Koreańskie Asiana Airlines stały się pierwszą linią lotniczą na świecie, która wdrożyła rozwiązanie Airbusa polegające na konwersji kabiny pasażerskiej A350 do przewozu towarów. To rozwiązanie w formie Biuletynu Serwisowego Airbusa (SB) nr. SB 25-P170 zostało opracowane w ścisłej współpracy między Airbusem, Agencją Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (EASA) i Asianą.
Zmodyfikowany pierwszy A350-900 został przekazany do użytku w ostatnim tygodniu września. Wykonał wtedy pierwszą swoją trasę z Seulu do Los Angeles, przewożąc sprzęt elektroniczny, medyczny, IT a także eksportowany przez e-commerce m.in. odzież.
Od października samolot będzie obsługiwał dodatkowe, bardzo popularne trasy cargo, w tym np. z Seulu do Ho Chi Minh City. Projekt wymagał wymontowania 283 foteli klasy ekonomicznej tak aby mogły pojawić się palety cargo ustawione na podłodze kabiny. Dwutygodniowa modyfikacja zwiększyła ładowność samolotu o pięć dodatkowych ton do 23 ton. Biorąc pod uwagę globalny wpływ COVID-19 na przemysł lotniczy, Asiana aktywnie reaguje na wykorzystanie zdolności przewozowej floty pasażerskich samolotów pasażerskich do zwiększenia pojemności ładunkowej cargo.
Już wcześniej informowaliśmy, że Airbus opracowuje modyfikację samolotów z rodziny A330 i A350, która umożliwi liniom lotniczym instalowanie palet towarowych bezpośrednio na szynach od siedzeń na podłodze kabiny pasażerskiej, po zdjęciu foteli klasy ekonomicznej. Więcej na ten temat można przeczytać w naszym artykule "
Airbus opracował rozwiązanie dla samolotów szerokokadłubowych do operacji cargo podczas pandemii COVID-19".