Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

ANA wznowiła rejsy A380 między Japonią i Hawajami


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-08-12 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

ANA wznowiła rejsy A380 między Japonią i Hawajami
fot. All Nippon Airways/Instagram
Linie lotnicze All Nippon Airways (ANA) wznowiły regularne rejsy pasażerskie na Hawaje z wykorzystaniem airbusa A380. Na początku bieżącego tygodnia przewoźnik z Japonii zrealizował pierwszą z dwóch zaplanowanych w sierpniu rotacji największym samolotem pasażerskim świata.
Super Jumbo oznaczony rejestracją JA381A pojawił się w Honolulu po raz pierwszy od marca 2020 roku, kiedy to pod koniec miesiąca zamknięto granice z powodu wybuchu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Rejs NH184 odleciał z portu Tokio-Narita we wtorek wieczorem o godz. 20:12 lokalnego czasu.

Największy samolot pasażerski świata pokonał 6138 km trasy w siedem i pół godziny, lądując w Honolulu o godz. 8:40 rano... tego samego dnia. Mała podróż w czasie to efekt przekroczenia linii zmiany daty na Oceanie Spokojnym.

A380 spędził na Hawajach cztery godziny i wyruszył w rejs powrotny. Lot NH813 odleciał z lotniska w Honolulu o godz. 12:23. Super Jumbo wrócił do Tokio o godz. 14:42 lokalnego czasu. Największy samolot pasażerski świata ponownie pojawi się na Hawajach 13 sierpnia. Później zrealizuje w Japonii kilka komercyjnych lotów... donikąd.

JA381A został dostarczony do ANA w marcu 2019 roku. Według serwisu ch-aviation.com czterosilnikowy odrzutowiec po raz pierwszy poleciał we wrześniu 2018 roku. To oznacza, że ma niespełna trzy lata. Jego aktualna wartość rynkowa wynosi 78,39 mln dolarów.

Strategia przewoźnika z Japonii od początku zakładała wykorzystanie pękatego giganta tylko na bardzo popularnej wśród turystów trasie z Tokio do Honolulu. Charakterystyczne malowanie trzech samolotów jest tematycznie związane z tym pomysłem.

Tercet A380 miał pierwotnie zwiększyć dostępne oferowanie między Japonią i Hawajami do 25 proc. Ambitne plany pokrzyżował jednak wybuch kryzysu wywołanego wirusem COVID-19. Odroczono nawet dostawę ostatniego JA383A, który pozostaje pod opieką Airbusa i od czasu do czasu lata między Hamburgiem i Tuluzą.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Certyfikacja B777X najwcześniej w 2024 roku. FAA: Projekt nie jest dojrzały

Biznes i przemysł

Certyfikacja B777X najwcześniej w 2024 roku. FAA: Projekt nie jest dojrzały

Rafał Dybiński 28 czerwca 2021

ANA zaplanowały na sierpień pierwsze rejsy A380 na Hawaje

Pasażer i linie lotnicze

ANA zaplanowały na sierpień pierwsze rejsy A380 na Hawaje

Rafał Dybiński 06 czerwca 2021

ANA angażują się na rzecz równouprawnienia kobiet w lotnictwie

Prawo i polityka

ANA angażują się na rzecz równouprawnienia kobiet w lotnictwie

Tomasz Śniedziewski 08 grudnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5