Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Airlink wyleasinguje 10 embraerów E195-E2

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
20-06-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Airlink wyleasinguje 10 embraerów E195-E2
fot. Piotr Bożyk
Południowoafrykańska linia Airlink planuje wynająć 10 nowych embraerów E195-E2 od firmy leasingowej Azorra. Decyzja została ogłoszona w Paryżu podczas tegorocznego Paris Air Show.

W ramach umowy, która ma zostać wkrótce sfinalizowana, Airlink powiększy swoją obecną flotę liczącą 70 samolotów o nowe maszyny E2. Dostawy nowych samolotów rozpoczną pod koniec tego roku i potrwają do 2027 r. Airlink eksploatuje samoloty Embraera od 2001 r.

Nowe samoloty w konfiguracji dla 124 i 136 pasażerów mają zapewnić oszczędność paliwa nawet o 29 proc. w porównaniu z samolotami E190/E195 poprzedniej generacji, które Airlink eksploatuje obecnie. Zwiększy to efektywność ekonomiczną Airlink i zmniejszy emisje w całej siatce połączeń, która obejmuje 45 miast w 15 krajach, w tym wyspę Świętej Heleny na południowym Atlantyku i Madagaskar.

- E195-E2 wzmocni naszą działalność, pomagając nam być jeszcze bardziej konkurencyjnymi na kluczowych trasach, a tym samym nadal zapewniać naszym klientom wysoką jakość usług, do której są przyzwyczajeni – powiedział de Villiers Engelbrecht, dyrektor generalny Airlink.

Dodanie samolotów E2 z silnikami Pratt & Whitney GTF, które mają średnio o 33 proc. więcej miejsc niż obecne samoloty E190/E195 Airlink, pozwoli linii osiągnąć niższe koszty jednostkowe na trasach o wysokim popycie. Dzięki dodatkowemu zasięgowi samoloty te pozwolą również Airlink rozszerzyć swoją sieć, zapewniając wydajną i komfortową obsługę nowych miejsc docelowych w Afryce Subsaharyjskiej.

- Ta decyzja stanowi ważny kamień milowy w naszych relacjach z Airlink. E195-E2 oferuje idealne połączenie zwiększonej pojemności, wydajności i elastyczności, pomagając Airlink rozszerzyć swoją sieć połączeń przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej częstotliwości lotów, którą cenią sobie pasażerowie – powiedział John Evans, dyrektor generalny Azorra.

Airlink osiągnie dodatkowe oszczędności dzięki wysokiemu stopniowi wspólności operacyjnej, konserwacyjnej, szkoleniowej i sprzętowej między istniejącymi samolotami E-Jets a nowymi E2, w tym podobnymi kokpitami, procedurami operacyjnymi i obsługą. Zapewni to również sprawne wprowadzenie samolotu do eksploatacji.

- E2 nadal udowadnia swoją wartość dla linii na całym świecie, a najnowsze osiągnięcia podkreślają rosnącą obecność Embraera w Afryce. To wielki dowód zaufania do Embraer i E2, że Airlink, jedna z najlepiej prosperujących linii lotniczych na kontynencie i długoletni operator Embraera, zamierza dołączyć do rodziny E2. Dziękujemy Azorra za wsparcie w realizacji tego ważnego projektu rozbudowy floty – powiedział Arjan Meijer, prezes i dyrektor generalny Embraer Commercial Aviation.

Flota przewoźnika

Linia Airlink posiada w swojej flocie 70 embraerów: 17 ERJ-135, 11 ERJ-140, trzy E170, cztery E175, 29 E190 oraz sześć E195. Przewoźnik oczekuje na dostawę 11 embraerów: jednego E190 oraz 10 E195-E2.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Malepszak: Nie chcemy, żeby Radom był przedsmakiem lotniska CPK

Prawo i polityka

Malepszak: Nie chcemy, żeby Radom był przedsmakiem lotniska CPK

Łukasz Malinowski 19 czerwca 2025

Katowice: Stabilny rozwój i 40 milionów złotych zysku

Infrastruktura i lotniska

Dokąd lecą Polacy na Boże Ciało? Rozkwit opcji w cieniu lidera

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

ATR tylko z klasą biznes. Air Tahiti wybierają kabinę HighLine (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

ATR tylko z klasą biznes. Air Tahiti wybierają kabinę HighLine (zdjęcia)

Piotr Bożyk 19 czerwca 2025

Litwa: Embraer C-390 nowym samolotem transportowym

Biznes i przemysł

Lufthansa i Swiss zwiększają zasięg w Afryce. Rozpoczynają współpracę z Airlink

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Malepszak: Nie chcemy, żeby Radom był przedsmakiem lotniska CPK

Prawo i polityka

Malepszak: Nie chcemy, żeby Radom był przedsmakiem lotniska CPK

Łukasz Malinowski 19 czerwca 2025

Katowice: Stabilny rozwój i 40 milionów złotych zysku

Infrastruktura i lotniska

Dokąd lecą Polacy na Boże Ciało? Rozkwit opcji w cieniu lidera

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

ATR tylko z klasą biznes. Air Tahiti wybierają kabinę HighLine (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

ATR tylko z klasą biznes. Air Tahiti wybierają kabinę HighLine (zdjęcia)

Piotr Bożyk 19 czerwca 2025

Litwa: Embraer C-390 nowym samolotem transportowym

Biznes i przemysł

Lufthansa i Swiss zwiększają zasięg w Afryce. Rozpoczynają współpracę z Airlink

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij