Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

ATR, Braathens i Neste Air BP z doskonałym lotem w Szwecji


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-05-19 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

ATR, Braathens i Neste Air BP z doskonałym lotem w Szwecji
fot. ATR Media
ATR, Braathens i Neste Air BP z doskonałym lotem w Szwecji
ATR, Braathens i Neste Air BP z doskonałym lotem w Szwecji
Braathens Regional Airlines współpracowały z ATR-em, Air BP oraz Neste w celu osiągnięcia "doskonałego lotu” (Perfect flight) z lotniska Halmstad City do lotniska Sztokholm Bromma w Szwecji – kraju, który chce być neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla do 2045 r. Każdy element procesu zarządzania lotem został tak zoptymalizowany, aby ograniczyć emisję dwutlenku węgla do minimum.
Wywołany troską o środowisko naturalne flygskam, czyli wstyd przed lataniem, inspiruje Szwedów do wybierania podróży koleją, nawet za cenę dłuższej podróży i wyższej ceny biletów. Ta masowa zmiana postaw społecznych wywołuje presję na linie lotnicze i może doprowadzić do renesansu nocnych pociągów. Ale branża lotnicza nie składa broni i będzie walczyć o pasażerów. Jedną z tych inicjatyw jest "Perfect flight".

Kilka firm z całego sektora lotniczego podjęło wyzwanie przekształcenia typowego lotu z lotniska Halmstad City (HAD/ESMT) na lotnisko Sztokholm Bromma w doskonały dla środowiska lot (Perfect flight). Po raz pierwszy każdy element procesu zarządzania w tym locie regionalnym został zoptymalizowany tak, aby ograniczyć emisję dwutlenku węgla do minimum, m.in. poprzez krótsze kołowania oraz dokładniejsze podejście do lądowania czy specjalne paliwo lotnicze, i pokazać jak branża lotnicza chce zawalczyć z emisjami. Na pokładzie samolotu turbośmigłowego Braathens Regional Airlines ATR 72-600, którego lot trwał godzinę, znajdowało się 72 pasażerów, w tym kilku przedstawicieli mediów.

Zgodnie z informacjami producenta, samolot ATR 72-600 ma przewagę ekologiczną, ponieważ wytwarza o 40 proc. mniej emisji dwutlenku węgla na dany lot w porównaniu z odrzutowcami regionalnymi, oszczędzając 4000 ton emisji dwutlenku węgla na samolot rocznie. ATR mogą także startować i lądować tam, gdzie inne samoloty nie mogą zapewnić dostępu do wszystkich lotnisk, w tym lotnisk, które są najtrudniejsze operacyjnie. Wraz z upływem kolejnych dziesięcioleci, planowaną elektryfikacją samolotów komercyjnych, postęp w ich wydajności i wykorzystanie zrównoważonego paliwa lotniczego prawdopodobnie odegrają znaczącą rolę we wspieraniu przemysłu lotniczego w realizacji jego ambitnego celu ograniczenia o połowę emisji dwutlenku węgla do 2050 r.

"Perfect Flight" ATR-a był zasilany zrównoważonym paliwem lotniczym dostarczanym przez Air BP i produkowanym przez Neste. Nowe paliwo będzie wytwarzać do 80 proc. mniej emisji w całym cyklu w porównaniu z konwencjonalnym paliwem do silników odrzutowych. Jest ono produkowane zarówno z surowców nieodnawialnych jak i tych odnawialnych. Ponadto działalność Air BP w porcie lotniczym Halmstad City jest jedną z ponad 250 lokalizacji, które uzyskały certyfikat neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla od 2016 r.

Po locie odbył się panel dyskusyjny na temat lotnictwa i ekologii gdzie załoga podzieliła się wynikami osiągniętymi w ramach "Doskonałego lotu". Także wielu ekspertów podzieliło się swoimi opiniami, w tym Peter Larsson, dyrektor generalny szwedzkich lotnisk regionalnych, Jonas Bergman, burmistrz Halmstad, Tom Anderson, wiceprezes ATR-a ds. programów i obsługi klientów, Anna Soltorp – szefowa zrównoważonego rozwoju w Braathens oraz Tom Parsons z Air BP Commercial i Andreas Teir, wiceprezes Neste.

– W Air BP jesteśmy zobowiązani do pracy dla całej branży, aby osiągnąć nasze wspólne cele redukcji emisji dwutlenku węgla. Dzisiaj podkreślono, co jest możliwe, gdy wszyscy pracujemy razem i jesteśmy dumni z tego, że byliśmy dostawcą zrównoważonego paliwa lotniczego dla tego idealnego lotu. Będziemy nadal poszukiwać sposobów ograniczenia emisji w naszych własnych działaniach i dla naszych klientów – powiedział Tom Parsons z Air BP.

– Chcemy nadal latać "doskonale" w przyszłości. Aby to osiągnąć, ważne jest, abyśmy mieli dostęp do zrównoważonego paliwa lotniczego w wystarczających ilościach i za odpowiednią cenę. Do tego potrzebujemy inicjatyw politycznych. Zamierzamy kontynuować rozwój zrównoważonego latania, aby każdy lot był jak najbardziej zbliżony do idealnego. Jako społeczeństwo musimy podjąć działania w celu zwalczania zmian klimatycznych i drastycznego ograniczenia emisji, a lotnictwo musi odegrać w tym swoją rolę. Dzisiaj zademonstrowaliśmy, co można osiągnąć dzięki bardziej wydajnemu lataniu. To kolejny pozytywny krok naprzód – powiedziała Anna Soltorp z Braathens Regional Airlines.

– Dzisiaj, wykorzystując istniejącą technologię i dostępne rozwiązania, przesunęliśmy granice jeszcze bardziej. To wielkie osiągnięcie i cieszymy się, że podjęliśmy to wyzwanie i zademonstrowaliśmy, co jest możliwe, co mamy nadzieję da przykład innym społecznościom i firmom na całym świecie – powiedział Tom Anderson, wiceprezes ATR-a.

– Zainteresowane strony w Szwecji przyjęły pro aktywne podejście, aby pokazać swoje zaangażowanie w redukcję emisji z ich działalności poprzez promowanie stosowania odnawialnego paliwa do silników odrzutowych. Dekarbonizacja lotnictwa wymaga ścisłej współpracy między podmiotami lotniczymi w połączeniu z silną wolą współpracy. Jesteśmy dumni z naszej współpracy z Air BP w dostarczaniu zrównoważonego paliwa lotniczego w Szwecji, co stanowi silny sygnał dla międzynarodowej społeczności lotniczej –powiedział Andreas Teir, wiceprezes Neste.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
ATR-y z rzeczywistością rozszerzoną dla Aurigny Air Services

Biznes i przemysł

ATR-y z rzeczywistością rozszerzoną dla Aurigny Air Services

Aleksander Domański 08 stycznia 2019

ATR dostarczył 1500. samolot

Biznes i przemysł

ATR dostarczył 1500. samolot

Piotr Bożyk 02 grudnia 2018

Finnair inwestuje w nowe kabiny ATR-ów i klasę Premium Economy

Pasażer i linie lotnicze

Finnair inwestuje w nowe kabiny ATR-ów i klasę Premium Economy

Emilia Derewienko 08 listopada 2018

 

Airbus Polska: Strajk trwa już ponad tydzień

Biznes i przemysł

Airbus Polska: Strajk trwa już ponad tydzień

05 czerwca 2019

PLL LOT: Wyniki finansowe za 2018 r. w czerwcu

Biznes i przemysł

PLL LOT: Wyniki finansowe za 2018 r. w czerwcu

05 czerwca 2019

Łódź kusi LOT. Lublinek bazą dla Dasha?

Biznes i przemysł

Łódź kusi LOT. Lublinek bazą dla Dasha?

04 czerwca 2019

Inwestycje na lotnisku Chopina wstrzymane czy nie?

Prawo i polityka

Inwestycje na lotnisku Chopina wstrzymane czy nie?

04 czerwca 2019

Pomorze Zachodnie promuje się na lotniskach

Prawo i polityka

Pomorze Zachodnie promuje się na lotniskach

04 czerwca 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5