Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Alitalia zwiększy w lipcu siatkę połączeń o pięć krajowych tras


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-06-23 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Alitalia zwiększy w lipcu siatkę połączeń o pięć krajowych tras
fot. Piotr Bożyk
Alitalia poinformowała w oficjalnym komunikacie o uruchomieniu od lipca pięciu krajowych tras z portu Rzym-Fiumicino. Nie zdecydowano się dodać do usług żadnego połączenia z północnymi regionami Półwyspu Apenińskiego. 
1 lipca z Wiecznego Miasta odlecą pierwsze rejsy narodowego przewoźnika do Brindisi, Florencji oraz Reggio Calabria. Trzy dni później połączenie ze stolicą Włoch zyska Lampedusa i Pantelleria. Dopiero na sierpień planowany jest wstępnie pierwszy lot z Rzymu do Warszawy.

Alitalia oferuje od 22 czerwca cztery dzienne połączenia Rzymu z Mediolanem. Do stolicy Lombardii maszyny przewoźnika odlatują o godz. 9:05, 13:20, 17:50 i 22:00. Pięć razy dziennie obsługiwane są również połączenia z Cagliari na Sardynii oraz Palermo na Sycylii, trzy razy dziennie z Katanią na Sycylii, dwa razy dziennie z Alghero i Olbią, natomiast raz w ciągu doby odlatuje maszyna do Bari w Apulii.

Narodowy przewoźnik Włoch w sumie w czerwcu obsługiwał 30 tras w 25 portach lotniczych, z czego piętnastu na terenie Półwyspu Apenińskiego. Sześć miesięcy wcześniej liczby były nieporównywalnie korzystniejsze, bowiem linia lotnicza działała na 88 trasach międzynarodowych i 26 krajowych. 2 lipca ruszą transatlantyckie rejsy z Rzymu do portu Nowy Jork-JFK oraz na Półwysep Iberyjski do Madrytu i Barcelony.

Alitalia została w czerwcu przejęta przez włoski rząd, który na ratowanie znajdującej się w katastrofalnym stanie finansowym linii lotniczej wyłożył trzy mld euro.  Nacjonalizacja przewoźnika, który zatrudnia 11 tys. osób, zakończyła trzy lata bezskutecznych prób sprzedaży i negocjacji.

Lufthansa, Delta Air Lines i EasyJet oraz państwowa spółka kolejowa Ferrovie Dello Stato tymczasowo wykazały zainteresowanie linią lotniczą przed rezygnacją. Twierdząc, że potencjał znalezienia nabywcy w kontekście pandemii koronawirusa COVID-19 jest prawie zerowy, włoski rząd postanowił renacjonalizować Alitalię. Przewoźnik pod kontrolą państwa ma położyć nacisk głównie na trasy dalekodystansowe i zawrzeć nowe sojusze transatlantyckie. Rząd dołoży również wszelkich starań, aby chronić obecny poziom zatrudnienia w linii lotniczej.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Włochy: 3 miliardy euro wsparcia dla Alitalii

Biznes i przemysł

Włochy: 3 miliardy euro wsparcia dla Alitalii

Emilia Derewienko 08 maja 2020

Włoski rząd: Koronawirus uratuje Alitalię przed upadkiem

Pasażer i linie lotnicze

Włoski rząd: Koronawirus uratuje Alitalię przed upadkiem

Avgeek 26 kwietnia 2020

Nowa Alitalia zaczyna nabierać kształtu. Za 500 mln euro

Pasażer i linie lotnicze

Nowa Alitalia zaczyna nabierać kształtu. Za 500 mln euro

Avgeek 07 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5