalnie do 2025 r.

ATR, jako najbardziej ekologiczny na rynku, spalający do 40 proc. mniej paliwa i emitujący do 40 proc. mniej CO2 niż podobnej wielkości regionalny odrzutowiec jest idealnym samolotem do zastosowania 100 proc. SAF. Zrównoważone paliwa lotnicze to kluczowy filar strategii dekarbonizacji przemysłu lotniczego, mający natychmiastowy wpływ na zmniejszenie emisji CO2. Oczekuje się, że ATR latający na typowej trasie regionalnej z 100 proc. SAF w obu silnikach zmniejszyłby emisję CO2 o 82 proc.

- Naszym celem, jako lidera rynku regionalnego, jest przewodzenie zmianom w kierunku dekarbonizacji. Już teraz turbośmigłowce ATR emitują o 40% mniej CO2 niż podobnej wielkości odrzutowce regionalne, stanowią więc idealną platformę do zaoferowania znaczącego postępu w zakresie redukcji emisji CO2. Osiągnięcie tego wielkiego kamienia milowego pokazuje, że jesteśmy w pełni zaangażowani w umożliwienie wykorzystania 100 proc. SAF i pomoc naszym klientom w realizacji ich celów, aby zapewnić jeszcze bardziej zrównoważone połączenia lotnicze - nie w 2035 lub 2050 roku, ale w nadchodzących latach - powiedział Stefano Bortoli, Dyrektor Generalny ATR.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Linie Maldivian zamówiły swoje pierwsze maszyny ATR 42 i 72

Pasażer i linie lotnicze

Linie Maldivian zamówiły swoje pierwsze maszyny ATR 42 i 72

Avgeek 22 stycznia 2022

Nowa litewska linia Jump Air już z certyfikatem AOC

Pasażer i linie lotnicze

Nowa litewska linia Jump Air już z certyfikatem AOC

Avgeek 15 stycznia 2022

ATR Aircraft dostarczył 1600. samolot

Biznes i przemysł

ATR Aircraft dostarczył 1600. samolot

Avgeek 19 grudnia 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5