Partner serwisu
Biznes i przemysł

Alitalia: Dobre wyniki za I kw. i oczekiwanie na inwestora

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-04-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ aviation24.be

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Alitalia: Dobre wyniki za I kw. i oczekiwanie na inwestora
fot. Eric Salard CC BY-SA 2.0
Włoski narodowy przewoźnik będący w stanie upadłości od maja 2017 roku może się pochwalić kontynuacją trendu wzrostowego. W pierwszych trzech miesiącach tego roku linie odnotowały zwiększenie ruchu pasażerskiego o 1,4 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Optymistyczne dane

Wynik osiągnięty w 2019 roku jest szczególnie istotny, ponieważ porównuje się go z I kw. 2018 roku, w którym ruch zwiększył się o 6,4 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2017 roku. Kolejną optymistyczną daną jest fakt, że marzec jest szesnastym kolejnym miesiącem poszerzania się grona klientów Alitalii.

Wzrost ruchu pasażerskiego odnotowany w 2019 wynikał w szczególności z doskonałych wyników odnotowanych w sektorze przewozów międzykontynentalnych, które zwiększyły się w omawianym okresie o 4,3 proc., licząc rok do roku.

Urosły również przychody w sektorze przewozów cargo. Alitalia na transporcie frachtu zyskała o 1,9 proc. więcej niż przed rokiem. W sumie przychody przewoźnika zwiększyły się o 2,7 proc.

Te dobre dane trzeba jednak zestawić z ogólnie katastrofalną sytuacją spółki. W styczniu 2018 roku włoskie władze zarejestrowały pożyczkę pomostową w wysokości 900 milionów euro dla przewoźnika. Termin spłaty tego zobowiązania mija z końcem czerwca tego roku. Pożyczka miała pomóc trzem komisarzom wydelegowanym przez rząd włoski w postawieniu linii na nogi. Częściowo się to udało. Obroty Alitalii w 2018 roku zwiększyły się o 3,5 proc., do 3,07 mld euro, oraz zmniejszyły się straty brutto do 120 mln euro wobec 283 mln euro za 2017 rok.

Kolejny termin na przedstawianie planu

Nadal jednak jest daleko do osiągnięcia rentowności, a termin zwrotu rządowej pożyczki zbliża się nieubłaganie. Z końcem marca minął termin, jaki dano włoskim kolejom państwowym na przedstawienie planu ratunkowego. Ferrovie dello Stato chce przejąć udziały w Alitalii, ale cały czas nie jest w stanie wywiązać się z terminów przedstawienia planu. Obecnie datą graniczną, za którą teoretycznie jest już tylko ogłoszenie likwidacji, to 21 kwietnia. Wiadomo, że  wtedy nie ujrzymy harmonogramu prac naprawczych linii. Obecnie włoskie władze nie chcą się wypowiadać o kolejnym przesunięciu terminu, ale wydaje się, że takowe nastąpi. Rzymowi zależy na utrzymaniu na rynku przewoźnika, który w zeszłym roku obsłużył 21,5 mln pasażerów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lufthansa Group potwierdza zakup 41 proc. udziałów ITA Airways

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa Group potwierdza zakup 41 proc. udziałów ITA Airways

Piotr Bożyk 26 maja 2023

Lufthansa: Rentowność ITA to długi proces

Biznes i przemysł

Lufthansa: Rentowność ITA to długi proces

Mateusz Kieruzal 19 maja 2023

ITA Airways jak Alitalia. Strata 486 mln euro

Biznes i przemysł

ITA Airways jak Alitalia. Strata 486 mln euro

Mateusz Kieruzal 17 kwietnia 2023

Zobacz również:

KE: Pomoc Włoch dla Alitalii była nielegalna

Prawo i polityka

KE: Pomoc Włoch dla Alitalii była nielegalna

Mateusz Kieruzal 29 marca 2023

Rzym: Protest byłych stewardes Alitalii. Zdjęły uniformy i buty

Prawo i polityka

Ostatni lot Alitalii. Włochy żegnają się z linią lotniczą po 74 latach

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Lufthansa Group potwierdza zakup 41 proc. udziałów ITA Airways

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa Group potwierdza zakup 41 proc. udziałów ITA Airways

Piotr Bożyk 26 maja 2023

Lufthansa: Rentowność ITA to długi proces

Biznes i przemysł

Lufthansa: Rentowność ITA to długi proces

Mateusz Kieruzal 19 maja 2023

ITA Airways jak Alitalia. Strata 486 mln euro

Biznes i przemysł

ITA Airways jak Alitalia. Strata 486 mln euro

Mateusz Kieruzal 17 kwietnia 2023

Zobacz również:

KE: Pomoc Włoch dla Alitalii była nielegalna

Prawo i polityka

KE: Pomoc Włoch dla Alitalii była nielegalna

Mateusz Kieruzal 29 marca 2023

Rzym: Protest byłych stewardes Alitalii. Zdjęły uniformy i buty

Prawo i polityka

Ostatni lot Alitalii. Włochy żegnają się z linią lotniczą po 74 latach

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5