All Nippon Airways (ANA) planują uruchomienie nowych tanich linii lotniczych, które zaspokoją popyt na loty średniodystansowe do popularnych rekreacyjnych destynacji w regionie Azji Południowo-Wschodniej i Oceanii.
Japoński przewoźnik nie ujawnił jeszcze nazwy niskokosztowca, którego działalność oprze na flocie Boeingów 787, oferującymi ponad 300 miejsc dla pasażerów w konfiguracji dwuklasowej. Nowa marka ma być przede wszystkim zdolna do reagowania na nagłe zmiany popytu.
ANA wyznaczyła wstępnie datę inauguracji nowych tanich linii lotniczych na 2022 rok, kiedy spodziewany jest powrót ruchu lotniczego do poziomu sprzed wybuchu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2.
Japoński przewoźnik prognozuje jednak w najbliższych latach znacznie słabszy popyt na podróże służbowe ze względu na większe możliwości zdalnej pracy oraz organizowania spotkań i konferencji online. Ratunkiem będą więc w tej sytuacji ośrodki wypoczynkowe, do których uruchomione trasy mają być solidną podstawą nowego niskokosztowca. – Ten model biznesowy jest ambitną transformacją, która wzmocni naszą działalność i przygotuje ją do długoterminowego wzrostu – podkreślił Shinya Katanozaka, prezes ANA.
Linie lotnicze z Kraju Kwitnącej Wiśni poinformowały jednocześnie o wycofaniu z floty większej liczby samolotów niż początkowo zamierzano. Przewoźnik zrezygnuje z 35 maszyn, w tym 22 boeingów wersji 777. Poza tym odroczono kilka dostaw, które miały być zrealizowane do końca grudnia. ANA dysponują aktualnie flotą 241 samolotów: trzech airbusów A320, 10 A320neo, czterech A321, 11 A321neo, trzech A380, 47 boeingów B737NG, 35 B767-300ER, 20 B777-200ER, 35 B777-300ER, dwóch B777F oraz 71 Dreamlinerów: 36 B787-8, 33 B787-9 i dwóch B787-10.