Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

An-225 "Mrija" utknął w Rzeszowie. Usterka śrub podwozia


Wstecz Dalej

Autor:

Redakcja/inf. pras.

Data publikacji:
2022-01-11 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/TVN24/Unian/AntonovCompany

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

An-225 "Mrija" utknął w Rzeszowie. Usterka śrub podwozia
fot. Piotr Bożyk
Antonow An-225 "Mrija" podczas lądowania na lotnisku Rzeszów-Jasionka uszkodził śruby w prawej części podwozia głównego - poinformował w mediach społecznościowych koncern z Ukrainy.
Do stolicy Podkarpacia przylecą wkrótce specjaliści z Kijowa - przekazała z kolei agencja informacyjna Unian. Na razie nie jest wiadomo jak długo może potrwać naprawa najcięższego i największego samolotu na świecie, wykorzystywanego do rejsów cargo. Według nieoficjalnych doniesień stacji TVN24 do Rzeszowa przyleci jeszcze znacznie mniejszy An-26-100.

Jak zapewnia Antonow Company usterka nie wpłynęła na bezpieczeństwo lotu i samo lądowanie. Ukraińcy dodali, że po wymianie uszkodzonych śrub sześciosilnikowa maszyna ma być sprawna i będzie kontynuować operacje komercyjne.

Lotnisko Rzeszów-Jasionka nie jest w stanie udzielić dodatkowych informacji. "Statki powietrzne należą do przewoźników i producent samolotów napisał w swoim oświadczeniu, jak do tego doszło. Podobnie jak wszystkie porty świata, nie odpowiadamy za stan techniczny samolotów i nie możemy udzielać w tym zakresie informacji" - przekazał stacji TVN24 Waldemar Mazgaj, rzecznik lotniska stolicy Podkarpacia.

"Operacje wykonywane przez Antonowa An-225 'Mrija' są lotami czarterowymi, co oznacza, że w przeciwieństwie do przewozów pasażerskich, które mają rozkład lotów, nie ma sztywno określonej godziny przylotów i odlotów. Każdorazowo decyduje o tym załoga samolotu. Możemy natomiast potwierdzić, że Antonow An-225 Mrija w dalszym ciągu znajduje się na płycie lotniska w Jasionce" - dodał Mazgaj.

Największy i najcięższy samolot świata, którego wyprodukowano tylko jeden egzemplarz, a jego rozpiętość skrzydeł wynosi 88,4 m przy długości 84 m, pojawiał się kilka razy w stolicy Podkarpacia pod koniec ubiegłego roku. Wcześniej w kwietniu 2020 roku przyleciał również do Warszawy.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
An-225 "Mrija" wrócił do lotów po dziesięciu miesiącach przerwy

Biznes i przemysł

An-225 "Mrija" wrócił do lotów po dziesięciu miesiącach przerwy

Rafał Dybiński 25 czerwca 2021

KGHM nie przepłacił za Antonowa. Dostaw miało być więcej

Prawo i polityka

KGHM nie przepłacił za Antonowa. Dostaw miało być więcej

Emilia Derewienko 30 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5